קופת חולים מאוחדת המשיקה את 'ביקור בריא'. מדובר בשירות המפגיש הורים וילדים עם רופא ילדים לצורכי הכרות והערכת מצב. מדובר בשינוי גישה מהביקור הדחוף אצל הרופא כשהילד חולה לביקור שגרתי בן חצי שעה של ההורים והילד אצל הרופא כשהילד בריא.

 

אז מהי בעצם התכנית?

במסגרת התכנית הורים מוזמנים להגיע עם ילדים בגילאי שנתיים עד שש שנים לביקור אצל אחד מ-150 רופאי ילדים שהוכשרו במיוחד לתכנית הספציפית הזו (בנוסף למאות רופאים נוספים שמצויים בעיצומו של הליך ההכשרה בימים אלו), לביקור מקיף ואיכותי ללא תשלום. במסגרת הביקור שאורכו יהיה כחצי שעה הילד יעבור מעקב שוטף אחר גדילתו והתפתחותו וההורים יקבלו ייעוץ באווירה נינוחה ואיכותית.

 

ממה הביקור מורכב?

לפני שההורים מגיעים עם הילד לפגישה הם ימלאו שאלון הכנה באתר ייעודי שיועבר למחשבו של הרופא ובפגישה עצמה יעלו ויבדקו שלל נושאים – מעקב רפואי ומניעת סיכונים לילדים, כלים לגידול ילדים ומענה לכל מה שמטריד ומעסיק הורים וכמובן זמן איכות לבחינת התפתחותו של הילד וחיזוק הקשר עם רופא הילדים.

 

כיום, הבעיה הנפוצה ביותר הינה עודף המידע הקיים ברשת. מקרים רבים בהם תסמינים של ילדים רבים מאופיינים תחת מגוון רחב של בעיות אפשריות, מעלות צורך הכרחי להיוועץ עם מומחה בתחום. בניגוד לעבר, תסמינים אינם מקורם של בעיות "פיזיות מובהקות" ולעתים רבות נובעות מלחצים נפשיים כאלו ואחרים. בדיקות שגרתיות, בעיקר לילדים, יעילות בטיפול בתסמינים כבר בשלב הראשוני של הופעתם ומעניקות מידע יעיל ושמיש להורים ולילדים עצמם