ההבנה שהבריאות שלנו מושפעת באופן ישיר מהמזון אותו אנו אוכלים מהדהדת מכל כלי תקשורת אפשרי. קחו את זה ותוסיפו את הרצון הבסיסי של כולנו לחיות חיים טובים ארוכים ומאושרים וקיבלתם מתכון לאימוץ דיאטות שונות ומשונות.

 

החל מכאלו נטולות פחמימות – בלתי אפשרי מבחינתי! וכלה באכילת בשר ושומן (בעיקר) – ממש לא בא לי סטייק עם הקפה של הבוקר. לאחר מחשבות רבות החלטתי לאמץ את הקווים המקבילים לכל הגישות השונות והם:

  1. הפחתת סוכר
  2. הפחתת מלח
  3. החלפת קמח רגיל במלא
  4. העלאת צריכת ירקות ופירות בצורתם הטבעית ככל האפשר

כשפנו אלי ממערכת onlife להתנסות בסדרת הבריאות החדשה של תנובה, כמובן שהסכמתי מיד. אני נשואה לתמיר ויש לנו שני קטנטנים מדהימים: לירון בן 3 ויובל בת 8 חודשים.

 

עם כל האהבה שלי למתוקים וחטיפים, אני מנסה לבסס בבית שגרה של תזונה בריאה. כמובן שאני לא יכולה למנוע לגמרי (והאמת גם לא כ"כ רוצה) אכילת ממתקים, אבל המוטו שלי הוא הכל במידה, וזה אף מקשה על התהליך מאחר ולא הכל שחור ולבן, יש להפעיל שיקול דעת בקביעת המינונים הנכונים.

 

האמת שישנם המון מוצרים שאנו צורכים כבר שנים ולא ממש מודעים לכמויות המלח והסוכר שיש בהם. וגם אם כן, מעולם לא הייתה לנו אופציה בריאה יותר לבחור בה, היום יש והאמת שהיא לא רעה בכלל.

 

בבוקר יום שבת כשלירון רוצה שוקו, הרבה יותר נוח לי לתת לו שוקו מופחת סוכר. לעומת זאת, יובל, שרק מתחילה כעת לאכול אוכל מוצק (ההמלצה היא לא להוסיף לתינוקות סוכר או מלח על מנת שלא יתרגלו לזה), תקבל גבינה לבנה ללא תוספת מלח - זה מושלם עבורה. אצל לירון לא הייתה לי האופציה הזאת בכלל.

 

כשאני מכינה לזניה, שתמיר מאוד אוהב, אני פשוט משתמשת בקוטג' מופחת נתרן, הלזניה יוצאת מעולה וכלל לא מרגישים בהבדל.

 

והנה עשיתי עוד צעד להפחתת כמויות הסוכר והמלח שאנו צורכים, ללא מאמץ מיוחד ומבלי לפגוע בטעמים האהובים עלינו.