היום נדמה שאף אחד לא זז לשום מקום מבלי להיות מצויד באפליקציות בסמרטפון שלו. אפליקציה, לצד מילים כמו סלפי, הפכו לביטויים הכי חמים שמגדירים אם אתה in או שאתה out. אאוץ'. אבל גם בתחום העצום של האפליקציות (ישומון בעברית או app באנגלית), אותו כלי לקבלת מידע רלוונטי לסלולרי החכם וארגונו, יש מגמות, העדפות, אופנות ומה לא.

 

עוד באון לייף:

 

אחד התחומים החמים ביותר הוא האפליקציות הקשורות לבריאות, כושר ותזונה. אבי רחמילביץ', מנכ"ל חברת emyoli מעניק טעימה לכמה מהאפליקציות היותר מצליחות (כמה מצליחות? מיליוני הורדות) המתאימות גם לאנדרואיד וגם לאייפון, חלקן חינמיות וחלקן בתשלום. מוכנים לשדרג את ניהול החיים שלכם? בבקשה:

 

1. אפליקציית מזון בריא בשם Clean and Green Eating מציעה למשתמשים בה עשרות מתכונים פשוטים המורכבים ממזונות בריאים, אורגניים ועונתיים, כמעט ללא מזון מעובד וללא מזונות המזיקים לכדור הארץ (ולגוף האדם כמובן). כל מתכון נושא סימון רלוונטי (צמחוני \ טבעוני \ נטול גלוטן \ ללא לקטוז וכך הלאה). בנוסף, לצד כל מתכון יש הערכת זמן הדרושה להכנתו. אפשר לסווג מתכונים ומוצרי מזון לפי העדפות קולינריות, רגישויות, מורכבות ההכנה וכדומה. יש אפשרות לנהל רשימת קניות לפי העדפות המשתמש, לשתף מתכונים מוצלחים כולל תמונות ופיצ'רים נוספים. האפליקציה הושקה באוקטובר 2013 וכבר צברה מיליוני משתמשים נלהבים.

האפליקציה זמינה למערכת iOS באייפון ובאייפד בקישור הזה.

 

2. "אחת מאפליקציות הריצה הטובות ביותר שקיימות", כך מגדיר רחמילביץ' את אפליקציית Endomondo בקטגוריית בריאות וכושר. 20 מיליון משתמשים ברחבי העולם כבר רכשה לעצמה באפליקציה הזו, המיועדת לא רק לרצים אלא גם לרוכבי אופניים, לצועדים וכל מי שעושה ספורט שיש בו אלמנט של מרחק וזמן.

 

האפליקציה כוללת כלים כמו בניית תוכנית אימון אישית ותרגומה לקובץ שמע (מעין מדריך\מאמן קולי) המנחה בזמן אמת תוך כדי אימון, בניית גרפים הכוללים זמן, מרחק, קצב לב, מהירות, קצב שריפת קלוריות ונתונים נוספים שנאספים בכל אימון, הגדרת מטרות ובניית הצעדים להשגתן תוך קבלת עצות שיפור תוך כדי, מד צעדים, משוב על ביצועים, מעקב אחרי מסלול במפה, צפייה בהיסטוריית אימונים, שיתוף אימונים עם חברים, שיחות עידוד במקרה הצורך מפי "המאמן" של האפליקציה, ועוד.

 

כל הנתונים נאספים ונשמרים בפרופיל משתמש ייעודי, המנתח את האימונים ומעניק למשתמש תמונה רחבה ככל האפשר. את הנתונים אפשר לחלוק עם קהילת משתמשים של אנשים בכל העולם, למי שאוהב להשוויץ. 

המערכת זמינה למשתמשי android בקישור הזה

 

3. לא ישנים טוב בלילה? קמים עייפים? יש אפליקציה שתעזור לכם לנתח את הרגלי השינה שלכם, Sleep Cycle alarm clock שמה.

האפליקציה, המדורגת כאפליקציה בתשלום הכי פופולרית במדינות רבות, מנטרת את מחזור השינה ואת תנועות הגוף בזמן השינה בעזרת מד תאוצה רגיש באייפון, ולפי הנתונים שנאספים מחליט השעון המעורר באייפון מתי להעיר אתכם (בטווח של חצי שעה שאתם מגדירים מראש, אל דאגה). המטרה היא למצוא את הזמן האופטימלי להתעורר לפי מחזורי השינה ולא לפי זעקת השעון המעורר. לפי רמת התנועה קובעת האפליקציה באיזה שלב שינה אתם נמצאים (שינה קלה או שינה עמוקה) ומתכוננת להעיר אתכם בשלב השינה הקלה כדי שלא תתעוררו עייפים. בנוסף מספקת האפליקציה סטטיסטיקה וגרפים של כל שנת הלילה, בדיקה של גורמים המשפיעים על השינה, למשל שתיית קפה סמוך למועד ההירדמות או אירועים שונים במהלך היום, אינדיקציה על ימים קבועים שבהם השינה איכותית יותר, מדידות קצב לב במנוחה המעיד לא רק על השינה אלא המצב הבריאותי ועל הכושר, ועוד. האפליקציה גם מועילה לאנשים שנוסעים הרבה וסובלים מג'ט לג.

האפליקציה זמינה למערכת iOSבאייפון ובאייפד בקישור הזה.

 

4. אין לכם כוח או זמן לאימונים ארוכים? אפליקציה חדשה מעניקה אפשרות להתאמן רק שבע דקות ולהגיע לתוצאות. 7 Minute Workout Challenge הפכה ללהיט בינלאומי, אז אתם יכולים לחוש בנוח עם העצלנות שלכם (סליחה, חוסר הזמן). חוקרים מומחים בכושר גופני בחרו 12 תרגילים המבוצעים 30 שניות כל אחד עם מרווחי מנוחה של כ-10 שניות בין מחזור אחד לשני. לא נכחיש, התרגילים אינטנסיביים אבל התוצאות נראות בשטח: חילוף החומרים עולה והכושר משתפר.

לדברי מפתחי האפליקציה, אין צורך במקום ייעודי או בציוד מיוחד. יש מעקב אחרי קצב ההתקדמות, המשקל וההישגים, יש הדרכה קולית או בווידאו (אפילו ביפנית, קוריאנית, טורקית או נורווגית) או הדרכה בטקסט של מדריך או מדריכה לבחירתכם.

האפליקציה זמינה למערכת iOS באייפון ובאייפד בקישור הזה

 

5. אוהבים יוגה ורוצים לתרגל לבד בזמנכם הפנוי? Yoga Studio היא האפליקציה בשבילכם. האפליקציה כוללת 30 שיעורי יוגה בווידאו באיכות של HD. אפשר ליצור מקבץ תרגילים המתאימים לכם אישית מתוך כל התרגילים המוצעים באפליקציה, יש ספרייה עם יותר מ-280 תנוחות ועצות מועילות איך לתרגל אותן, האפליקציה מתאימה למתחילים, למתקדמים ואפילו למומחים ביוגה.

האפליקציה זמינה למערכת iOSבאייפון ובאייפד בקישור הזה

 

6. אם תהית פעם מה הסיכוי שלכם לפתח אירוע לב בשנים הקרובות, אפליקציה חדשה וחינמית בשם "לב טוב - שומרים על הלב" תאפשר לכם לדעת ולהתמקד במניעה.

לדברי מפתחי האפליקציה, הסטטיסטיקה קשה ואכזרית: 2 מתוך 3 גברים ו-1 מתוך 2 נשים יחוו התקף לב במהלך חייהם. אבל שאלת השאלות היא האם אפשר לדעת מראש מה הסיכויים להתרחשות התקף לב. לדבריהם, הרפואה יכולה לנבא ברמת דיוק די גבוהה מה הסיכויים של כל אחד ואחת להתרחשות התקף לב, וזכות האפליקציה המידע נגיש לכולנו, בכל זמן ומקום.

באפליקציית יש שלושה מחשבונים חדשניים וייחודיים שיעזרו לכם לדעת האם אתה בקבוצת סיכון לאירוע לב. מחשבונים אלה מחשבים את הסיכוי האישי של כל אחד ואחת לפתח אירוע לב ב-10 השנים הקרובות. האפליקציה גם ממליצה על דרכי מניעה, סימני אזהרה וטיפים יומייםוכמובן תזכורות לבדיקות תקופתיות בהתאם לנתונים ולגיל.

האפליקציה זמינה למכשירי אפל בקישור הזה ולמכשירי אנדרואיד בקישור הזה

 

7. ואל תשכחו לשתות מים. אחרי שרצתם, תרגלתם יוגה, הכנתם אוכל מזין וצברתם מספיק שעות שינה איכותיות אל תשכחו את הבסיס לכל - מים. הדעות אמנם חלוקות אם הגוף זקוק ל-12 כוסות מים במים או שמספיק להרוות אותו בשמונה כוסות, והאם משקאות אחרים נחשבים בספירה הכללית או לא, אבל מה שבטוח הוא שרובנו לא שותים מספיק מים. אפליקציית Drinking Waterו-Water Your Bodyבאנדרואיד ואפליקציית HEALTH&WATERו-Daily Water – Water Reminderand Counterלאייפון דומות למדי ומטרתן להזכיר לכם לשתות מים ולעקוב אחרי הרגלי השתייה שלכם.

הוכח כבר ששתיית מים יעילה לירידה במשקל, שמירה על בריאות תקינה, יעילה לעור (מונעת קמטים!), ניקוי המערכות החיוניות ועוד.  

מתכנתים את האפליקציה כך שתזכיר לשתות בכל פרק זמן מוגדר מראש (מומלץ כל שעה-שעתיים), ובסוף היום או מדי כמה ימים עוקבים אחרי הגרפים על הרגלי שתיית המים שלכם. תראו, עקרונית אפשר להשתמש באפליקציות האלו גם למדידת משקאות אחרים (בירה, קפה וכדומה), אבל אנחנו לא נכניס לכם רעיונות לא בריאים לראש...

האפליקציות זמינות בקישורים הללו: https://itunes.apple.com/il/app/health-water/id357267743?mt=8

https://play.google.com/store/apps/details?id=chickpin.water

https://itunes.apple.com/il/app/daily-water-water-reminder/id463705111?mt=8

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.northpark.drinkwater&hl=en