חזרתי מחופשה של שבועיים בארצות הברית עם כל המשפחה, ואם אני צריכה לסכם את החוויה במילה אחת, אבחר במילה כיף. היה פשוט כיף אמיתי. לראשונה מזה זמן רב העברנו ביחד ימים שלמים במסגרת משפחתית. לפעמים נהניתי גם מסתם לשבת ולא לעשות כלום, ובמקום לרוץ כל שנייה למחשב לענות על עוד מייל או לטפל בעוד טלפון, ישבתי וחשבתי על זה שבארץ אני לא מוצאת זמן לעשות את מה שחשוב באמת בחיים. ומה חשוב בחיים בעיני? לבלות זמן עם המשפחה ועם הילדים.

 

איך זה שבארץ אני לא מוצאת זמן לבלות עם ילדיי אחר הצהריים שלם? איך זה שבארץ הסטייט אוף מיינד שלי הוא ש"הילדים מפריעים לי" לבצע משימות כמו עבודה, כביסות, בישולים וזוגיות? בארץ תמיד הייתי במחשבה שהילדים נמצאים בדרכי לבצע את המטלות שלי ושצריך להעסיק אותם. בקיצור - תיק במקום כיף.

 

אז כך קרה שדווקא בחו"ל, כל כך רחוק מהבית ומהשגרה, הבנתי שהילדים זו "המשימה" הכי מרכזית. במקום לחשוב "הילדים מפריעים", זה בעצם הפוך - העבודה והסידורים מפריעים לזמן עם הילדים.

 

קצת לפני חג שבועות (תיכף נגיע גם לאוכל ולמתכון כמובן), אולי ברוח מגילת רות המספרת על נשים החלטיות וחזקות, הבנתי שזה הזמן בחיים להחליט על סדר עדיפויות ולייצר מינון נכון בין מה שחשוב ובין מה שהכי חשוב. המסקנה הבלתי נמנעת היא שהעבודה שלי, שאני מאוד אוהבת, תפסה נתח רחב מדי בחיי והחלטתי להוריד הילוך. מה זה אומר? אמשיך לעסוק במה שאני אוהבת וזה להדריך אנשים ברזי האוכל הבריא, אבל אקדיש יותר זמן לילדיי, לבן זוגי ולעצמי כדי להיות רעננה לעבוד מתוך תשוקה לעשייה ולא מתוך כוח האינרציה של החיים.

 

חייבים חלב בשבועות?

אין זמן יותר טוב לדון בסוגיית החלב מאשר חג שבועות. הדעות לגבי חלב ומוצריו חלוקות ועולה השאלה האם לצרוך חלב, ואם כן - איזה חלב עדיף ולמה. אני אישית משתדלת לצמצם כמה שיותר בצריכה של מוצרי חלב, ואם אני כבר צורכת אז זה רק מחלב עזים. אבל אם חושבים על זה לעומק, הרי חלב הוא רק אחד מסממני החג, מה עם ביכורי ירקות ופירות עונתיים? כדאי לכלול אותם במתכוני החג.

 

הנה כמה טיפים ומתכון:

· העדיפו מוצרי חלב צאן (עזים או כבשים) על פני מוצרים מחלב בקר. חלב צאן נחשב לקל יותר לעיכול.

 

· העדיפו מוצרים עם 3% מאשר 1%: חלב במצבו הטבעי נע סביב 5-3% שומן, בשומן הזה נמצאים ויטמינים מסיסי שומן מסוג Aו-Dשמסייעים בספיגת הסידן. בהיעדר השומן, דהיינו במקרה של 1% שומן בלבד  הגוף לא זוכה לקבל את הוויטמינים המאפשרים ספיגת סידן.

 

· הקפידו לקרוא את הרכיבים על מוצרי החלב. נסו להתרחק ממרכיבים כמו אבקת חלב, שומן צמחי, סוכר, עמילן תירס, צבעי מאכל, סויה, חומרי טעם וריח ומייצבים. הם לא אמורים להיות במוצר חלב איכותי וטבעי.

 

· העדיפו מוצרי חלב מותססים, למשל יוגורט וגבינת לאבנה. יש בהם פריוביוטיקה העוזרת בפירוק החלבונים והעמילן הקשים לעיכול.

 

מאפינס כרובית

כרובית היא ירק ממשפחת המצליבים, היא דלה בקלוריות ומייחסים לה תכונותבריאותיות רבות, בין היתר חיזוק המערכת החיסונית ותכונות אנטי סרטניות. היא כלכך טעימה ונימוחה, שתמיד אני מתמוגגת מפשטידות או מאפים שמכילים כרובית. את המתכון הזה למאפינס כרובית אפשר להכין גם בתבנית גדולה, כפשטידה.

 

מצרכים ל-10 מאפינס בינוניים:

כרובית קטנה (כ?500 גרם), מחולקת לפרחים

1 כרשה (רק החלק הלבן)

3 ביצים

1 בצל קצוץ

1 גביע (150 גרם) יוגורט עזים או כבשים

100 גרם גבינת פטה עזים (עדיף 5%)

1/2-1/3 כוס קמח מלא או קמח כוסמין

1 כפית אבקת אפייה

1 כפית מלח

מעט אגוז מוסקט

פלפל שחור לפי הטעם

מעט שמן זית לשימון

 

אופן ההכנה:

בסיר אידוי מאדים את הכרובית עד לריכוך. מצננים וקוצצים לפרחים קטנים מאוד.

פורסים את הכרשה לחצאי טבעות ומטגנים עד שהן מתרככות ומתחילות להשחים.

בקערה גדולה טורפים את הביצים, מוסיפים את הבצל, הכרובית והכרשה.

מוסיפים את היוגורט ומפוררים פנימה את גבינת הפטה. מוסיפים 1/3 כוס קמח, את אבקת האפייה ואת התבלינים ומערבבים לתערובת אחידה. אם התערובת דלילה מדי, מוסיפים בהדרגה ותוך כדי ערבוב את יתרת הקמח.

מחממים את התנור ל?180 מעלות.

משמנים תבנית שקעים במעט שמן זית ויוצקים אליהם את התערובת.

אופים במשך כ?25 דקות עד שהחלק העליון מזהיב והמאפינס מתייצבים.

 

חג שמח ומלא החלטות חשובות!