חווית איבוד הבתולין תמיד נחשבה למביכה, מרגשת, משמעותית ולכמה מאיתנו אפילו טראומטית. בעת האחרונה יש בנות שמנסות להפוך אותה גם לרווחית משהו. אליזבט ריין בת ה-27, שמרה על בתוליה מספיק שנים וכעת החליטה למכור אותם לכל המרבה במחיר. ריין היא לא סתם בימבו אמריקאית אלא סטודנטית לרפואה, שכנראה חוזה לעצמה משכורות אפורות וצנועות כרופאה, לכן החליטה להרוויח בדרכים עקיפות ומשתלמות יותר. 400 אלף דולר זה הסכום אותו היא דורשת עבור השי לחג שהיא מציעה, ובכדי לעורר את תאבונם של המועמדים, היא גם פתחה אתר בו היא מצולמת כשפניה מוסתרות על ידי כתובית וגופה החטוב עטוף בלבנים סקסיים ונעלי עקב שחורות.

 

עוד באון לייף:

 

לפי האתר  www.elizabeth-raine.comאנו לומדים שגובהה 1.78, עיניה ירוקות והיא שוקלת 59 ק"ג - נתונים אופציונאליים לפיתוח קריירת דוגמנות, אבל כנראה שעבור ריין הליכה על מסלול זה קצת ניינטיז מידי. משום מה הרעיון של סטודנטית לרפואה בת 27 אמריקאית בלונדינית, גבוהה, רזה ובתולה מעלה בי ספק קל. אולם ריין לוקחת את העסק ברצינות: בגלל חוקי הזנות בארצות הברית היא נעזרה בחוקים הגמישים יותר שבאוסטרליה, שכרה יחצ"ן והודיעה שהיא תשלם מיסים כחוק, לא לפני שתתרום 35 אחוז מרווחיה לצדקה. הזוכה המאושר יזכה לבלות בחברתה במלון יוקרתי ויאלץ להיפרד ממנה כעבור 12 שעות, שכן ריין הודיעה ששום החלפת רגשות לא תהיה כאן.

 

לרגע חשבתי ששיגיונות מהסוג הזה שייכים רק לאומה האמריקאית מלאת האפשרויות וחסרת המעצורים, אבל מתברר כי יש תקדימים לתוכניות חיסול הבתולין, ואף ב"דילים" זולים יותר: תכירו את הנערה הסינית zhangyehu (זאנגיהו בתרגום חופשי), שלא עמדה בסירובה של אביה - כמה מתעלל מצדו - לרכוש עבורה מכשיר אייפון 4. בעוד שרובנו נעבוד שעות נוספות על מנת לממן את המותרה, זאנגיהו רקמה תוכנית כלכלית וביוני 2011 הציעה למכור את בתוליה תמורת המכשיר הנכסף. מכיוון שבגלגולי הנוכחי קרוב לוודאי שלא אצליח ללמוד סינית, ומידע נוסף באתרים דוברי אנגלית או עברית לא מצאתי, נותר לי רק לתהות האם הגשימה הנערה את הפנטזיה הטכנולוגית שלה דרך המיטה, או שאביה הנבוך נבהל מהפדיחה ורץ לחנות הסלולאריים הקרובה.

 

מכירת בתולים למען מטרה טובה

מהר מאוד הפך הרעיון הזה, של מכירת הבתולים, לתופעה שמתפשטת בכל רחבי העולם. אחד המקרים המפורסמים הוא של קתרינה מיגליוריני, סטודנטית בת 21 מברזיל, שהפכה לסוג של כוכבת בארצה אחרי שהגדילה לעשות וניסתה למכור את בתוליה פעמיים. ובכן, נחישות זה בהחלט תכונה חשובה לאשת מכירות. הכל התחיל באוקטובר 2012, כשפורסם כי קתרינה מתכוונת למכור את בתוליה למען מטרה "טובה" - בניית בתים למשפחות מעוטות יכולת בעיירת הולדתה, סנטה קתרינה. מיגליוריני הדגישה כי "המכרז הוא רק עסק, אני בסך הכול נערה רומנטית ומאמינה באהבה. הסיבה שאני עושה את זה היא השינוי הגדול שדבר כזה יכול להביא לאזור שאני גרה". לדבריה, בכדי לא להפר חוקים שונים שנוגעים לתשלום עבור שירותי מין, היא תפרד מבתוליה על גבי מטוס. איש עסקים יפני ראה, נדלק והציע לה קרוב למיליון דולר עבור זכות הראשונים. מיגליוריני החתימה אותו על חוזה, המאורע תוכנן להצטלם לסרט דוקומנטרי, אבל לבסוף קתרינה ביטלה את העסקה משום שלטענתה במקום גבר בן 53 שאיתו עמדה לחתום על החוזה, הגיע לפגישה צעיר בן 21. אך אל דאגה, מהר מאוד קיבלה קתרינה את המזומנים ממקור אחר – צילומי עירום לפלייבוי ברזיל.

 

התמונות אמנם לא הקפיצו את הלקוחות, אבל  מיגליוריני לא אמרה נואש וניסתה בשנית למכור את בתוליה. בנובמבר האחרון פורסם כי היא השיקה מכרז נוסף באתר חדש, והודיעה כי הרף המינימאלי למכירה עומד על 100 אלף דולר. מאז הפך האתר ללא זמין, כך שגורל בתוליה של קתרינה אינו ידוע (וכל המוצא הישר מוזמן להחזירם).

 

סוג חדש של זנות?

ככל הנראה התגובות הראשוניות שעולות לשמע מכירות הבתולין של הבנות הללו הן שמדובר באקט זול, שהן מוכרות את גופן ואף מעודדות זנות. בנות שטחיות, חומרניות וחסרות גבולות שברוח התקופה יעשו הכול בשביל כסף ופרסום. מובן שגופה של האישה הוא רכושה הפרטי והיא יכולה לעשות עימו ככל העולה על רוחה, ובסופו של דבר גם דוגמנית מרוויחה כסף בזכות שימוש בגופה, אבל ההבדל בין אלו לבין סוחרות הבתולין הוא רב. מה שצורם באותה מידה ואפילו יותר מכך שהן סוחרות את גופן בכסף, היא העובדה שהן הפכו את האקט האינטימי, הפרטי ולפעמים אף הכרוך בדבר המוזר הזה ששמו אהבה - לאירוע מוחצן, מיוחצן וריק מרגשות. גם אם שתיים מהן עושות זאת עבור צדקה, הן הפכו את זה לקמפיין פרסומי ואת עצמן למפורסמות בין לילה רק בזכות הכישרון של לבקש כסף על בתולים. אני בכלל לא אופתע אם השלב הבא יהיה תוכנית ריאליטי שבה נזכה לראות שני זרים הנפגשים במיטה למטרות רווח, כשהשאלה שתעמוד בסוף העונה תהיה 'האם יצא מפה רומן?' (והתשובה היא לא). 

 

נכון, נשים מאז ומתמיד מכרו את גופן, אבל אני נוטה להאמין בתמימותי שרוב אלו שעשו זאת ושעושות זאת גם היום, נאלצות למכור את גופן בלית ברירה, מתוך מצוקות שונות ולא כמעשה חד פעמי ובטח שלא שוכרות יחצ"ן לקידום המוצר בפייסבוק. לא חקרתי או ערכתי סקר בנושא אבל ברור שהן מרוויחות סכומים נמוכים יותר, הרבה הרבה יותר, מהסכומים ההזויים שמבקשות ריין מיגליוריני והאחרות. אולי נקודת האור היחידה בעניין היא שלפחות הבנות הללו לא מוכרות עצמן בזול. באשר לסינית שחשקה באייפון 4, אם אכן מסרה את בתוליה בשביל מסך המגע, נקווה לפחות שהיא שדרגה לאייפון 5.