הימים של רובנו מתנהלים בריצה אחת מתמשכת- תחזוק של בן זוג או חיי משפחה וילדים לצד קריירה תובענית. בעולם שבו הטכנולוגיה מאפשרת לך לענות על מיילים מהעבודה גם בשעות הערב, אנחנו מבלות יותר ממחצית משעות הערות שלנו במקום העבודה. 

גם אם החלטת בינך לבין עצמך לקחת ברצינות את עניין התזונה בעבודה, בסוף השבוע את מגלה 'חריגות' – הישיבה המאוחרת בה נשנשת איזה מאפה, עוד קפה הפוך בפגישה מחוץ למשרד או העובדה שהקלוריות שנשנשת מול הטלוויזיה, משום מה, לא נספרות בחישוב היומי.  

 

עוד באון לייף:

 

ההתלבטות הקלאסית היא איך לארגן לעצמנו תפריט מזין מהיר ומשביע ליום העבודה. התשובה בד"כ היא הכול בפיתה וב- 5 דקות. פתרון מהיר, אך כולנו מרגישות את המחיר (סביב המותניים). לכן בואו נארגן קצת את המשרד הפרטי שלנו.

 

גם נשנושים בריאים לא מחליפים ארוחת צהריים מסודרת. צילום: Shutterstock

 

 

מה שטוב לרונלדו - טוב גם לכם

שייק חלבונים חדש בטעם קרם עוגיות הוא פתרון לממהרים לעבודה ולא יכולים להתפנק בבייגל עם גבינת שמנת. אפילו רונאלדו שותה את זה

 

 

 

איזה סוג של נשנשנית את?

ראשית יש לבחון איזה טיפוס אכילה מאפיין אותי במשרד. האם אני 'נשנשנית'  שחייבת לתדלק כל פעם קצת כדי לשמור על ערנות וריכוז, או לחילופין, אני עובדת הכי טוב ללא דלק או אוכל - הסטרס הסיגריות והקפה מניעים אותי. הבנה זו חשובה לתכנון של התקציב התזונתי המשרדי שלי.

 

מחקרים מצביעים על כך שפחמימות מפוזרות לאורך היום תורמות יותר לתפקוד שלנו בזמן העבודה. אם כך נקציב כחצי עד שלושת רבעי מהתפריט שלנו עבור נשנושים בריאים מפוזרים לאורך שעות העבודה במשרד.

 

נתחיל ביוגורט עם פרי מיובש או עם שקית קוואקר או גרנולה שיכולים לתרום למערכת העיכול העצלנית שלנו, כתוצאה מהישיבה המרובה על הכיסא. יוגורט ביו טבעי מאפשר לי לבחור את אחוז השומן שאני רוצה וכן לשלוט בכמות הסוכר והתוספות הטעימות שאוסיף לו. חיידקי הביו ביוגורט יחד עם תוספת עשירה בסיבים תזונתיים עשויה לתרום לפעילות מערכת העיכול. 

 

מהיוגורט נמשיך ל- 3 ארוחות קטנות נוספות כמו כריך מלחם מלא עם גבינות שונות. זו הזדמנות להעשיר את התפריט היומי בגבינות רזות עשירות בסידן. גבינות לבנות הינם מקור מצוין בתפריט היומי הישראלי הן לסידן טבעי והן להעשרה בסידן. ממחקרים נמצא כי סידן הינו רכיב התורם לשמירה על בריאות העצם, משקל ואף לחץ דם. ואם בלחץ דם עסקינן, כדי לשמור עליו למרות הלחץ במשרד. כדי להקפיד לבדוק את מדד הנתרן ולבחור גבינות ומוצרים בעלי ערכי נתרן נמוכים יותר.

 

פזרו נשנושים בריאים לאורך שעות העבודה. צילום: Shutterstock

 

וכמובן ירקות צבעוניים לאורך כל היום. כאלו שאפשר להכין בתורנות משרד או לקנות בדרך לעבודה במגשים מוכנים, בלווי גבינה או ממרח אחר. בחורף מומלץ להחליף את הירקות במרק מוכן או מנה חמה – הם אמנם מכילים יותר קלוריות ומלח אך עדיפים על 'נשנושי' הפגישות במשרד.

 

בצהרי היום: סלט או עסקית?

קבעי לך זמן איכות עם עצמך והתפני לאכול ארוחת צהריים מסודרת מדי יום. אלה שנוהגות לאכול בחוץ נתקלת בהתלבטות קשה-בין שניצל שמנוני לשווארמה בפיתה. תכנון ארוחת צהריים חכמה יכולה להיות אסטרטגיה עסקית מנצחת.

 

למרות שההיגיון בארוחה עסקית הוא לאכול הרבה במעט (כסף), במחקרים נמצא כי אחרי ארוחה כבדה במיוחד, כזו שמכילה בשר או עוף (חלבון), יש ירידה משמעותית בכושר הריכוז ובערנות. ומי שצריכה להמשיך רעננה ואפקטיבית לפגישה עסקית או למשרה השנייה שלה - בהסעות לחוגים, יכולה להפסיד נקודות ערנות חשובות. יתכן שעדיף לבחור ארוחה קלה על בסיס כריך עם ירקות או פסטה, ולהרוויח פחות בעסקית אך יותר בעסקים.

 

עסקיות עושות אתכם עייפים ולא מרוכזים, אולי סלט? צילום: Shutterstock

 

שוחרת הבריאות משקיעה בסלט מושקע עם גרעינים, נבטים, קרוטונים, אגוזים רטבים וכל טוב. גם כאן, מחקרים מצביעים על כך שככל שהדחיסות הקלורית של סלט הבריאות שלנו עולה, דרגת השובע שלו יורדת. כך שלמרות הסטיגמה לפעמים סלט פשוט עם כריך מלחם מלא עושה את העבודה, עם יותר שובע ואפילו פחות קלוריות. בקיצור אל תהיו שיפוטיות היו פתוחות לשינויים קלים (שיראו אף במשקל).

 

זמן לזריקת אנרגיה

נפילת האנרגיה שמגיעה אחרי ארוחת הצהריים היא תזמון מושלם לכוס קפה נוספת. בקיץ, שבא עלינו לטובה, קפה קר שאפשר לקנות בפחית או בקבוק בדרכנו בבוקר למשרד, היא אופציה נהדרת. הקפאין מעורר ונותן לנו עוד דחיפת אנרגיה כדי לעבור שעות הצהריים הקשות. ההמלצה היא לצרוך עד 4 כוסות קפה, אשר נספרות במניין הכוסות היומי.

 

ועוד טיפ חשוב לגבי שתייה. כמה פעמים את עושה הפסקת קוסמטיקה במהלך היום - מתקנת איפור עייף ומחזקת את הסומק כדי להמשיך הלאה?. שתייה מספקת של כ- 8-10 כוסות ביום תתרום לא פחות לקוסמטיקה שלך, תרענן את הגוף ותחזיר לחות וחיוניות לעור. 

 

כמו בכל קבוצה גם בענייני תזונה חשוב הגיבוש הקבוצתי. אם המשרד יחליט לקנות יותר פירות, מעדני חלב קלים, גבינות רזות וממרחים בריאים, ירקות ומים זאת במקום: וופלים, בורקסים וחטיפים- הרי שהמקרר המשרדי יהפוך למרכז בריאות ודיאטה.

 

אז לפני שהקריירה תהפוך למשקל עודף, השעות המטורפות בעבודה ליתר לחץ דם והסטרס מהלקוחות לעצירות - חשבי על הבריאות. אם העבודה לא תהרוג אותנו, חשוב גם שהתזונה בעבודה לא תעשה זאת.