מסתבר שלא רק אנחנו מתעצבנות בגלל פרסומות. בזמן שבישראל קמה מחאה על הפרסומת החדשה של קסטרו, נשים ברחבי ארצות הברית הצליחו להביא להורדה של קמפיין חדש למוצרים להורדת שיער של חברת VEET.

 

הקמפיין, שנועד לקדם רצועות שעווה חדשות, הורכב מארבע פרסומות שבכל אחת מהן מצב אחר המוכר לכולנו – ישיבה אצל הפדיקוריסטית, קימה בבוקר לצד בן הזוג וכו'. גורם ההפתעה של הפרסומת מתרחש כאשר מתברר שהבחורה המככבת בפרסומת לא הורידה שיערות, ומיד היא הופכת לגבר – כי הרי זה מה שקורה לכל מי שלא מורידה שיערות, אפילו אם סתם יש לה רק 'קוצים'.

 

 

קסטרו, הפעם הגזמתם לגמרי

נשים החולות באנורקסיה פנו לחברת האופנה קסטרו בבקשה להוריד את הפרסומת החדשה שלהם לבגדי ים. טענתן המרכזית היא שהפרסומת משפיעה לרעה על דימוי גוף של נשים. התגובה של קסטרו מביכה אפילו יותר מהפרסומת עצמה

לטור המלא

 

די כצפוי, הזדעקו מאות אלפי נשים בטענה כי גם אם אישה לא הורידה שיערות, בין אם ברגליים ובין אם בבתי השחי, הדרך להפוך לגבר היא עדיין ארוכה וגם – איך לומר? – לא הכי קשורה.

בעקבות המחאה, החליטה החברה להוריד את הפרסומות מהאוויר, אבל לפני כן הם שיחררו הצהרות לא לגמרי מתרפסות: "בזמן שהקמפיין הנוכחי שרץ עכשיו בארה"ב התקבל בצורה טובה אצל רוב הצרכנים שמעריכים את השפה המטורפת שלו וההומור החצוף, הוא גם עורר הרבה תגובות", נכתב בתגובה לאתר Jezebel. "אנחנו לוקחים את האחריות שיש לנו מאוד ברצינות והפרסומות נשקלו היטב לפני שעלו לאוויר. עם זאת, אנחנו מאוד מודאגים מכל פירוש לא נכון של הטון והמשמעות שלהן, ולאור הפידבקים שקיבלנו החלטנו להוריד אותן. אנחנו גם רוצים להתנצל אם הקמפיין פגע במישהו בכל צורה שהיא. אלו בטח לא היו הכוונות שלנו".  

 

 

 

צוות הפרסום של החברה בארצות הברית היה הרבה יותר עדין ואפולוגטי. בעמוד הפייסבוק של החברה הן פרסמו: "היי...זה צוות השיווק של VEET בארצות הברית. רק רצינו ליידע את כולם שאנחנו מבינות את זה. אחרי הכל, גם אנחנו נשים. הרעיון הזה נולד אחרי שנשים סיפרו לנו שכבר עם הסימן הראשון לשערה הן מרגישות כמו בחור. אנחנו חשבנו שזה ממש מצחיק וקליל. למען האמת, שלושתנו ממש יכולנו להתחבר למצבים האמתיים האלו והם גרמו לנו לצחוק. אבל לא כולם מעריכים את חוש ההומור שלנו". עוד הן כתבו כי הן מודעות לכך שנשים שונות מגדירות פמיניזם בצורות שונות, יחד עם זאת הן מעולם לא תיארו לעצמן שהפרסומות הללו יפגעו במישהי. "אנחנו מעדיפות לחשוב מחדש על הקמפיין שלנו ולהוריד את הקליפים. תודה ששיתפתן אותנו ברגשות שלכן".

 

המאבק הזה מביא איתו חדשות טובות וחדשות רעות: הרעות הן שגם היום, ב-2014, פרסומות יכולות להיות סקסיסטיות וכאלו שפוגעות לנו בדיוק בנקודות הרגישות כדי לגרום לנו לקנות מוצרים. החדשות הטובות הן שהיום, בעולם הרשתות החברתיות, יש לנו את הכוח האמיתי לשנות דברים. ולכן כבר אף אחד לא יכול לעבוד עלינו בעיניים ולדרוך עלינו. עם זאת, הכוח הזה מגיע עם מחויבות לא קטנה: להפסיק לשתוק ולהתעלם ולהתחיל להרים את הקול ולפעול. ומה אתן יודעות - זה באמת עובד.