מקומם אבל מוכר: בתקופת חג האביב כל חדרון קיבוצי סגפני עולה כמו לילה באחד ממלונות הפאר בטיימס סקוור (כ-300 דולר ללילה להורים ושני ילדים, לא ייאמן). אם בכל זאת אתם רוצים לצאת מהבית ולטייל באחת התקופות היפות של השנה, תוכלו לנסות לינה קצת שונה, עם אחת מהצעות הנופש הבאות.

 

עוד באון לייף:

 

חווייה אינדיאנית

בעיקר ברמת הגולן, אבל לא רק (יש גם בנגב ובגליל), הוקמו כמה כפרים נופש והוצבו בשטחם אוהלים אינדיאניים מחודדים. זה סוג של קמפינג אבל חווייתי, בלי לסחוב אוהל מהבית ולהתעסק בהקמה שלו. ילדים מחבבים מאוד את הקונספט.

 

קמפינג בלי לסחוב אוהל מהבית. צילום: הכפר האינדיאני אבנ"י אית"ן

 

בכפר האינדיאני באבנ"י אית"ן ברמת הגולן פזורים 18 אוהלים אינדיאניים גדולים המיועדים כל אחד ל-10 אנשים (בממוצע שתי משפחות ישראליות טיפוסיות). באוהלים יש מזרונים, אבל אין חימום בחורף או קירור בקיץ. לכל שני אוהלים יש מקלחת ושירותים המוקצים להם. יש אזור מרכזי עם מטבח (כולל מקרר וכיריים), פינות מנגל וישיבה. את המצעים והשמיכות אפשר להביא מהבית או לשכור תמורת כמה עשרות שקלים.

 

אתר אינטרנט: www.tipi.co.il, מחיר: 100 שקל ללילה לאדם ללינה באוהל אינדיאני.

 

לישון ממש ליד החיות

את הרצון לפינוקים כדאי שתשאירו בבית במקרה הזה, ובתמורה תזכו בחוויה יוצאת דופן. בכמה אתרים ברחבי הארץ אפשר לישון ממש ליד בעלי חיים, למשל בחי בר יטבתה, בחוות האנטילופות, בחוות האלפקות ועוד. הלינה מתבצעת באוהלים משותפים, בקמפינג, בקראוונים ומבנים פשוטים אחרים ממש בסמוך לבעלי חיים. דוגמה מקסימה נמצאת בחי נגב בקיבוץ רביבים. מדובר בפינת חי גדולה למדי ובתוכה פזורים כמה חדרי אירוח ללינה של משפחות (ובהם מזגן מטבחון מאובזר, שירותים ומקלחת, טלוויזיה ועוד) ויש גם חאן ללינה משותפת תחת קורת גג אחת של חמולה שלמה.

 

לישון ממש ליד בעלי חיים. צילום: חי-נגב

 

אתר אינטרנט: www.chai-negev.net, מחיר: מ-450 שקל ללילה לחדר אירוח, כ-100 שקל לאדם ללינה בחאן.

 

קפיצה קטנה למונגוליה

בדומה לאוהלים האינדיאניים, צצו בארץ הקודש גם יורטות, אוהלים מונגוליים. מדובר באוהלים גדולים ועגולים, המשמשים את הנוודים המונגוליים כבית במהלך הנדודים שלהם בעקבות מרעה לעדרים. ביישוב מצוק עורבים בשיפולי רמת הגולן נמצא פארק היורטה. בכל אחד מהאוהלים יש רצפת עץ ובידוד מצוין מפני קור וחום, ובניגוד לאוהלים האינדיאניים יש קירור וחימום בהתאם לעונות השנה. כל אוהל מיועד ל-12 לנים על גבי מזרונים, כולל מצעים ושמיכות. רק את המגבות צריך להביא מהבית. שירותים ומקלחת נמצאים מחוץ לאוהל ובקרבתו, ובתוך האוהל יש מטבח מאובזר. מדובר בחוויה נעימה, מוארת ומרווחת, ואין סיכוי שאף אחד יפול מהמיטה.

 

חוויה נעימה, מוארת ומרווחת. צילום: פארק היורטה

 

אתר אינטרנט: http://mongoly.co.il, מחיר: 800 שקל ל-8 אנשים באוהל; לנים נוספים וארוחת בוקר בתוספת תשלום.

 

כמו ביציאת מצרים

בעיקר בדרום הארץ הוקמו מיזמי לינה בסגנון מקראי-מדברי. יש כאלו שאפילו מנסים לשוות חוויה של ימי סיני העליזים, למשל שבילים במדבר במושב חצבה בערבה, שהמוטו שלהם הוא "סיני בלי ים". מדובר במתחמי חושות או חאנים בעלי שטח משותף רחב ידיים מרופד במחצלות ומוצל. הלינה מתבצעת במעין חושות או יחידות בנויות (לרוב מבוץ ומחומרים טבעיים) או בחלל משותף. יש בדרך כלל מטבח משותף, איזור למנגלים, מדורה בערב, פינת תה מתוק-מתוק, נרגילות, ערסלים, שש-בש והווי מדברי. בדרך כלל לא תהיה מוזיקה רועשת ומפלס האקטיביות תשאף לאפס. לפעמים תהיה פעילות רוחנית כזו או אחרת בסגנון יוגה או מדיטציה, לעתים אפשר להשתלב בפעילות יותר ארצית בסגנון טיול ג'יפים \ טרקטורונים או שכשוך בבריכה ביישוב.

 

סיני בלי ים. צילום: שבילים במדבר

 

אתר אינטרנט: שבילים במדברמחיר: מ-450 שקל ליחידה.

 

להציץ לחיים של אחרים

אתם יכולים לצאת לחופשה בארץ אפילו בחינם. איך? בזכות הטרנד החדש של חילופי בתים. אתרים כמו airbnb הובילו אותנו כתיירים לנסות גם אירוח ולינה בדירות בחו"ל ובארץ, והגרסה המתקדמת של העניין היא חילופי בתים חנים אין כסף. יש כמה זירות פעילות בתחום ואפשר להחליף דרכן דירה תל אביבית טיפוסית בבית כפרי בגליל, בית בדרום תמורת בית בצפון, וכך הלאה. הנה כמה אתרים:

 

 

עוד מילה בעניין – אם אתם חוששים להשאיר את הבית שלכם בידיים זרות, נסו למצוא החלפת בתים עם חברים וקרובי משפחה. תופתעו לראות כמה קל למצוא פרטנרים לעניין בקרב המעגלים הקרובים אליכם. מייל בתפוצה נרחבת או פרסום בפייסבוק עשויים להתפשט מהר בין המכרים שלכם ולכם תישאר רק ההתלבטות איפה להניח את הראש בחג.