ארוחת בוקר בונג'ורנו

 

לאחר ניסיון של שנים בתור שותף ובעלים של סניף "רולדין" במתחם ממילא, פתח לאחרונה היזם משה פרץ את מסעדת "סאפורי"- מסעדה איטלקית ומעדיינת איכות, המתמחה במטבח איטלקי מודרני  משובח, הקווים המנחים את המטבח הם איטלקיים מסורתיים, אבל הפרשנות כוללת בתוכה טכניקות מודרניות ממטבחים עולמיים נוספים שיוצרים חוויית אכילה אנינה המשלבת בין הקלאסי לעכשווי.


ברוסקטה קלאסית

 

בין המנות נמצא לזניה שחורה במלית עדינה של מוסלין דגי ים, סלט קיסר עם אצבעות סלמון עטופות בטמפורה, זאת בנוסף למנות איטלקיות קלאסיות כמו פסטה קרבונרה בגרסה הכשרה עם נתחי טונה מעושנת המיובאת מאיטליה (במקום חזה אווז שמוכר במקור), מבחר פיצות מקמח מימוזה ושמן הזית "דה צ'קו" המשובח, הנאפות בטאבון איטלקי מסורתי, ריזוטו גינה המעוטרת בדלורית צלויה ואפונה צעירה, קרוסטיני קרם כמהין ומוצרלה, ארוחות בוקר ייחודיות כמו מחבת לוהטת VERDE  שמגיעה עם ארטישוק רומנה, אגוזים וביצים האפויים בקרם עשבים ועטופים בפוקצ'ה טרייה הנאפית במקום ועוד מנות שלא תמצאו במקומות אחרים. השף האמון על התפריט הוא השף ניקולאי קוזלוב, לשעבר הסו שף של מיכאל כ"ץ ממסעדות לבן, אדום וטרטוריה חב"ה .

פיצה טוסקנה

 

בין המנות המעניינות של "סאפורי":

פולנטה: פולנטת תירס רכה, נגיעות בלסמי, פטריית פורטובלו צלויה, ביצה עלומה, אספרגוס חלוט, פרמז'ן ורוטב הולנדייז בזיליקום (47 ?)

רביולי בטטה צלויה: דלורית מקורמלת, עשבי טיבול, אספרגוס בקרם שמנת וגבינת סנט מור (67 ?)

סלמון טליוליני: פילה סלמון צרוב, פסטה שחורה ברוטב אליו אוליו, קרם תרד וגורגונזולה (96 ?)

לזניה שחורה של מוסלין דגי ים: לזניה מאודה במילוי דגי ים ותרד חלוט, עגבניות צלויות ורוטב חמאה (79 ?)

 

.

 

 

עיצוב המסעדה התבצע בשיתוף פעולה בין המעצבות גליה גלעדי וטלי רצאבי מסטודיו "טגה" לבין אוהד רצאבי ממשרד "א' רצאבי אדריכלים", אשר אמונים על עיצוב מקומות נוספים בירושלים כמו מתחם ה"חאן", מסעדת "לוצ'נה", ה"ז'בוטינסקי בר", מסעדת "ריקוטה" ועוד.

 

אנילוטי בטטה צלויה

 

המסעדה עוצבה כדי ליצור אווירה מזמינה וביתית, משוחררת אך עם זאת מוקפדת עד הפרט האחרון כולל קירות המסעדה הצבועים בצבעי גיר כדי שניתן יהיה לכתוב עליהם את התפריטים, שולחנות העץ הגדולים עליהם מוצגים מוצרי המעדנייה ועוד. השאיפה הייתה לשלב בין חומרים ישנים וחדשים  בדומה לתפריט אשר גם הוא יוצר פיוז'ן בין הישן לחדש.

 

פסטה בלרינת יער

 

מסעדת "סאפורי" ממוקמת ברחוב קרן היסוד בירושלים, במתחם עולה ומתפתח שבו מגוון מסעדות בולטות בנוף הירושלמי. כאמור, משה פרץ התאהב במקום כבר לפני כשמונה שנים ולכן הבחירה במקום קרובה לליבו ואינה מקרית.

 

 

המסעדה שמה דגש על אוכל כשר ואיכותי (בהשגחת הרבנות ירושלים), ארוחות בוקר ייחודיות, מנות מפנקות של צהרים וערב, מוצרי שוק ומעדנייה מיובאים וכל זאת בתמחור מנות הוגן.

 

 

 

"סאפורי" ? קרן היסוד 38, ירושלים.   כשרה בהשגחת הרבנות ירושלים. טל' 02-5617638

 

 

 

 

 

ריקי ברוך

  בחירות נכונות אימון אישי וקבוצתי

 0506489787