בישראל קיימים שבעה בתי ספר המכשירים סטודנטים בתחום העיצוב והאמנות ומלווים בכל שנה עשרות בוגרים לעבר תערוכת גמר ולדרכם המקצועית. מסלולי הלימוד בתחום האמנות והעיצוב נכנסו לעידן חדש הכולל טכנולוגיה ותכנים עכשוויים וגלובליים. תכונות אלה הביאו לפריחתם של המסלולים בישראל ומייצגים מגמת שוק הדורשת תכנים ויזואליים ויצירתיים, ובוגרי המסלולים נהנים מאופציות תעסוקה רבות ומגוונות מבעבר. בנוסף, היכולת להעביר מסרים חברתיים , תרבותיים ואישיים דרך אמנות ודרך עיצוב מאפשרים לקהל דור ה- y את הביטוי לו הוא זקוק באמצעים לגיטימיים. המדרשה לאמנות, מכון אבני ואוניברסיטת אריאל מציגים את הבוגרות שלהן לשנת 2014.
 
לדברי רינת סופר-גרינפלד, ראש המחלקה לעיצוב תקשורת חזותית במרכז לעיצוב ולטכנולוגיה באריאל: "הבוגרות מציגות בפרויקט הגמר עיצוב חדשני וחשיבה שיווקית ויזמית של מעצבות בעלי כישרון ויכולת מקצועית גבוהה, שאותה רכשו כסטודנטיות במרכז לעיצוב ולטכנולוגיה. אלו בוגרות בעלות סגנון ואמירה אישית ייחודית, ואני בטוחה שהן ישתלבו במהרה בשוק העבודה ונשמע עליהן רבות".
 
אירית בראונר
 
 
אירית היא אם צעירה בת 23, בוגרת המרכז לעיצוב ולטכנולוגיה באריאל, הושפעה מהסטטוס החדש בחייה והחליטה למתג ולעצב את "טיף טף"- מדריך אינטראקטיבי להורים טריים שיסייע בלמוד רזי "מקצוע" ההורות. 
 
 
 
המדריכים שהמציאה יוצגו באפליקציה ובאתר אינטרנט ויעסקו בשורה של נושאים שמעניינים כל הורה חדש, כגון: משק בית, בניית תקציב, בעיות רפואיות, חינוך וגידול. לטענתה "רוב ההורים מגיעים לתפקיד החדש  ללא הכנה מוקדמת, ולחלקם יש דימוים להורות לא חיובית ולא תמיד נכונה. האפליקציה אמורה לסייע להם בדרכם החדשה תוך שימוש בידע קהילתי ופדגוגי. המדריכים שאני מציעה בעבודת הגמר, משתמשים באינפוגרפיקה ולכן הם יעילים ונגישים לקהל שאין לו הרבה זמן ואינו ישן שעות רבות בלילה".
 
חני זאגא חלפון
 
 
חלפון היא בוגרת נוספת מהמחלקה לעיצוב תעשייתי באריאל עיצבה גם היא מוצר שישמש הורים לילדים וגני ילדים- "אדנדנית" אדניות המשלבות נדנדה. המוצר נועד לצורך חינוך אקולוגי סביבתי ולפיתוח הקשר בין הילד לצומח.
 
 
המוצר הוא מתקן דו שימושי פשוט לשימוש,  הכולל אדנית המיוצרת בטכנולוגיית פלסטיק ומצידו השני צעצוע נדנדה לחודשים בהם לא שותלים דבר. 
 
 
האדנדנית ניתנת לניוד קל ונוח בעת הצורך. המתקן כאדנית מאפשר לשמור על סידור הגינה, בעל נגישות נוחה לילדים ומקור לחוויית משתמש נעימה בסביבה לימודית איכותית יותר, ואילו כצעצוע נדנדה, יאפשר לילדים חיבור ממשי ברמת הרגשת קרבה פיזית ורגשית אליו וכן לא יעמוד יתום בעת החודשים בהם לא מתבצעת שתילה ויהווה מוצר שתמיד יש בו צורך ושימוש.
 
 
יעל ניסמוב
 
 
בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי במכון אבני לאמנות ועיצוב, עיצבה את משחק הילדים "MUZ". ניסמוב מספרת כי " MUZi נולד על ידי סדרת פעילויות ושיתוף פעולה עם שתי קבוצות ילדים במטרה ליצור משחק מעודד יצירתיות תוך כדי שמירה על אופי פתוח המאפשר לילד להשפיע על כל חלק במשחק".
 
 
 
המשחק שהמציאה מגיע עם ספר המכיל סיפורים הנותנים לילד נקודת פתיחה להתחיל ליצור- ניתן לצייר ולצבוע את החלקים על ידי הטושים ולמחוק בעזרת מטלית, אפשר גם להוסיף, לנעוץ, לכופף  ולחבר, כל דבר שעולה על הדמיון. החלקים עשויים חומר פלסטי על בסיס תירס (PLA) וסיליקון גמיש ומיועדים לגילאים 4-9 שנים. לחוויית משחק מרעננת ויצירתית.
 
תניא פרדמן
 
 
פרדמן, בת 29 בוגרת המדרשה לאמנות, מכללת בית ברל, גדלה בארצות הברית, סנט לואיס, מיזורי. לפני שלוש שנים עשתה עליה והיום מתגוררת בפרדס חנה. בעלת תואר ראשון באמנות באוניברסיטת בוסטון ועסקה באמנות כשנתיים בניו יורק. "לסבתא שלי הייתה גלריה לאמנות ישראלית במיזורי, ותמיד הייתה לי תשוקה עזה להבין את התרבות והאמנות הישראלית. במהלך חיי ביקרתי בישראל מספר פעמים ונוצר הצורך והרצון לעשות עלייה. 
 
 
 
כשעליתי ארצה נרשמתי למדרשה כי רציתי להיות חלק מהעשייה האמנותית הישראלית ולהבין אותה לעומק.עבודת הגמר שלי היא היבריד בין ציור לפיסול. חייתי תקופה ברואנדה, חוויתי תרבות אחרת לגמרי שגרמה לי לחשוב על התרבות המערבית בצורה שונה. בפרויקט יש חיבור בין ציור קלאסי על בד ופיסול של בד, חקירה של פטרנים ודגמים טקסטילים. אני חוקרת את הקשרים בין התרבויות דרך לבוש ודרך תנועה"
 
 
ענת מעוז
 
 
מעוז, בת 47 , מתגוררת במושב עין ורד, נשואה+3. בעלת תואר ראשון בבוטניקה    אדריכלות נוף ותואר שני באקולוגיה, מדעי הסביבה. בוגרת תואר ראשון במדרשה לאמנות. "למדרשה הגעתי ללא ניסיון קודם באמנות, יאיר גרבוז פתח לי את השער. ומאז אני עוסקת רק בזה. יש לי סטודיו בתל אביב ובו אני מבלה את רוב ימי. הגעתי מציור אך הלימודים פתחו אותי להתנסות המדיומים אחרים כמו וידאו ופרפורמנס, ההתנסות הזאת החזירה אותי לציור ממקום וברמה אחרת לגמרי."עבודת הגמר שלי היא תוצאה של טיול משפחתי באוסטרליה. אני בעלי ושלושת ילדי לקחנו חופשה מהחיים למשך שנה .
 
 
גם שם, רחוק ופתוח הבאתי איתי חוויות של הזרה, הדברים הטריוויאליים היומיומיים מקבלים את הפרשנות שלי. יש שימוש בחומרים שמקיפים אותי, ניירות אריזה, קרטונים של פיצה, שקיות הקאה ממטוס. עבודת הווידאו צולמה מתוך אוטובוס ישן במוזיאון אגד."