ההכנות לפסח וסעודת החג מעלות את מפלס הלחץ אצל רבים, לאור שפע המטלות בהכנה ובמהלך החג הכוללות בין היתר את ניקיון הבית, הבישולים, המשפחה, הילדים, הרעש, הכתמים ובנוסף לכל אלו נוסף תפריט כשר לפסח עם שלל מצות אשר מכביד על מערכת העיכול. דווקא בעונה הנוכחית זה זמן מצוין לנצל וליהנות מהשפע וסגולות התבלינים וצמחי המרפא:

 

להוסיף תבלינים חדשים לשולחן החג:

בכל חג שעובר אני נוהג להוסיף לשולחן הסעודה טיפ ותבלין נוסף שירענן את התפריט ויוסיף טעם, ריח וצבע.

· ביצה קשה - תבלו את הביצים בתבלינים צבעוניים: כורכום, פלפל שחור, פפריקה- כך תשמרו על מסורת הביצה הקשה אך תוסיפו המון צבע ובריאות לשולחן.

 

· חרוסת - תבלו את החרוסת במעט בהרט, תערובת מחממת ומפתיעה שתשנה את הטעם המסורתי ותוסיף לו נגיעה חדשה  ואישית שלכם.

 

· אורז - הפתיעו עם אורז מקורי ומקושט, השתמשו במגוון הפירות היבשים הצבעוניים- חמוציות, משמש, תאנים, שזיפים. כך גם תוסיפו מתיקות עדינה וגם צבעים מרהיבים לשולחן.

 

· דגים - את הדגים תבלו בסומק שצבעו חום/אדמדם ושמו בעברית אוג הבורסקאים.מקור השם סומק הוא במילה הערבית סמאק שפירושה דגים, ואכן זהו תבלין מושלם לדגים ולבשר אשר מוסיף טעם וריח ומכיל מרכיבים אשר מרככים את הבשר.

 

פתרון לקושיית ניקיון וטיהור הבית- תערובת קטורת ביתית :

טקס טיהור הבית מומלץ בכל פעם שרוצים להתחדש, לנקות את משקעי עבר ולזמן אנרגיות מבורכות. לשם כך יוצרים תערובת מהמרכיבים הבאים:
1 כפית ציפורן

4 מקלות קינמון שבורים (או קינמון סיני)
חופן פרחי לבנדר
חופן פקעות ורדים
5  ענפי הדס
5  עלי אזוב
5  חתיכות מור
5  חתיכות לבונה
את תערובת הקטורת הביתית (ניתן גם לקנות תערובות מוכנה בשם- בכור) מחממים על מחבת והולכים תוך כדי פיזור האדים בתוך הבית לטוהר, התחדשות וגירוש מחלות, מריבות ועוד...

 

תבלינים המסייעים לגוף ולשמירה על המשקל:

המצות בחג זה יוצרות "פקק תנועה" בקיבה ולעיתים עולות גם לראש. קיימים צמחים רבים שניתן לשלב לטיפול בעצירות, אשר מסייעים לעיכול וליצירת פתרונות לבעיות מערכתיות הנגזרות מקשיי עיכול:

· כורכום - צמח מר, המשפר ספיגה, מווסת שומנים ומשפיע על תהליכי ניקוי הגוף. ההמלצה היא כפית כורכום ביום כתוספת למאכלים שונים (מרקים, אורז, תפוחי אדמה ועוד).

 

· עלי ארטישוק - צמח מר, משפיע על תהליכי ניקוי, מסייע לפירוק ופינוי בגוף, מעודד זרימה לימפתית ומתן שתן וצואה, מומלץ להשרות כפית מהעלים בכוס מים חמים למשך 5 דקות, לסנן ולשתות 3 פעמים ביום. עלי ארטישוק מסייעים גם לירידה במשקל.

 

· רוזמרין - צמח מחמם, משפר זרימת דם לאזורי העיכול, מנקה פסולת וממריץ כללי. מומלץ להשרות כפית מהעלים בכוס מים חמים למשך 5 דקות, לסנן ולשתות 3 פעמים ביום.

 

· ג'ינג'ר - צמח מחמם, משפר זרימת דם לאזורי העיכול, מכיל חומרים אנטי דלקתיים ונוגד חמצון. מומלץ להשרות חתיכת שורש בכוס מים חמים למשך 5 דקות, לסנן ולשתות 2 פעמים ביום, ניתן אף לאכול את הפרי המיובש של הג'ינג'ר.

 

· קימל, שומר, אניס, כוסברה - משפחת הסוככים, מסייעים להתכווצות השריר במעי, מסייעים לזיהומים במערכת העיכול ומקלים על גזים וכאבי בטן. מומלץ להשרות כפית מהזרעים בכוס מים חמים למשך 5 דקות, לסנן ולשתות אחרי הארוחות. ניתן אף לשלב את הזרעים במאכלים שונים.

 

· זרעי צ'יה, זרעי פשתה - זרעים המכילים סיבים המסייעים בשילוב עם נוזלים ליצירת מעין סיב נפוח הנמצא במערכת העיכול ולוחץ על דפנות המעי ובכך מעודד תנועה, בנוסף לזרעים הללו רירה המשפרת וויסות קליטת שומנים וסוכרים ומקלה על החלקת הפסולת החוצה דרך דפנות המעי. הזרעים הללו מסייעים לתחושת שובע ולכן מסייעים להורדת במשקל.

 

לאתר חוות דרך התבלינים