כל שנה, כמה ימים לפני טקס פרסי האקדמיה לקולנוע, השמיים – התכולים לרוב – של לוס אנג'לס, מתקדרים ומבשרים על בואו של מזג אוויר חורפי, רק בשביל שהשמש תצא בדקה ה-99, ועשרות אלפי אנחות רווחה יישמעו ברחבי לה לה לנד (בכל זאת, עיר הסרטים). וכך, גם השנה, תחזיות החורף-במיוחד-בשביל-האוסקר יצאו מגדרן במהדורות החדשות כשתמונות של רכבים מוצפים ברחבי LA צצו בכל מקום ושלחו מאות סטייליסטים מודאגים להתרוצץ בין חנויות המעצבים.

 

 אולם, כפי שראינו ממש לפני שעות אחדות על השטיח האדום, ולהבדיל משנים קודמות, באוסקר 2014 הכוכבות הגדולות לא האמינו שהגשם ישעה לתפילתם של מארגני הטקס והחליטו לבחור בשמלות, שאיך לומר בעדינות, לא יכאב הלב אם יהרסו. פחות בעדינות – מכוערות. אולי לא מכוערות, בכל זאת, מדובר במעצבי העל הגדולים בעולם, שמלבישים את הנשים היפות בעולם, אבל הן בהחלט היו שיעמומון מהלך. למעשה, הסיבה היחידה שלא חזרתי לישון היא העובדה שגם ככה אני קמה אוטוטו להיניק.

 

השמות הכי גדולים בהוליווד – אנג'לינה ג'ולי, סנדרה בולוק ואפילו ג'וליה רוברטס – לבשו שמלות שנעו במנעד שבין חסרות ייחוד, לזוועתון של ממש, ואילו דווקא השחקניות הפחות חזקות בטקס, אלו שבאו רק על תקן מנחה או בת זוג, הן אלו שהפגיזו בשמלות יפהפיות שייזכרו עוד הרבה שנים.

 

אז מה היה לנו השנה על השטיח האדום?

הרבה שמלות בצבע ניוד עם אבני חן, משהו שנע בין קליפ של בריטני ספירס למחליקות אומנותיות על הקרח באולימפיאדת סוצ'י, הרבה שמלות סטרפלס כהות ומאופקות, ניסיון מעט כושל למראה אדג'י מהשחקניות הצעירות (אנה קנדריק, אן האת'וואי ואמה ווטסון) ובעיקר נפילה אחת, אפית, של ג'ניפר לורנס, שלא סתם מעדה, אלא הצליחה להיתקע בקונוס כתום זרחני ולקחת איתה עוד אישה תמימה בדרך למטה.

 

החיסרון הגדול ביותר של השטיח האדום היה מבחינתי בקלישאות הריקות שהכוכבות חזרו עליהן פעם אחר פעם "בחרתי בשמלה הראשונה שראיתי" ו"היא פשוט נורא נוחה לי", שיכולות להוציא אותי מדעתי, במיוחד לאור העובדה שמדובר בסיוט מתמשך הכולל דיאטות רצחניות, מחוכים אימתניים וצום מוחלט בימים שלפני האוסקר. אבל סבבה, את רוצה להגיד שפשוט נכנסת לחנות הראשונה שמצאת, שלפת את הקונדום הזה ועכשיו נוח לך לשבת איתו 4 שעות. אין בעיה. מזל שאת במקצוע הנכון ויכולה לשקר במצח נחושה למיליוני צופים ברחבי העולם.

 

ועכשיו, לסיבה עבורה התכנסנו כאן – השמלות הכי יפות על השטיח האדום בטקס האוסקר 2014:

 

קייט הדסון בשמלה של ורסאצ'ה

  

הדסון היתה פשוט עוצרת נשימה על השטיח האדום וגם על הבמה. הגזרה המחמיאה, המחשוף העמוק והאיפור המדויק - הכל היה פשוט נכון.

 

 

שרליז ת'רון בדיור קוטור

 

שרליז ת'רון היא אחת הנשים היפות בהוליווד ואחת הפייבוריטיות שלי על השטיח האדום. היא תמיד מצליחה לקלוע עם הופעה מדויקת ורומנטית שמחמיאה לה אבל לא הופכת אותה לקלישאה. 

 

ג'ניפר גרנר באוסקר דה לה רנטה

גרנר היא ממש לא הבחירה הראשונה והמיידית שלי, למעשה, לרוב היא נמצאת בצד השני של הרשימה, אבל השמלה הזו היתה פשוט נוצצת והיא נראתה כמו כוכבת הוליוודת אמיתית.

 

קמילה אלווס בשמלה של גבריאלה קדנה

 

הדוגמנית הברזילאית ובת זוגו של השחקן (וכעת זוכה האוסקר) מת'יו מקונוהי, היתה כליל השלמות בשמלה ורודה ללא מחשוף, שהחמיאה לצבע העור שלה ולגזרת שעון החול שלה. 

 

נעמי ווטס בקלווין קליין קולקשן

 

ווטס מבחינתי היא אחד הסממנים האחרונים להוליווד הישנה (למרות שהיא בכלל מאוסטרליה). מדובר באישה שמתבגרת בצורה יפהפיה, מתלבשת תמיד בצורה מדויקת ולא מעמיסה, ונראית נקייה ורעננה בין כל השמלות המנופחות. 

 

מבחינתי כל החמש יפהפיות, אבל אם תכופפו לי את היד, קייט הדסון וקמילה אלווס (אשתו של מת'יו מקונוהי) הן תיקו במקום הראשון.

 

לעומתן, השחקניות הגדולות, שהתחרו על הפרס היוקרתי, בכלל לא טרחו להגיע בשעתיים הראשונות של השטיח האדום, ומיהרו להיכנס לאולם רגע לפני שהטקס התחיל. האמת, עם הפאדיחות שהן עשו, אני לא מאשימה אותן.

 

השמלות הכי מאכזבות של אוסקר 2014:

 

סנדרה בולוק בשמלה של אלכסנדר מקווין

 

המועמדת (שהפסידה) לפרס השחקנית הראשית בשמלת סטרפלס של אלכסנדר מקווין. השמלה יושבת יפה, והעיטורים בבטן יחסית מחמיאים ומיוחדים, אבל באמת שציפיתי ממנה ליותר. לא יודעת למה, אבל ציפיתי.

 

איימי אדמס בשמלה של גוצ'י קוטור

 

כל מה שיש לי להגיד זה "בסדר". השמלה בסדר. היא נראית בסדר. ואגב, השמלה נראית יותר טוב בתמונות מאיך שהיא נראתה עליה על השטיח האדום. 

 

ג'וליה רוברטס בשמלת פפלום של ג'יבנשי קוטור

השמלה הזו היתה יכולה להיות לא נוראית אם רק לא היתה התחרה הזו באמצע החזה שלה, שנראית כאילו רוברטס נלחצה ברגע האחרון מגודל המחשוף וביקשה שמישהו יתפור לה שם חתיכת בד כעורה.

 

אנג'לינה גולי בשמלה של אלי סאב קוטור

 

מאוד לא אהבתי את השמלה על ג'ולי. השמלה מרחיבה אותה מאוד, ומאחר ואין חשש שהיא פשוט אכלה לאחרונה, המסקנה היחידה היא שהשמלה לא יושבת עליה היטב. כן, גם כשאת אנג'לינה ג'ולי, את צריכה לבחור שמלות שמחמיאות לך. אגב, על המסלול של אלי סאב, הדוגמנית שצעדה עם השמלה היתה שטוחה לחלוטין, גזרה שיותר הולמת  את השמלה מאשר החזה החדש והזקור של ג'ולי).

 

מריל סטריפ בלנוון

אני לא יודעת מה להגיד. פייר, התאכזבתי.

 

וכמובן שיש גם את היוצאות מן הכלל - השחקניות שתמיד מצליחות לשחק אותה על השטיח האדום גם אם לא באמת נזכור את השמלה שלהן בשנה הבאה:

 

לופיטה ניונגו בשמלה של פראדה

 

האפ-קאמרית החדשה שזכתה בפרס שחקנית המשנה על תפקידה ב"12 שנים של עבדות" הולכת השנה לראשונה על השטיח האדום אך מוכיחה כי היא יודעת טוב טוב מה היא עושה. בשלל צבעים וגזרות, ניונגו תופסת לה מקום של כבוד כפאשניסטה שיש לעקוב אחריה גם בשנים הבאות.

 

קייט בלאנשט בארמני פריווה

 

השחקנית תמיד נראית יפהפיה ומלכותית וגם הפעם היא לא מאכזבת, אבל השמלה הזו לא תשאיר חותם לשנים הבאות. אולי העגילים.

 

ג'ניפר לורנס בדיור

השמלה האדומה, גזרת הפפלום המחמיאה, הכל טוב ויפה, אבל זו הפעם השניה שלורנס נופלת עם שמלה של דיור. משהו שם לא עובד, אנחנו רק נשים את זה פה. וכמובן, הוידאו - כי הבטחתי.