שדולת הנשים ואון לייף מסכמות את חודש האישה הבינלאומי בערב שיוקדש כולו לשיח נשי עדכני ויתקיים במיטב הברים בתל אביב-יפו. 10 אירועי שיח על הר ייערכו במקביל במגוון ברים ברחבי תל אביב. באווירה קלילה ולא מחייבת, עם כוס משקה על הבר, נדבר על מה שמעסיק נשים וגברים כאחד: מיניות, דייטינג, כסף, תקשורת, אינטרנט, אקטיביזם, תרבות פופולארית וסוגה עלית.  והכי חשוב: הכניסה חופשית

 

מי מרצה ואיפה?

אילאיל קופלר/ מרושתות: נשים, מהפכות ואינטרנט                                

פמיניזם עכשווי לא מתנהל רק בהפגנות, בכנסת או בקורסים באוניברסיטה. בשנים האחרונות מאבקים פמיניסטיים ומהפכות בכל העולם התחילו דרך סטטוסים, ציוצים, בלוגים וסרטוני יוטיוב. באמצעות דוגמאות ליוזמות מרתקות וחשובות של נשים ברשת, נראה כיצד כל אחת יכולה לשנות את העולם דרך המחשב האישי שלה. 

אילאיל קופלר היא פעילה פמיניסטית, מורה וחונכת בבית הספר הדמוקרטי "קהילה", סופרת ובעלת ערוץ היוטיוב "פמיניזם וירטואלי". 

*בר קיימא - המשביר 22, תל אביב טל' 03-9493322

 
איריס עוזר/ ניקיטה - להיות האישה שאני 
ניקיטה, גיבורת סרטו של לוק בסון, הופכת מחסרת בית, נרקומנית, למתנקשת רצחנית בחסות המדינה. בדרך, היא גם מבשילה להיות אישה. כיצד שומרת צעירה בת 20 על זהותה הנשית מול מבט גברי תמידי? 
איריס עוזר, עורכת וידאו ומרצה לעריכה בחוג לקולנוע של אוניברסיטת ת"א, שואלת וגם עונה.
*שפגאט – נחלת בנימין 43, תל אביב טל' 03-5601754

3. אלה אלקלעי/ למה נשים מפחדות לדבר על כסף?

שריל סנדברג, סמנכ"לית בפייסבוק, קוראת לזה "lean in" - לשבת סביב השולחן. אבל כשמדברים על השקעות, פיננסים ונכסים, רוב הנשים בוחרות לנטוש את השולחן, החדר והשיחה. על בירה, יין או משקה אחר, נדבר על איך להביא יותר נשים לשבת סביב שולחן המשקיעות. 
אלה אלקלעי, סמנכ"ל פיתוח עסקי בבית ההשקעות IBI, בעלת ותק של למעלה מ- 20 שנה בשוק ההון. לפני כשנתיים הקימה בשיתוף עם מרב מיכאלי את הפורום הפיננסי "תשקיעי בעצמך", הנועד לקדם הבנה ושיתוף נשים בשיח הפיננסי ולהעניק להן כלים לנהל את חסכונותיהן באופן מיטבי. 
*ויקי כריסטינה - קויפמן 2, ת"א (מתחם התחנה) טל' 03-7367272

 גאלה רחמילביץ'/ מגדירה מחדש את מודל היופי הנשי

גאלה, יועצת אופנה וסטייליסטית בינלאומית, בעלת בית ספר לסטיילינג, מוכיחה שגם נשים שאינן עומדות בקנה המידה של מודל היופי, יכולות להיות אייקון אופנה ולעורר השראה.
*המעוז - המלך ג'ורג' 32, ת"א 03-6209458

גלית חוגי/ לא בדרך לשומקום 
גלית חוגי לא בדרך לשום מקום. היא כבר בת 34, פרי באוש לכל הדעות, רוב הזמן אין לה עבודה, כסף או כיוון בחיים ובנוסף לכל זה היא מזרחית, עם שם מזרחי ולוק מזרחי, אבל בלב היא הייתה רוצה להיראות כמו קרנית גולדווסר. סטנדאפ מבאס, מריר, כנה, מעורר הזדהות אך מצחיק עד דמעות!

גלית חוגי, תסריטאית, גרה בתל אביב. בוגרת בית הספר "סם שפיגל" לקולנוע בירושלים. מופיעה בשנה האחרונה כחלק מקבוצת הסטנדאפ המחתרתית "כל מה שמצחיק בעולם".

*שטרן 1 - שטרן 1 תל אביב, טל' 03-5187354

מעין גרבר/ פמיניסטיות, נהנות יותר?

בחברה הצרכנית שלנו, מיניות משמשת במקביל בתור המוצר, אמצעי השיווק ומטבע הסחר. דימויים פורנוגראפיים זולגים לתוך תרבות המיינסטרים ומייצרים אשליה של מיניות חופשית ומשוחררת בתוך חברה שעדיין שקועה בשיח שמרני ומסורתי. ומה קורה במעוז הליברלי של ת"א? האם אנו מממשים יותר פנטזיות או מפתחים יותר חרדות?

מעין גרבר, מנחה סדנאות ויועצת בנושאי מיניות ומגדר, בעלת תואר ראשון במגדר ומדעי המדינה. אישה, פעילה חברתית, אחת שמחפשת תשובות על אהבה.

* ALPHABET- אחד עם 54 ת"א

7. נעם פרתום/ כשתבוא לשכב איתי כמו יונה וולך
המשוררת והפרפורמרית, נעם פרתום, קוראת לנשים לקחת בעלות על "המצב הנשי", דרך מחשבות על כתיבה נשית וביצוע 'ספוקן וורד' פמיניסטי בועט. 

*כולי עלמא - מקווה ישראל 10, תל אביב

8. סמר קופטי/ איפה קול הנשים?
להיות אמנית ויוצרת פורצת דרך במגזר הערבי, שבו קולה של האישה מושתק, לעיתים בכוח, זו משימה מורכבת. סמר קופטי שבחרה למרוד במוסכמות השמרניות של החברה ממנה באה, להתגורר בתל אביב וליצור קולנוע, מספרת על הנשים הערביות מעוררות ההשראה שהשפיעו עליה. 
סמר קופטי, במאית ושחקנית בת 24, ילידת נצרת, גרה כיום בתל אביב. עוסקת בסרטיה בדימוי האישה בחברה הערבית.

*אנה לולו - הפנינים 2 יפו

עודד מנשה

/שחקן, מגיש, כוכב ילדים בדימוס ואיש משפחה למופת בהווה, משתף באנקדוטות משעשעות מחייו של גבר פמיניסט.

*רוזה פארקס - דיזניגוף 265 ת"א

רעות גיא / על כוח ובחירה בעולם הזנות

בזנות, כך מסתבר, יש גם הרבה מאוד רווחים, אחרת היא לא הייתה מצליחה בתפקידה כאסטרטגיית הישרדות. אם לא נדע לדבר על הרווחים שיש בעולם הזנות, לעולם לא נגיע לדיבור כנה ואמיתי על הנזקים שלה ולעולם לא נצליח למצוא לה תחליף.

רעות גיא, משפטנית, מגשרת ומנחת קבוצות בהכשרתה, מנהלת את תחום קצה ונערות בעמותת עלם. רעות, מתנדבת במכון תודעה, חברה קבועה בוועדות הכנסת למאבק בסחר נשים ובזנות ופעילה פמינסטית המובילה מאבקים שקשורים לזכויות אדם של אוכלוסיות בשוליים.

*הנסיך - נחלת בינימין 18, תל אביב, טל' 03-5282404
 

לפרטים נוספים: www.iwn.org.il