באחד מאירועי היח"צ האחרונים, שסוקרו בהרחבה על ידי כתבי הבידור והרכילות, הגיעה גלית גוטמן עם מעיל שחור, ארוך וגזור נפלא, שסחט קריאות התפעלות מהנוכחים. כששאלו את גוטמן מאיפה המעיל, נקטה בשמו של בית אופנה מפורסם מעבר לים. כששאלו אותה מה היא לובשת מתחת ענתה הדוגמנית-מגישה "עם כזה מעיל, למי אכפת?". הנוכחים באירוע צחקו, אבל גוטמן הצליחה לשים את אצבעה על רגע אופנתי – שבו המעיל (לפעמים) יותר חשוב ממה שאת לובשת מתחת. בישראל אין לנו ממש חורף אמיתי להתכדר ולהתכרבל בו במעילים מחממים בעלי יתרונות פונקציונאליים, מה שמשאיר את הזירה לעשרות אופציות אופנתיות, קלילות ומחמיאות שניתן ללבוש גם בחורף הלבנטיני. אספנו בשבילך את המעילים שהכי מצאו חן בעיננו בעונה הנוכחית. טווח המחירים גמיש מאד ונובע מאיכות הבדים, הגזירה, התפירה וגם, כמובן מאיפה המעיל הגיע. כמה להשקיע? זו כבר החלטה שלך.

 

עוד באון לייף:

 

1. כל המדינה צבא

מעילי חאקי אולי מזכירים לנו את מלחמות ישראל, אבל מעבר לים מדובר בטרנד רותח שלא מראה סימני התקררות. לרוב מדובר במעילים קלילים יותר, מבדי ניילון חסיני מים שנלבשים מעל מכנסי ג'ינס בגזרה מחמיאה, סוודר צמוד וגישה צעירה.

 

 

                      זול                                     בינוני                                    יקר     

לי קופר, 399 שקל; misbehave.com, מחיר: 549 שקל; דיזל 2,100 שקל

 

 

2. לחופשה הבאה באלפים השוויצרים

מתכננת חופשה אטרקטיבית שכוללת סקי, בחור חתיך וכוס שוקו חם על הרי האלפים? כן, גם אנחנו לא. אבל בינתיים מותר לפנטז ולהתנחם בהבטחה לשלג מפי החזאי המקומי. בניגוד לאירופאים שמתעטפים במעילים רציניים כשהמעלות צונחות, ממטרים פזורים יוכלו להסתפק גם במעיל ניילון לא כבד מדי, כובע צמר ומכנסי טרנינג מעוצבים.

 

                              זול                                                     בינוני                                        יקר

סלקט, 99 שקל; H&O מחיר: 170;  THE NORTH FACE, מחיר: 949 שקל

 

 

3. לחיי הזיוף שבדרך

מעילים מפרווה סינתטית הפכו לפריט הקבוע של האיט-גירלז על השטיחים האדומים והתופעה מטפטפת אלינו בצעדים מדודים. נכון, הם לא מתאימים לכל אחת ואם יש לך חזה גדול או פלג גוף תחתון רחב – מומלץ לוותר, אבל אם את גבעולית כנדרש ומסוגלת להסתובב עם מעיל פרווה תכול מבלי להתרגש, כנראה שהטרנד הזה בדיוק בשבילך.

 

                        זול                                                  בינוני                                                     יקר

אסוס, 306 שקל; מנגו, 429 שקל; זארה, 579 שקל

 

4. בלי אופנוע, בלי קסדה, אבל עם הפוזה הנכונה

יש סגנונות שלעולם לא ייעלמו מהאופנה, כמו מעילי אופנוענים ("בייקרים" בפי המוכרות בקניון). הם מחמיאים, נחתכים בדיוק במותן ולכן מאריכים את הרגלים ומטשטשים בטן ובעיקר מוסיפים נופך קולי ונונשלנטי גם לאישה החנונית בעולם. בקיצור, שמישהו יקנה אחד לבוז'י.

 

                            זול                                                          בינוני                                            יקר

 הודיס, 199 שקל; רוקגלאם, 299 שקל; ארמני לפקטורי 54, 3,790 שקל

 

 

5. יומני הנסיכה

קייט מידלטון משנה את האופנה הנשית בעודנו מדברות, ואת ההשפעות ניתן לראות הרבה מעבר לאתרים שמציעים את הפריטים שהיא לובשת וקורסים תוך שעה. הסגנון של קייט – נשי, רומנטי ואלגנטי – מוצא לו ביטויים גם בקולקציות החורף ומאפשר גם למי שנולדה בראשון, להרגיש קצת מלכותית מדי פעם.

 

                       זול                                            בינוני                              יקר              

twentyfourseven, מחיר: 299 שקל; מייד ביי לילה מיסט, 399 שקל; H&M, מחיר: 699 שקל

 

6. גשם, גשם בוא!

טוב, בואו נודה על האמת. את לא באמת צריכה מעיל. את רוצה מעיל. מעיל אירופאי קל ודקיק שאפשר לשלוף מתיק בד כשבחוץ קצת מטפטף, או לזרוק בנונשלנטיות על כסא בית הקפה כשבחוץ יורד טפטוף קל. וזה בסדר, כי יש ימים שזה כל מה שתצטרכי.

 

                      זול                                                  בינוני                                             יקר

 

אסוס, 215 שקל; עדיקה, 349 שק; גולף, 439 שקל

 

 

7.  לא צריך ללבוש משהו מתחת

אין הרבה מעילים כאלו, אבל יש כמה מעילים שהם יצירת אומנות בפני עצמם ולא דורשים ממך ממש להשקיע במה שתלבשי מתחת. חלקם יתפקדו כמעיל-שמלה, חלקם פשוט יסחטו מחמאות. ובעיקר – את הגישה הנכונה.

 

                      זול                                               בינוני                                  יקר

רונן חן, 499 שקל; אלמביקה, 998 שקל; נעמה בצלאל, ,900 שקל