היא עשירה בערכים תזונתיים דוגמת חומצות אמינו, חלבון, ברזל ומגנזיום, מקנה תחושת שובע הודות לסיבים התזונתיים המצויים בה בשפע, ובאופן כללי משמשת תחליף נהדר לפחמימה. אם עדיין לא הכרתם, זנחתם או שכחתם מקיומה, זה הזמן להתיידד עם הקינואה האדומה.

 

המתכון הבא משלב את כל תכונותיה של הקינואה כמשביעה, בעלת מרקם מעניין וטעם אדמתי- לכדי מנה טבעונית, משביעה וקלת הכנה. תוספת מיץ התפוזים למים שבהם מבשלים את הקינואה, מקנה טעם עמוק ומתקתק שמשתלב נהדר עם שאר מרכיבי הספרינג רול ומקפיץ את המנה המוכרת למחוזות חדשים. כדאי להשתמש במתכון זה בקינואה אדומה הזהה בתכונותיה לקינואה הבהירה, אך מאופיינת בטעם אגוזי עמוק ובמראה רענן.

 

ספרינג רול ויאטנמי במילוי קינואה אדומה וירקות פריכים

סוג מתכון: פרווה- טבעוני | זמן הכנה: 30 דקות | כמות: 4 מנות

 

לספרינג רול

1 כוס קינואה אדומה (אפשר גם קינואה בהירה)

½1 כוסות מים

½ כוס מיץ תפוזים טרי וטבעי

קורט מלח

¼ כוס עלי נענע, קצוצים

3 מלפפונים קשים

2 גזרים, קלופים

2 כוסות מים רותחים

4 דפי אורז גדולים

 

 

 

 

 

לרוטב

5 כפות רוטב סויה

½ כפית שמן סומסום

¼ כפית סילאן

מעט שבבי צ'ילייבש

 

 

אופן ההכנה

1. שוטפים היטב את הקינואה במסננת תחת מים זורמים, מעבירים לסיר, מוסיפים את המים, מיץ התפוזים והמלח ומביאים לרתיחה.

 

 

2. מערבבים בעדינות, מנמיכים ללהבה נמוכה, מכסים את הסיר ומבשלים במשך 20 דקות. בתום הבישול מעבירים את הקינואה לצלחת שטוחה ומקררים לטמפרטורת החדר. מוסיפים לקינואה את הנענע ומערבבים קלות.

 

3. חותכים את הגזר לאורכו לגפרורים בגודל 1X1 ס"מ ומשרים למשך 5 דקות במים הרותחים עד ריכוך חלקי. חותכים את המלפפונים לגפרורים בגודל זהה ונפטרים מהליבה.

 

 

4. מכינים את הרול: ממלאים קערה רחבה במים בטמפרטורת החדר ומניחים לצידה מגבת מטבח נקייה ויבשה. טובלים כל דף אורז בקערה עד כיסויו המלא במים למשך 5 שניות, מוציאים ומניחים על מגבת המטבח. מניחים קרוב לשולי הדף את גפרורי הגזר והמלפפון ועליהם את הקינואה עם הנענע. מגלגלים פעם אחת ומקפלים על גבי החלק המגולגל את שני השוליים האנכיים. ממשיכים לגלגל את הרול תוך הידוקו עד קבלת גליל.

 

 

5. מגישים: מערבבים את כל חומרי הרוטב בקערית, חותכים כל רול לחצי ומגישים מייד.