רווקה

 

רווקה היא מילת הגנאי האולטימטיבית לנשים והיא טומנת בחובה הרבה מאוד תתי גנאי: משוגעת, אגואיסטית, מכוערת, שמנה, כל מה שאיום ונורא ומנע מגברים לעשות את הצעד ולהתחתן אתה.

 

קטע מהטור השבועי של ליהיא לפיד בסוף השבוע
 

כי נשים לא מתחתנות עם גברים, גברים מתחתנים עם נשים שהם מוצאים שהן בסדר ובריאות בנפשן וראויות להגנה ולתמיכה. סבתא שלי, שהיתה האדם שהכי אהבתי בעולם, אמרה פעם לאמא שלי בדאגה אמיתית וכנה "מיכל לא מסודרת, מי יתחתן אתה?". כי ככה חינכו אותנו לחשוב. אם את לא עושה איקס או וואי אז את לא תזכי בבעל. אף אחד לא ייקח אותך. 

הבעיה היא שאת המסר הזה משדרות הרבה פעמים נשים. לחברות שלהן, לבנות שלהן, לאחיותיהן. סבתא שלי ז"ל נולדה לפני כתשעים שנה ברוסיה, זה היה עולם אחר, החיים 
היו שונים, היא ישבה חמש שנים במחנה בסיביר ומעולם לא היה לה טור בעיתון. לליהיא לפיד יש. ולמיטב הבנתי היא לא חוותה את חוויות מלחמת העולם השנייה על בשרה.  

 

 
הצליחה להתחתן. ליהיא ויאיר לפיד (צילום: סיגל פרבר)
 

כשהיא משתמשת במילה רווקה כגנאי, כשהיא מזלזלת במי שאין לה בן זוג לחיים, היא הופכת את כולנו למטרה. כי היא אומרת, בעצם, שאישה לבד שווה פחות. שבעל הוא תנאי למשהו. שאנחנו לא ממש נורמאליות אם לא התחתנו. 

 

את לא פחות טובה כשאת רווקה
אני נשואה לשלומי כמעט ארבע עשרה שנה. יש לנו ילדים. הוא בשר מבשרי, חיינו שזורים האחד בשני. עברנו יחד שמחות ואכזבות, טוב ורע, רגעים של אושר ורגעי תחתית. בלעדיו, נפשית, אני חלשה יותר. 

 

אבל אני לא פגומה. 
אני לא סחורה סוג ב ולא שווה פחות. אני אדם שלם, פרודוקטיבי, יצירתי ואוהב. יש המון נשים כמוני. זקוקות לחבר לחיים, לא חיות בשביל חבר. 

אנשים זקוקים לאהבה. הם זקוקים לגיבוי ולחום ולחסד. ואלו קיימים בהמון מקומות ובמיליון סוגי קשרים. זוגיות הוא הסוג הנפוץ ביותר, אבל גם יש עתיד היתה מאוד פופולארית וזה לא עושה אותה מפלגה טובה. 

אני מאחלת לליהיא לפיד שתבין שלא משנה מה יקרה, היא לא חייבת את השם לפיד כדי להיות. זה, אולי, יקשה על קבלת טור בעיתון (בעיקר כשאת קצת מתקשה בכתיבה) אבל זה לא ישאיר אותה חשופה בצריח. זה לא יעשה אותה פחות טובה מאף אחת אחרת. 
זה בסדר. 
אפשר להיות רק ליהיא.