"זה נורא. זה תמיד מפתיע לראות מישהי כמו אריאנה גרנדה, עם הקול הגבוה הזה, קול מאוד בריא, מחליקה על הספה, נראית כל כך מטופשת. זה כל כך מגוחך. אני לא יודעת מי אומר לה לעשות את זה, והלוואי והם יפסיקו. אבל זה לא ענייני. אני לא אמא שלה. גם לא המנהל שלה. אולי אומרים להן שזה מה שחייבים לעשות כדי להצליח. סקס מוכר. סקס תמיד מכר".

 

עוד באון לייף: 

 

על הפסקה הארוכה הזו אחראית השחקנית והזמרת בט מידלר, שנשאלה בראיון מה דעתה על הפופ בימינו וכיצד הפורנו השתלט עליו. בהמשך הוסיפה "עכשיו אתה יכול לעשות כל מה שבא לך. מסתבר שאנשים ממש אוהבים לעשות כאילו הם עושים סקס. הם ממש אוהבים להפליק אחד לשני בישבן. אל תשאלי אותי, אני לא מבינה את זה. אני זקנה מדי. אני לא יודעת מה יהיה סוף המשחק הזה. לאן אפשר להגיע אחרי כל הסקס הזה בשנות העשרים לחיים".

 

בט מידלר: "אני לא מבינה את זה. אני זקנה מדי". צילום: Shutterstock

 

מידלר היא לא הראשונה שהוציאה משפטים כגון אלו, המבקרים את האופן שבו כוכבות פופ הפכו למעשה לכוכבות פורנו, אבל עם פז"ם של חמישים שנים בתעשייה, מידלר בת ה-68 היא מבין הבודדות שיכולות להרשות לעצמן לרדת על מי שנחשבת כרגע לשם הכי חם במוזיקה (נכון לכתיבת שורות אלו. אני ממש לא מוכנה להתחייב למעבר לכך), מבלי להיגרר למלחמת השמצות שתשאיר אותה הזקנה המשוגעת והקנאית.   

 

לפני בדיוק שנה, כשמיילי סיירוס היתה בפסגה לאיזה חודש, שינייד אוקונור העבירה לה מכתב מעל גבי הרשת, בו היא כתבה: "הופכים אותך לזונה. לתעשיית המוזיקה לא אכפת ממך, או מכל אחת אחרת. הם יגרמו לך להזנות את עצמך ולחשוב שזה מה שרצית. בזמן שאת תהיי בגמילה, כתוצאה מכך שהזנו אותך, הם ישתזפו על היאכטות שלהם באנטיגואה, אלה שהם קנו בכסף שהרוויחו מזה שמכרו את גופך, ואת תישארי לבדך". סיירוס לא ממש התרגשה מהעצה האמהית של אוקונור, ובמקום להגיד לה "תודה על הדאגה", היא במחרה לעקוץ אותה על מחלת הנפש שממנה היא סובלת. ככה, בשביל הכיף.

 

עוד זמרת שביקשה להתריע בפני הכוכבות הצעירות היא כריסי היינד מלהקת הפריטנדרס. בראיון שנערך עימה בספטמבר היא אמרה: "יש גבול מאוד ברור בין מה שאני קוראת לו כוכבות פורנו שמנסות להקליט אלבומים לבין מוזיקאיות. אם מסתכלים על קייט בוש, רואים מוזיקאית אמתית. היא מנהלת את העסק שלה כמו שהיא רוצה. אם בחורה תעלה על הבמה ותנגן כמו ג'ימי הנדריקס, תאמינו לי שאף אחד לא יבקש ממנה להתפשט".

 

אריאנה גרנדה. לא בדיוק ג'ימי הנדריקס. צילום: Shutterstock

 

היינד גם יצאה נגד ההנחה שזמרות נאלצות להתפשט משום שהאמרגנים שלהן אומרים להן: "זה שקר. האמנית בשליטה על מה שהוא עושה. את תמיד יכולה להגיד לכל אחד ללכת לחפש. אם יש עליהן לחץ להוריד את הבגדים, אולי הן צריכות לצלם פורנו. אולי הן במשחק הלא נכון".      

 

סביר להניח שגרנדה, סיירוס ושאר החברות, רואות את המשפטים האלו כסוג של מאבק כושל ופאתטי של "העולם הישן" מול "העולם החדש", של זמרות שלא עמדו בלו"ז הניתוחים הצפוף של מדונה, וכעת, בעגלגלותן ובקימטותן הן מנסות להציל את כבודן ומקומן האבוד. אבל אולי, לשם שינוי, אפשר להקשיב מדי פעם גם ל'זקנות' החכמות.  

 

בואו לא ניתמם – סקס מוכר, ותעיד על כך קים קרדשיאן שהצליחה לשבור את האינטרנט בלי שום כישרון (מלבד ליכולת מרשימה להוריד כל שיער מהגוף, במיוחד לאור העובדה שמדובר בארמנית), אבל אולי גם אפשר לתת קצת יותר קרדיט לאותו נוער של היום, שכל כך משמיצים אותו וטוענים שכל מה שמעניין אותו זה סקס. טיילור סוויפט נחשבת בימים מסוימים לגדולה עוד יותר מגרנדה. היא יפה ורזה וכל מה שצריך להיות כדי להחשב לכוכבת פופ, עם זאת היא עוד לא פסקה את רגליה, נענעה את הישבן בבגד גוף חשוף, או התמזמזה עם פטיש. גם אלישיה קיז, גוון סטפני, ג'ניפר הדסון ועוד רבות וטובות הצליחו לבנות קריירות די מרשימות מבלי להופיע בלנז'רי. הן אולי לא היו מצליחות אם הן לא היו יפות – עוד לא הגענו לעולם אוטופי שבו אמנים נשפטים רק על סמך כשרון -  אבל הן בכל זאת לא מכרו סקס במקום שירים. כי כשרון אמיתי, כמו שציינה היינד, יכול לעמוד על במה בזכות עצמו.

 

עוד יותר עצוב מכך הן שאמניות שכבר ביססו את עצמן, כמו ביונסה, מדונה וג'יי לו, מרגישות צורך לעמוד בקצב לא על ידי הקלטת אלבומים ולקיחת הכשרון שלהן כל פעם צעד קדימה, אלא על ידי חשיפה של טפח נוסף בגופן. כנראה שכשאין אמונה בכישרון, חייבים קצת עירום כדי לחפות על הכל.     

 

בראיון עימה, הציעה מידלר לכוכבות הצעירות "לבטוח בכשרון שלכן. את לא חייבת להפוך את עצמך לזונה על מנת להצליח. באמת שלא". הלוואי ויקשיבו לה.