במוצאי שבת צפינו בכתבת מגזין בחדשות ערוץ 2 על ילדות קטנות שעסוקות בשגרת טיפוח יומית שלא הייתה מביישת כוכבת הוליוודית בערב האוסקר, מתוך הנחה שהדבר החשוב בעולם הוא להיות יפה (ולא סתם יפה, אלא יפה על פי סטנדרט ספציפי, מאד צר). על המסך צועדות בנעלי עקב ילדות מאופרות בנות 7, ובנות 11 הולכות באופן קבוע לטיפולי פנים, ציפורניים והסרת שיער, וכל הדיון נע סביב השאלה "איך נגרום להן להרגיש יפות כמו שהן". איש לא תהה איך נעזור להן להפסיק לחשוב שיופי הוא הדבר הכי חשוב שיכול להיות להן. "היית רוצה שהיא תהיה פחות עסוקה במראה החיצוני?", שואלת המראיינת את אמה של הילדה בת 11 שקוסמטיקאית מסירה בשעווה חמה שיער מגופה הצעיר. "לא", עונה האם נחרצות. "אני חושבת שזה יפה".

 

עוד לא נרגענו מהצפייה באובססיית היופי מייצרת שנאה עצמית אצל ילדות בבית ספר יסודי (הכתבת שואלת אותן אם הן אוהבות את איך שהן נראות והן עונות מיד בשלילה. "מה את לא אוהבת?", היא שואלת אחת מהן, והילדה עונה "הכל"), והנה מתברר שיש עוד דרכים בעולם למצוא אהבה. באותו היום בדיוק התבשרנו כי הרווק המבוקש ביותר בעולם, ג'ורג' קלוני בן ה- 52, מצא את האישה איתה הוא רוצה להתמסד, והציע נישואין לחברתו אמל אלמודין. ולמה זה קשור? כי אלמודין בת ה- 36 היא אמנם אישה יפה, אבל המראה הוא לא ה Ace בחבילת הקלפים שלה. לא מדובר בדוגמנית או כוכבנית, אלא באישה מרתקת (ויש שיאמרו "שונאת ישראל", אבל זה לא רלוונטי), רחוקה מאד מהקלישאה שהילדות בנות השבע מנסות לחקות.

 

הכלה המיועדת, אמל אלמודין (צילום מסך מתוך dailymail)

 

אלמודין היא בריטית ממוצא לבנוני, שלמדה משפטים באנגליה, באוניברסיטת אוקספורד היוקרתית, ובבית הספר למשפטים של אוניברסיטת ניו יורק (NYU), לפני שהתמקמה סופית בלונדון. בזמן לימודיה בניו יורק היא עבדה אצל השופטת סוניה סוטומיור, שהפכה ב- 2009 להיספנית הראשונה (והאישה השלישית) שנבחרה לכהן כשופטת בבית המשפט העליון של ארה"ב. בתום לימודיה החלה לעבוד ב"סאליבן וקרומוול", משרד עורכי דין בינלאומי שנחשב לאחד המשרדים היוקרתיים בעולם (ב- 2014 דורג במקום השלישי ברשימת המשרדים הטובים בעולם), ועבדה שם כשלוש שנים. באנגליה החלה לעבוד כפרקליטה המתמחה בחוק בינלאומי וזכויות אדם, ואף ייצגה את מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' במאבקו נגד הסגרתו לשבדיה. אלמודין היא גם יועצת למזכ"ל האו"ם לשעבר, קופי ענאן, ועד שסגרה את חשבון הטוויטר שלה אפשר היה למצוא בין עוקביה שמות כמו אשטון קוצ'ר לצד ג'וליה ג'ילארד, ראשת ממשלת אוסטרליה לשעבר. בנוסף, המאורסת הטריה דוברת ערבית, צרפתית ואנגלית. אין מה לומר, אמל אלמודין היא אישה מרשימה, שבנתה את עצמה והשיגה את מה שיש לה בעזרת קלפים אחרים לגמרי מהמראה שלה, שגם הוא מעט יוצא דופן בנוף ההוליוודי.

 

אישה יפה, שהגיעה רחוק בזכות דברים אחרים. אלמודין וקלוני (צילום מסך מתוך mid-day)

 

נדמה שנשים שמשיגות מטרות שנחשבות נחשקות במיוחד הופכות מיד למודל חיקוי, לא תמיד בצורה הכי רצויה. זה קצת מזכיר איך יום אחד פרצו ביונסה וג'ניפר לופז לחיינו, עם ישבן עגול ומלא, שונה מאד ממודל היופי שהתרגלנו אליו, ומיתגו אותו כנכס. במקום ללמוד מהן לאהוב את הגוף שלנו כמו שהוא, ולמתג לעצמנו את עצמנו מחדש, נשים רבות בחרו לרוץ להשתיל לעצמן ישבן חדש.

 

אם מדברים על מטרות נחשקות ובלתי מושגות, ג'ורג' קלוני הוא הגביע הקדוש. הכוכב, שבמשך שנים החזיק בתואר הגבר הכי סקסי בעולם, הצהיר לא פעם שלא יתחתן לעולם (זה המקום לציין שבמשך שלוש שנים בתחילת שנות התשעים הוא כבר היה נשוי), ונחשב לשובר הלבבות הסדרתי של הוליווד, שברזומה שלו אפשר למצוא לא מעט דוגמניות וכוכבות.

 

והנה הגיעה האישה איתה הוא רוצה להתחתן, עורכת דין מבריקה ומוערכת, שהגיעה לאן שהגיעה לא בזכות העיניים היפות שלה. עכשיו נותר לתהות מה ילמדו הילדות בנות השבע מהאישה שהשיגה את מה שכמעט כל הנשים בעולם רצו במשך כל כך הרבה זמן.