עוד באון לייף:
 
מטיילים ונהנים
 
עם תחילת האביב, יש עלייה משמעותית במספר המטיילים. כשאנו יוצאים מהשגרה אנו נוטים לחפף בשגרת האכילה. החטיפים והנשנושים הם חלק בלתי נפרד מהיציאה לטבע, בנוסף לארוחות הגדולות.    
 
אם יצאתם לטיול זכרו, הגוף שלכם רגיל להתנהגות אכילה מסוימת, אל תבלבלו אותו. קחו צידנית עם האוכל אותו אתם רגילים לאכול או מזון עמיד בחום (לחם, טונה, פירות וירקות) וקבעו שעות עצירה מסודרות להפסקת אוכל כפי שאתם רגילים ביום-יום. 
 
לא לשכוח - הרבה מים, בעיקר בשמש. צילום: Shutterstock
 
טמפרטורות גבוהות במיוחד
בימים החמים של הקיץ קיים חשש להתייבשות או לפחות להיעדר צריכה מספקת של  נוזלים . פעמים רבות גופנו לא יודע להבחין בין צמא לרעב, והצורך בנוזלים מוביל את הגוף לדרוש מזון מיותר. הקפידו על שתייה מרובה ומפוזרת (לפחות כוס מים אחת כל שעה) לאורך היום ותיווכחו לראות שהרעב ויחד איתו כמות המזון הנצרכת מצטמצמת.
 
פירות או לא להיות
פירות הקיץ הם אחד התענוגות הבאים יחד עם העונה המופלאה הזו. לפירות יתרונות רבים, הן בשל תכולת הויטמינים והמינרלים העשירה והן בשל הסיבים התזונתיים המצויים בהם. אך לצד כל הבריאות הזו, חשוב לזכור כי הפירות עשירים בסוכרים. 
 
כמות גדולה מדי של פירות עלולה לשבש את מאזן הסוכר בגוף ולעודד יצירת שומנים בדם. ללא ספק עדיף לפזר את אכילת הפירות לאורך כל היום מאשר שתיית שייק פירות, בעיקר עבור אלה שסובלים מבעיות של סוכר בדם. 
 
יתרונות רבים לצד הרבה סוכר, פירות הקיץ. צילום: Shutterstock
 

 

מה שטוב לרונלדו - טוב גם לכם

שייק חלבונים חדש בטעם קרם עוגיות הוא פתרון לממהרים שלא יכולים להתפנק בבייגל עם גבינת שמנת. אפילו רונאלדו שותה את זה

 

 

 
יש לי גלידה הכי טובה?
אחד המכשולים הכי משמעותיים למשקל בקיץ. המרקם של הגלידה, מאפשר לנו לשכוח שמדובר במאכל שמכיל כמויות של סוכר ושומן. הפתרון: אכלו מנות מדודות (שלגונים או כדור בודד) והימנעו מאכילה ישירה מהאריזה. העדיפו גלידות יוגורט על פני גלידות שמנת.
 
גלידת סורבה אמנם נראות תמימות, כיוון שהן לא על בסיס שמנת, אבל לרוב עשירה בסוכרים. התייחסו לגלידה כאל מנת הפינוק היומית שלכם ולא כתוספת לחטיף היומי.
 
לאט עם האלכוהול
עונת הקיץ היא עונת הבילויים והאירועים, ולרבים מאתנו בילוי מוצלח כולל גם אלכוהול.
שתיית אלכוהול בכמויות גדולות, מסוכנת הן לכבד והן למצבורי השומן (מעבר לסכנה הכרוכה בנהיגה תחת השפעת אלכוהול). מדובר בנוזל בעל ערך קלורי גבוה. 
 
לשם ההשוואה, גרם חלבון או פחמימה מכילים 4 קק"ל, לעומתם גרם אלכוהול מכיל 7 קק"ל. בקבוק של 330 מ"ל גולדסטאר מכיל 150 קק"ל, 60 מ"ל וודקה/ערק מכילים 170 קק"ל, כוס יין חצי יבש מכילה 120 קק"ל. 
 
הפתרון: להגביל את הערב למנת אלכוהול אחת. לוותר על חלק מהפחמימה בארוחה על מנת להגיע ליחס מאוזן, לדלל את כוסית האלכוהול עם הרבה קרח ולשתות הרבה מים על מנת להימנע מנוע שתיית אלכוהול לשם רווייה.
 
בילוי מוצלח עם אלכוהול? מספיק משקה אחד. צילום: Shutterstock
 
פיתויי חופשת הקיץ
החופשה השנתית באה לידי ביטוי גם בחוסר גבולות לכמות האוכל שאנחנו אוכלים. מי לא מתלהב מהשפע הגדול? ממגוון המזונות אשר אינם זמינים לנו בשגרה? מי לא ממלא צלחת בכל טוב ואף יוצא לסיבוב שני לאחר מכן?
 
זכרו, לא כדאי לשגע את הגוף ולהעמיס עליו יותר ממה שהוא רגיל. בכניסתכם לחדר האוכל סרקו את המגוון המצוי ובחרו את המזונות היחודיים בעיניכם, עליהם אתם לא רוצים לוותר ומלאו צלחת אחת בלבד. השתדלו לשמור על איזון בצלחת ולשלב בה ירקות עם פחמימות וחלבונים. במידה ואתם אוכלים הרבה מתוך כוונה להימנע מרעב עד לארוחת ערב, נצלו את השעות עד לארוחת הערב לאכילת כריך או פירות העונה עד לארוחה הבאה בחדר האוכל. כלומר, אל תעמיסו שתי ארוחות בארוחה אחת.
 
קול ששון וקול בליסה
הקיץ הוא העונה הבוערת של החתונות. כמות המזון הנצרכת בחתונה היא בלתי פרופורציונלית לערב רגיל בשגרת היומיום שלכם. נתחיל בבופה הפתיחה – כל המטוגנים והמנות הקטנות שמנשנשים בלי לשים לב שווי ערך מבחינה קלורית לארוחת ערב ביתית אחת. תוסיפו לכך את מנת הפתיחה, העיקרית, קינוחים ואלכוהול - בקיצור הרבה מאוד קלוריות. 
 
איך עומדים מול כל הפיתויים? החלטתם להתמקד במנה העיקרית ולוותר על בופה הפתיחה? החזיקו בידכם כוס מים או שתייה דלת קלוריות והתמקדו בשיחה עם מוזמני הארוע. בזמן הארוחה וותרו על המנה הראשונה והתרכזו במנה העיקרית בתוספת הסלטים. לא רוצים לוותר על הקינוח? וותרו מעט על התוספת הפחמימתית בארוחה וטעמו מעט מהקינוח. דאגו לקנקן מים זמין על שולחנכם. מעבר לכך, רקדו הרבה ושרפו קלוריות בהנאה.
 
גביע העולם בקלוריות ריקות
הצפייה במונדיאל כרוכה בשעות רבות של ישיבה, שולחן עמוס בנשנושים ואלכוהול. כדי לא לצאת הורסת שמחות, אני מציעה להגיש פלטת ירקות עם מטבלים במקום הפיצוחים (למרות שאני לגמרי בעד), אז רק אבקש מכם לשמור על מודעות. אפשר לדאוג שתהיה רק שתייה על השולחן, או ארוחת ערב בריאה, או שפשוט תקציבו לכם כמות מראש של פיצוחים לשעות העבר ובמהלך היום לאכול מזון דל שומן על מנת להגיע לאיזון צריכת הקלוריות היומי.
 
מונדיאל? בכיף, רק זהירות מגול עצמי. צילום: Shutterstock
 
רגע של פעילות גופנית
ככל שמזג האוויר חם יותר כך תחושת התשישות שלנו עולה. מצב זה מונע מאנשים רבים לבצע ספורט בטענה שהחום בחוץ גדול מכדי לצאת. רוצים לשמור על שגרת אימונים? החליפו את שעות האימון בחוץ לשעות הבוקר המוקדמות או לשעות הערב בהן מזג האוויר נוח יותר. שתייה מספקת לאורך היום תעזור להפיג תשישות זו, ובייחוד שתיית כוס מים קרים בסמוך לתחילת הפעילות הגופנית. אופציה נוספת היא לעשות מנוי בחדר כושר ולהימנע מאימון בחוץ. בנוסף, הכינו לעצמכם גורמי מוטיבציה לפעילות: מוזיקה טובה, חבר לאימונים, תמריץ בסוף האימון.
 
מזון מבושל? ממש לא חובה
מאחר ובקיץ אנשים רבים נמנעים מארוחות חמות, כדאי להתרכז בהכנת ארוחות גדולות, מאוזנות ומשביעות גם אם הן אינן חמות. לדוגמה: סלטים עשירים בקטניות/גבינות/בשרים, פשטידות קרות, לחמים לצד ממרחים וירקות שונים.
 
היו ערניים ושמרו על התזונה בימי הקיץ החמים, היו חכמים ודאגו מראש לכל הצרכים שלכם על מנת לשמור על איזון בין תזונה נכונה, מים, פיתויים ושמש.