בזמן שהטלוויזיה חוגגת עם סדרות מצוינות מאי פעם, השטיח האדום של פרסי האמי פיהק משעמום. הכוכבות הגדולות התחלקו בעיקר לשתי קבוצות: אלו שלבשו אדום ואלו שלבשו לבן – צבעים שגם ככה לא סובלים מעודף מקוריות. אבל למרות חוסר הגיוון, עדיין הצלחנו ללמוד שיעור מאלף: גם כשהולכים על בטוח אפשר להתעלות ומאידך אפשר בקלות גם לפקשש. לא מאמינים? הנה כמה דוגמאות נבחרות 

 

ג'וליה לואי דרייפוס בקרולינה הררה

 

אחרי שנים בהן נחשבה לאישה החמודה והמצחיקה, ג'וליה לואי דרייפוס נהנית להשוויץ גם בצד הסקסי שלה. כמו רבות אחרות על השטיח האדום הלילה, גם היא בחרה ללכת על אדום וצמוד, רק שהיא עשתה את זה בצורה הכי משעממת שאפשר. אולי כדאי שמישהו יגיד לה שיחד עם איבוד הקילוגרמים לא חייבים לאבד גם את היצירתיות.

 

 

לינה דנהאם בג'מבטיסטה ואלי

 

אח, כמה אנחנו מייחלים ליום בו לינה דנהאם תפגיז עם איזו הופעה מוצלחת ותראה שאפשר להראות מעולה גם אם לא קוראים לך היידי קלום. אבל לצערנו, נראה שהיום הזה רק הולך ומתרחק והטעם של ההיפסטרית המוכשרת הולך ומידרדר. לטקס הפעם היא הגיעה בחצאית טול שכבות בגוונים ורודים-אדומים, שהיתה יכולה להיות יפה על כל מי שהיא גבוהה ורזה – מה שאי אפשר לומר על לינה. וכדי להוסיף חטא על פשע אופנתי, היא צירפה לחצאית חולצה מכופתרת ורודה שמדגישה את חוסר המותניים שלה, ואיפור שמזכיר ילדות משועממות בחופש הגדול שגונבות את הצלליות והאודם של אמא. חבל.  

 

 

ג'נוארי ג'ונס בפראבל גורונג

 

בזמן שכל העולם עסוק בלחפש סיבות לא לחבב את ג'נוארי ג'ונס, אנחנו שוב ושוב מוצאות את עצמנו מתפעלות נוכח בחירות הבגדים שלה. נכון, הם לא תמיד אחידים בטעמם, אבל הם באופן עקבי מעניינים, נועזים ומפתיעים. גם הפעם ג'ונס מוכיחה שהיא לא סתם ברבי הוליוודית, אלא בחורה עם אופי וביצים, ומבין כל השמלות האדומות הרבות של הערב, היא הצליחה לבלוט בזכות נפח מרשים, טקסטורה דרמטית וכיסים שמוסיפים טוויסט הומוריסטי.

 

 

קלייר דיינס בג'יבנשי

 

עוד אחת שהצליחה לבחור שמלה אדומה מוצלחת היא קלייר דיינס. אמנם קצת נעלבנו מכך שבמהלך השטיח האדום היא העדיפה לספר על הצילומים שלה בדרום אפריקה ולא להזכיר את השבועות שהעבירה בישראל, אבל יחד עם זאת אנחנו מסוגלות לפרגן על שמלה סקסית אבל לא זולה, עם משחקי תחרה ושקיפיות שמצליחים להישאר אלגנטים ולא לרדת למחוזות האלנבי.

 

 

לנה הידי ברובין סינגר

 

למרות שהיא נחשבת לאחת הנשים הכי סקסיות כרגע על המסך, הצליחה לנה הידי ("משחקי הכס") לשעמם בשמלה שחורה, מפוסלת וא-סימטרית. אנחנו מבינים את הצורך של שחקניות במעמדה להוכיח שהן לא רק סמל סקס, אבל זה עדיין לא אומר שהאופציה השנייה היא לשדר א-מיניות מוחלטת.

 

 

ליזי קפלן בדונה קארן אטלייה

 

והנה דוגמה מוצלחת לאיך אפשר לעשות את מה שלנה הידי ניסתה. גם ליזי קפלן נחשבת לשחקנית חמה ועולה, בזכות ההופעה שלה בסדרה "סקס של מאסטרס". וגם היא בחרה שלא להשוויץ בנכסיה יתר על המידה, אלא לנצל אותם לטובת שמלה שמצד אחד אוחזת בנפח מרשים ומצד שני רגועה הודות לשילוב הקלאסי של הצבעים שחור ולבן. אמנם הגב של השמלה חשוף לגמרי, אבל מכיוון ששאר הגוף טובע בבד, ההופעה נשארת מאופקת ואלגנטית.     

 

 

קרי וושינגטון בפראדה

 

בשנה שעברה עמדה קרי וושינגטון בראש רשימת המתלבשים הטובים של מגזין 'ואנטי פייר', לכן זה היה מעניין לראות האם היא תצליח לעמוד בסטנדרטים הגבוהים שהיא הציבה גם ארבעה חודשים בלבד אחרי הלידה. ואכן, בהוליווד – כמו בהוליווד – אין דבר כזה שיש משקל פוסט הריון, וקרי הגיעה לשטיח האדום עם שמלה מעניינת של פראדה ועם גזרה מעוררת קינאה (לפחות היא היתה ישרה מספיק כדי לגלות שהיא העבירה את החודשים האחרונים בהרבה ריצות בחדר הכושר). השמלה, כתומה ובגזרת סטרפלס, היא באורך מקסי ועם שסע צדדי שמתוכו מבצבץ מיני שחור ונוצץ. בעזרתה מוכיחה קרי שאפשר להיות יצירתית מבלי להראות נואשת לתשומת לב.

 

ג'וליאנה מרגוליס בנרסיסו רודריגז

 

האישה היפהפיה הזו צריכה להיכנס לרשימת פלאי תבל בזכות העובדה שככל שהיא מתבגרת היא נראית טוב יותר. השמלה של ג'וליה מרגוליס שחורה, צמודה ומבריקה בחזה ועם משחקי שכבות בחלק התחתון. היא מחמיאה לממדי גופה הבלתי אפשריים ועדיין הולמת לגילה ולא נופלת למחוזות זולים. אבל ככל הנראה מה שהכי מוצלח בשמלה זו העובדה שהיא נראית נוחה ולכן מאפשרת למרגוליס להסתובב עם חיוך של "רק זרקתי עלי משהו, איזה קטע שיש פה צלמים".  

 

 

ג'וליה רוברטס באלי סאאב

 

השמועות על אופיה הבעייתי ועל חלקה בהתאבדות של אחותה לא הפריעו לג'וליה רוברטס להתהלך על השטיח האדום בהופעה שאומרת "תקפצו לי כולם". בניגוד לדרס קוד, היא הופעה בשמלה קצרה שחושפת רגליים בלתי נגמרות, ואת הצבע השחור הקבוע שלה היא החליפה בכחול. אמנם אפשר להתווכח עד כמה שמלה עם אבעבועות רוח היא סימן לטעם טוב, אבל היא בטוח יכולה להעיד על אופי חזק, שלא יאפשר לאנשים להספיד אותה כל כך מהר.  

 

 

לוורן קוקס במארק באוור

 

כאמור, היו לא מעט שמלות לבנות על השטיח האדום השנה, וכולן גם אחזו בהשפעות יווניות. גם זו של לוורן קוקס היתה כזו, כולל מפתח הצוואר הגבוהה ושובלי הבד שיוצאים מהגב ונופלים על הריצפה. אבל למרות שלא נפלנו מהשמלה, ואפילו התאכזבנו מחוסר המקוריות שבבחירה, אי אפשר שלא להחמיא לקוקס על הכריזמטיות והבטחון שהיא משדרת – כיאה לטרנסג'נדרית הראשונה שמועמדת לפרס. ריספקט.  

 

 

ג'ון האם בטום פורד

 

ולסיום הנה רגע של נחת: ג'ון האם ובת זוגו שתחייה, השחקנית ג'ניפר ווספלד, מתכוננים לחתונת השנה של נינט ויוסי מזרחי, אחרת אין לנו הסבר לזקן הפראי שגדל על סנטרו של האיש המשוגע. טוב, סביר להניח שהוא מגדל אותו לאיזו סיבה תסריטאית כלשהי, אבל לפחות נינט יכולה להתנחם בכך שהיא לא היחידה שנשרטת בלילות.