מאז שהיא זוכרת את עצמה, אורלי כהן שוורץ הייתה מלאת בטחון עצמי. כילדה, ואחר כך כאישה, היא תמיד הייתה כריזמטית, בטוחה, לא התביישה לומר את דעתה בקול רם, ונלחמה כדי להשיג כל יעד שהציבה לעצמה. לפני כחמש שנים, אחרי שנאלצה להתמודד עם חרדות ומתחים קשים, התפטרה ממקום עבודתה הבטוח, החזירה את המשכורת היפה והרכב ויצאה לדרך חדשה.

 

היום, אורלי כהן שוורץ מטפלת בעצמה באנשים שסובלים ממצוקות של סטרס וחרדות. "בגיל 25 אני בעצמי התמודדתי עם הפרעת החרדה", היא מספרת. רגע השיא היה כשבעלה צילם אותה בטלפון במהלך וויכוח שניהלו. "כשהסתכלתי בסרטון הזה, ראיתי את כל הדברים שהם לא אני", מספרת אורלי על הרגע בו ראתה את השפעת המתח והחרדה עליה. "זאת היתה נקודת המפנה המשמעותית. באותו רגע החלטתי שאני לא אחיה עם זה".

 

אורלי כהן שוורץ נפגשת עם אפרת אצ'רקן, מאפרת לייף, שמלמדת אותה כיצד להתאפשר באופן שלא מייצר "רעש" בפנים:

 

לטענתה, כל אחד ואחת חווה סוג של חרדה או סטרס שמשליך על התפקוד היומיומי שלנו, אלא שרובנו לא יודעים לאבחן את הבעיה ולטפל בה. עייפות, משיכה לסוכרים, עשיית יתר, שינה לקויה – כהן שוורץ מגדירה אותם כסימנים לסטרס, ומציעה טיפול שמאפשר למטופלים שלה לעבור את המשבר בלי כדור אחד.

 

"אכפת לי להביא למודעות של אנשים היום את הנושא של עוררות יתר במערכת העצבים, ואת הדרכים הנגישות, הבריאות ונטולות התרופות שיש כדי להתמודד עם זה", היא אומרת ומציעה מספר טיפים פשוטים, כל כך פשוטים שחבל לא לנסות:

 

  • לנתק את הטלפון בשעות מסוימות
  • לא לצפות בטלוויזיה לפני השינה
  • להקדיש זמן לעצמך
  • להקשיב לאנשים אחרים
  • להימנע או להפחית צריכה של חומרים מעוררים, כמו סוכרים, קפאין, אלכוהול

 

להפחית חרדה ומתח לא אומר לחיות את החיים בנימנום. "אני עדיין טיפוס של אש, אני לא יכולה להגיד שלא, זה משהו שהוא במהות שלי", היא אומרת, "אבל האש שלי היום כבר לא שורפת אותי".