והאוסקר הולך ל... מהלך השיווק המצוין של סמסונג החדש, שארגן לעצמו סלפי עם כל הכוכבים השווים של הוליווד.  את הסלפי המדובר ביותר מטקס האוסקר צילמה והעלתה מנחת הטקס, אלן דג'נרס, כחלק מקמפיין שיווקי של סמסונג במהלך אוסקר.

 

דג'נרס הסתובבה עם המכשיר והצטלמה עם הזוכים והזוכות, היפים והיפות, והעלתה לטוויטר שלה במטרה לשבור את שיא הריטוויטס של תמונתם המפורסמת של מישל וברק אובמה לאחר הנצחון בבחירות ב-2012. הסלפי המדובר זכה ליותר מ-2 מיליון ריטוויטים עד השעה הזו. אני מניחה שבדיקת הדיונים שנפוצו ברשת בעקבות טקס האוסקר תעלה, שהייתה התיחסות גדולה ומשמעותית יותר לסלפי הזה מאשר לזוכים הגדולים של הערב. מי הם, תזכירו לי?

 

צילום: טוויטר

 

המהלך המבריק הזה הוא חדשני ומעניין לא רק בשל השימוש שלו בתוכן, שניצב טבעי בתוך האירוע ולא נתפס כחריג או כפוי (שהרי כשאני עושה סלפי זה בקושי מעניין עשרה חברים בפייסבוק אבל כשבראד, אנג'לינה, מריל, ספייסי, וג'וליה רוברטס בניצוחה של דג'נרס עושים את מה שטבעי עבור כולנו, זה כבר הופך לסיפור היסטרי). החידוש הוא שהפעם המהלך נמצא בתפר הנכון של עולם הטלוויזיה של פעם – נוצץ, טקסי, קלישאתי – אל מול עולם הרשתות – עם הומור עצמי, כאילו ספונטניות ודיאלוג.

 

לא בכדי הצלחת הסלפי הזה היא בהדהוד חסר התקדים שלו באופן מיידי בכל הרשתות, וקריסת טוויטר מיד אחרי לאחר העלאת הציוץ על ידי דג'נרס. בפועל, נוצרה כאן הפעלה הדדית בין המדיומים השונים – כאשר הטלוויזיה היא הפלטפורמה הראשונית ממנה נוצרת הקריאה להדהד את האירוע ולייצר שיא, והדיון והדיאלוג שיוצא ממנה שעובר לזירת הרשתות מידית, ושם ממשיך לחיות ולבעוט עוד זמן רב.

 

המירוץ לבלוט

זה כאילו סיפור רכילותי ולא חדשותי, אולם הוא מהווה את הסמן הסופי והאחרון, והמעבר לזירה בה חייבים להיות הרבה יותר יצירתיים ואפקטיביים כדי להגיע אל הציבור בעולם הרועש שאנו חיים בו. היום, כדי להניע מהלך, קמפיין או מוצר צריך לפגוש את הציבור היכן שהוא נמצא ולא היכן שיש שלט או מודעה פנויים. היצירתיות והחדשנות הנדרשים רק מעמיקים כל הזמן כדי להצליח לבלוט ולייצר סדר יום.

 

אוסקר 2014: הכוכבות פישלו על השטיח

מי הכוכבות האנונימיות-כמעט שהצליחו לגנוב את ההצגה מהשחקניות הכי יפות, כמו אנג'לינה ג'ולי?

בעולם ה-vod , הנטפליקס וההורדות, הקשב שלנו לפרסומות הולך ויורד. בעולם של הפרעת קשב וריכוז – אנחנו פשוט מדלגים עליהן, מעבירים ערוץ  או סתם עוברים על מיילים בסלולר תוך כדי.

כדי שמשהו באמת יצליח לחדור אלינו ולגרום לשינוי או השפעה, הוא חייב להיות מעורב בתוכן באופן אפקטיבי, באופן שידבר אלינו לפי הכללים הידועים – ירגש, יהיה סקסי, מצחיק, מפחיד, חדשני או כל דבר אחר שעובד על החושים האנושיים. השילוב בתוכן בצורה אינהרנרטית הוא כבר הכרחי על מנת שלא תהיה לנו אפשרות לדלג עליו, אם אנחנו רוצים להישאר בעניינים. זה בדיוק מה שקרה בסלפי הזה.

 

מי מתמרן את מי?

במהלך הזה נשאלת גם שאלה מטרידה מעט: מי בעצם מספק כאן את התוכן ושולט עליו – כאשר נוצר היפוך בין הכוכבים שיזמו בעצמם את הצילום הכאילו-ספונטני שהוא בעצם בשליטה מלאה. זו מעין פאראפראזה לדור הקודם – בו היה תיאום עם צלם הפפראצי כדי לייצר תמונה מחמיאה, מתואמת היטב – בכאילו.

 

מה שסמסונג הצליחו לעשות אמש בטקס האוסקר הוא בעצם הצגת הדרך החדשה והנכונה להגיע אל הציבור, לאור הקשב המוגבל, הסבלנות הקצרה והרעש שיש לנו מסביב. הם הם הצליחו לספר סיפור. היום לא קונים את ברייק הפרסומות הכי יקר בשנייה לפני ההכרזה הגדולה – אלא את שילוב התוכן כחלק מההתרחשות בצורה אמיתית ונכונה, והמסר עבר ישירות וכחלק מהסיפור.

העתיקו קישור שתפו בפייסבוק שתפו במייל שתפו ב-Whatsapp