כוכבות הבידור והמוזיקה תמיד נאלצו לעמוד תחת עיניהם הבוחנות של הציבור, אבל נראה שכעת – כשכל עמוד פייסבוק הפך לבמה לשיימינג וכל בלוגר הוא חבר במשטרת האופנה – הולכות ומתרבות הסלביות שלא עומדות בלחץ.

 

עוד באון לייף:

 

המקרה הדרמטי ביותר עליו שמענו לאחרונה הוא של הזמרת קאשה, שהתאשפזה במכון גמילה בעקבות הפרעות אכילה. בניגוד למפורסמות אחרות, שנוהגות להסתיר את ההפרעה הלכאורה לא סקסית, קאשה הודתה באומץ שזו היתה הסיבה שבגללה נאלצה לקחת פסק זמן, דווקא בשיא ההצלחה שלה.

 

בעקבות האשפוז, מיהרו המעריצים שלה להצביע על מי שבעיניהם הוביל אותה למצב הזה – המפיק שלה ד"ר לוק, שנשמע לא פעם יורד עליה (בין השאר בתוכנית הריאליטי על חייה) ואף קורא לה בכינוי החביב "מקרר". אבל בימים האחרונים מצביעה אמה של קאשה, פיבי סברט, דווקא על אשם אחר, האמרגן שלה לשעבר דיויד סוננברג. "פעם אחת בשיחת ועידה הוא צעק 'את צריכה להוריד במשקל! לא אכפת לי איך את עושה את זה – סמים, אל תאכלי, תתקעי את האצבע שלך בגרון", סיפרה. עוד אמרה כי בתה התייפחה בבכי "היא אחרי זה חשבה להרוג את עצמה", הודתה.

 

כמובן שהיא לא מתנערת מחלקו של ד"ר לוק בשיימינג "הוא תמיד היה גס רוח כשזה נגע למשקל שלה", סיפרה סברט. "היא ניסתה הכול ועדיין לא רזתה מספיק מהר, ולכן היא נהייתה בולימית".

 

סברט, שלאחרונה הצטרפה לבתה במכון הגמילה כדי לטפל בלחץ הפוסט טראומטי שהיא חווה, אמרה כי "בריונות נגד משקל כמעט הרגה את הבת שלי. אני ראיתי איך הבת היפה, החכמה ומלאת הביטחון העצמי שלי הופכה להיות מדוכאת בגלל שאנשים התאכזרו למשקל שלה".

 

עוד אחת שסבלה מכמה מכות לא פשוטות של בריונות משקל היא קים קרדשיאן. בזמן ההיריון המתוקשר שלה נאלצה הכוכבת להתמודד שוב ושוב עם הערות נבזיות על משקלה התופח. "הם ממש פגעו בנשמה שלי", סיפרה קים למעריצים. "זה שינה את איך שאני מתנהגת בציבור. אני מנסה לחיות עכשיו עם יותר פרטיות". קים הודתה כי היא סבלה מרעלת הריון ולכן העלתה הרבה במשקל, אבל כמובן שזה עדיין לא אומר שגם אם לא היתה שום סיבה לעלות במשקל, זה היה נותן לאנשים לגיטימציה לרדת עליה.  

 

בנוסף, סיפרה קים כי ההערות הנבזיות הן אלו שנתנו לה מוטיבציה לחזור לגזרה במהירות האפשרית, ולמרות שהיא אומרת את זה כנקודת אור בכל הסיפור הזה, בעיני זה דווקא ממחיש עד כמה גדול הלחץ שנשים – מפורסמות או לא מפורסמות – נאלצות להתמודד איתו.

 

לא רק בהוליווד

אם נדמה לכם שבריונות בנוגע למשקל היא רק מנת חלקן של המפורסמות והעשירות, שבוחרות לחיות תחת מצלמות הפפראצי, הרי שגם בארץ לא חסרים מקרים דומים, ואפילו לכאלו שלא מסתובבים אחריהם גדודי מעריצים. רק לאחרונה קמה מחאה חזקה סביב הקמפיין נגד ההשמנה בקרב ילדים, בטענה כי הוא משפיל ומסוכן. בעקבות הלחצים ירדו הפרסומות, אבל סביר להניח שילדים שמתמודדים עם בעיית משקל עדיין חשים את העלבון ומתקשים להתמודד עם לחצי החברה.

 

מקרה נוסף שעשה רעש לאחרונה הוא זה של זוהר וסילויצקי, בלוגרית אופנה שגילתה יום אחד כי תמונה שלה בביקיני הועלתה בפוסט של מאמן כושר, לצד תמונה של בחורה חטובה, כדוגמה ל"איך לא להיראות". בתגובה העלתה וסילויצקי פוסט שזכה למאות שיתופים.

 

בין השאר כתבה וסילויצקי: "התרסקתי. לכל תמונה שלי ביקיני קיבלתי תגובות טובות ורעות, אבל בחיים לא נתקלתי בשימוש כזה אכזרי, מחפיץ ומעורר בחילה של תמונה שלי. בחיים לא עמדתי מול 100 תגובות שמרסקות אחת אחרי השנייה כל דבר טוב בי. מעולם לא נתקלתי ברצף של תגובות כזה שפשוט מבזה אותי, חופר בכל גרם של שומן שלי. מעולם לא התעלמו מהעובדה שאני אדם, בצורה כל כך בוטה".

 

אומנם מאמן הכושר מיהר להתנצל, אבל כמובן שזה מקרה אחד ונדיר שבו לקורבן לבריונות היה אומץ לקום ולעשות מעשה. אבל בעולם שבו אפילו לכוכבות כמו קאשה וקים קרדשיאן אין כוח לעמוד מול בריונות על המשקל, אנחנו בסכנה שיותר ויותר צעירים יפתחו הפרעות אכילה בהינף הקלקה על ה"לייק".