האם מה שנדמה לנו כהצלחה הוא למעשה שקר מוחלט? כנראה שכן, לפחות אם שואלים את נינט טייב. הזמרת ההריונית חתמה אתמול את כנס "סוללות את המחר" בשיתוף פעולה של משרד החינוך ואון לייף, שם תיארה מהי הצלחה בעיניה והמחיר ששילמה עבורה. 

 

את דבריה לקהל של 500 נערות מדרום הארץ, פתחה נינט בתזכורת שהיא והן "זה בדיוק אותו הדבר", הרי גם היא באה מעיירה דרומית, רחוקה מהמרכז ומהקונצנזוס.   

 

"תהיתי ממה להתחיל היום ועל מה לדבר, איך מכווצים 11 שנה לתוך כמה דקות", שיתפה נינט. "והחלטתי להתחיל עם מה זה בשבילי הצלחה, ומה חשבתי שזו הצלחה, יותר נכון".

נינט חזרה לערב הזכיה שלה: "הייתי בת 19, כשזכיתי ב'כוכב נולד', לפני 11 שנה. היום אני עומדת מולכן עם עוד מישהי קטנטנה בתוכי". כבר בבוקר למחרת היא הצטלמה לעיתון מצליח "וחשבתי לעצמי איזו הצלחה - אני מצטלמת לשער עיתון, כל המדינה מכירה אותי".

 

"עוד מישהי קטנטנה בתוכי", נינט טייב. צילום: בני גמזו לטובה

 

במשך השנים לאחר מכן, היא המשיכה להצטלם ולתחזק את מעמדה כמאמי הלאומית, אבל "מה שחשבתי שהוא הצלחה התברר כטעות מאוד חמורה". המהפך בגישה הגיע, לטענתה, אחרי שהתחילה לשאול את עצמה שאלות. "זה היה בדיוק אחרי שעבדתי עם אביב גפן על האלבום הראשון שלי. והאלבום הזה מכר והצליח והכל היה מדהים, והיו הופעות ואנשים רבים בהופעות, הרבה קהל, אבל משהו בי הלך ונעשה מאוד עצוב עם השנים, ורציתי להבין למה אני כה עצובה אם אני כל כך מצליחה לפי ההגדרה של הצלחה. ואז הגעתי לשאלה הגדולה מכולם - מהי הצלחה".

 

נינט מודה שעד היום היא בחיפושים אחר התשובה המושלמת, "אבל מה שאני כן יודעת שהצלחה זה לאו דווקא פרסום, כסף או תהילה". בעקבות החיפושים אחר ההגדרה למושג הצלחה בעיניה ולמקום האמיתי שלה, חל גם מפנה בקריירה שלה. "בעיני הקהל זו היתה בגידה. איך יתכן שאני רוצה לעשות רוק'נרול אחרי ששרתי ים של דמעות? 'איפה הסחורה שקנינו ממך?' חלה תפנית ביחס הקהל והאנשים. אם עד אותה נקודה הייתי אהובה ומקובלת, ברגע אחד הפכתי להיות הדבר הכי שנוא שיש".

 

אבל, כידוע, נינט לא ויתרה. "הדרך היתה מפותלת וקשה", היא חושפת. "אבל בסופו של דבר אני עומדת היום הכי שלמה שאפשר, כי אני כן אוהבת מה שאני עושה היום. ולקח לי המון זמן".

 

לקראת סוף דבריה, נינט בכל זאת מנסה לענות על השאלה 'מה זו הצלחה?' – "הצלחה בעיני זה להציב לעצמך יעדים ופשוט להגיע אליהם. אם בגיל 24 החלטתי שאני רוצה ללמוד לנגן על גיטרה ואחרי שנה לעמוד על במה ולנגן - אז כך יהיה, וזה מה שהיה. העניין הוא התמדה ורצון. ואם יש לכם את זה, השמיים הם הגבול", היא אמרה לנערות. "אני לא אומרת זאת סתם, אני באה מהמקום שאתן באות. המקום הזה, קרית גת, נתן לי כל כך הרבה כוח וזו היתה חווייה מטורפת, ושאף אחד לא יגיד לי שמי שבא מהמרכז מצליח יותר. אין שום קשר. זה הכל תלוי בכן ובכוח שלכן ובהתמדה שלכן. זה בכלל לא שייך לשום דבר. השאלה כמה אתן רוצות וכמה אתן מוכנות לעבוד קשה בשבילכן".

 

לצפיה בניאום המלא של נינט טייב

 

נינט מבצעת את השיר 'כל הלבד'