אנחנו מכירות את התופעה: את מתכתבת עם בחור בוואטסאפ או בפייסבוק ותוך דקה וחצי הוא מחליט שחלף מספיק זמן ושמערכת היחסים שלכם בשלה ועמוקה דיה כדי שתקבלי ממנו תמונה שלו עם מינימום בגדים ומקסימום עור. התגובות להודעות/תמונות מהסוג הזה נעות מגועל/חרדה/עצבים דרך חסימה מידית וכלה בשיימינג ברשת. ייתכן שיש מי שמשתפת פעולה עם "התחלה" מהסוג הזה אולם יותר סביר להניח שהתקשורת ביניכם תסתיים באותו הרגע עם קצת טעם רע.

 

עוד באון לייף:

 

ההודעות האלה נקראות sexting אם אתן מתקשות לעכל אותן, כיצד יגיבו אליהן ילדות (וילדים) בנות 12? שאלה טובה. על אף שניתן לראות בהודעות הללו תעלול נעורים (לא חכם ולא מצחיק) שנעשה בתמימות, sexting עשוי להתדרדר במהירות להטרדה מינית ברשת. לפני קצת יותר משנה, התאבדה באיטליה נערה בת 14 בגלל סרטון עירום שהופץ בפייסבוק. נתונים מהקמפיין הלאומי הקנדי למניעת הריון לא מתוכנן בקרב קטינים מצביעים על מספרים הולכים וגדלים של בני 13 ששולחים תמונות וקטעי וידאו של עצמם בערום בוטה או בסיטואציה מינית כלשהי. במרבית המקרים, הסרטון/תמונה נשלח כתגובה לסרטון/תמונה שנשלחו אליהם קודם.    

 

ללחץ החברתי יש משמעות עצומה: 51% מהנערות ששלחו sexting הודו שנער הפעיל עליהן לחץ לצלם את עצמן בעירום ולשלוח. 18% מהנערים ציינו את הסיבה המקבילה - הפעלת לחץ מצד נערות.  

משטרת קנדה השיקה כלי חדש שתפקידו לסייע לבני נוער להתמודד עם sexting. מדובר באפליקציה המספקת 57 תגובות שנונות להודעות טקסט מיניות ולא רצויות. בין היתר, ניתן למצוא הודעות תגובה כמו "אוקי, דבר עם עורך הדין שלך", "אופס... אני בדיוק באמצע משהו... אוכל לדחות אותך מאוחר יותר?", "לא בעניין אבל תמשיך לצלם... השוטרים יעריכו את העבודה שלך" וכמובן: "אין לי תמונות ערום לשלוח לך אבל אני אעביר את זה לאבא שלי. אולי לו יש..."

 

בזמן שכמחצית מבני הנוער שולחים או מקבלים תמונות מיניות של חבריהם, חלק נכבד מהתמונות הללו משותפות עם אדם אחד נוסף (לפחות) שאיננו הנמען המיועד. כשהאדם הנוסף מחליט לשתף את התמונה עם עוד שניים-שלושה חברים ה-sexting  הופך בקלות לטרגדיה.

 

 

 

מחקר אחד מטריד במיוחד של המכון לחינוך, קינג'ס קולג' ובית הספר לכלכלה של לונדון מצא כי בכל הנוגע להטרדות מיניות, תלמידות בית ספר חוששות כעת מחבריהן לספסל הלימודים יותר מאשר מזרים כיון שהדרישה ל-sexting פשוט נמצאת בכל מקום.

 

בהודעה לעיתונות ציינו עורכי המחקר כי "בין הנערות שהתראיינו למחקר היו גם כאלה שספגו מסכת הצקות מאסיבית עד שהתרצו והסכימו לשלוח תמונות שלהן ערומות או ערומות למחצה. בחלק מהמקרים הועלו התמונות לקבוצות סגורות של נערים והנערות נאלצו להתמודד עם קיתונות של לעג והתעללות. בין הנערות שהתראיינו היו גם צעירות ממש - בנות 11 בלבד.

 

ג'סיקה רינגרוז העומדת בראש צוות החוקרים סיפרה כי זכתה לראות את ההטרדה בזמן שראיינה את הבנות, הסמארטפון שלהן רטט בעקבות סמסים של נערים שדרשו sexting. "חלקן מצאו דרכים מתוחכמות כדי להדוף את הדרישות אבל הלחצים הם עצומים והנערות, בעיקר הצעירות שבהן, מבקשות עזרה", הסבירה רינגרוז.  

 

האפליקציה החדשה משעשעת ואין בה שום דבר פסול אולם סביר להניח שהיא לא תמנע sexting לא רצוי. גם סקוט ניילור, מנהל מחלקה עבירות מין במשטרת קנדה הודה כי שום אפליקציה לא תפתור את הבעיה אבל "אנחנו רק נותנים לילדים אסטרטגיות חלופיות להתמודד עם זה". ואני אומרת - אולי כדאי שתוותרו על "אסטרטגיות חלופיות" שרק משלשלות לכיסיהם של מפתחי אפליקציות מיותרות עוד כמה אלפים טובים ופשוט תשבו עם הילדים שלכם לשיחה מדי פעם. נערה עם דימוי עצמי גבוה, ביטחון עצמי ועמוד שדרה מוצק לא תשלח תמונות ערום של עצמה רק כדי לרצות מישהו אחר שמאוד מעוניין לראות אותה בלי בגדים. נער עם מינימום של כבוד לנערות ולנשים לא יפיץ תמונות ערום שלהן ברשת ולא יהפוך את גופן לבדיחה. קוראים לזה חינוך ועדיין אין לזה אפליקציה.