אחד מהרגעים הצפויים ביותר בחגיגת סיכומי השנה, היה הרגע בו העניק מגזין "פיפל" את תואר "האישה הסקסית ביותר לשנת 2014" לקייט אפטון. בכל שנה מכתיר המגזין את הגבר הסקסי ביותר ומעניק לו את תצלום השער לגליון נובמבר. השנה, לעומת זאת, החליט המגזין שהגיע הזמן להפסיק להדיר נשים (או לפספס הזדמנות לשער בכיכובה של כוכבת לוהטת) ובטקס נבחרי "פיפל", שאף שודר ברשת NBC, הוא העניק לאפטון את הפרס הנחשק.

 

עוד באון לייף:

אני, השמנה בעולם האופנה הישראלי

מרילין מונרו: מאייקון יופי לתרמית מאכזבת

אלמה דישי: הפרזנטורית הכי יפה בישראל

 

אפטון הנרגשת עלתה לבמה, הודתה ואמרה כי זהו כבוד גדול עבורה, "כי עבורי 'סקסית' זו מישהי שבטוחה בעצמה ומאושרת, וזה בדיוק האישה שאני חותרת להיות".

 

 

כאמור, הבחירה באפטון לא רק שלא צפויה, היא אפילו מתבקשת. הדוגמנית בת ה-22 פרצה לחיינו לפני כשנתיים, כסוג של דוגמנית בגדי ים שופעת במיוחד. בעקבות שני שערים ב"ספורט אילוסטרייטד" וסרטון יוטיוב אותו העלה הצלם הידוע לשמצה טרי ריצ'רדסון, היא הפכה לשם נרדף לאישה עם חמוקיים ויד קלה על הבגדים. מיותר לציין שההייפ סביבה, כמו גם המודל שהיא מציגה שרחוק מלהיות אנורקטי, הביאו לה לא מעט ביקורות ארסיות.

הדוברת של ויקטוריה'ס סיקרט, למשל, אמרה עליה שהיא נראית כמו "אשת כדורגלן, עם שיער בלונדיני ועם סוג הפרצופים שכל אחת עם מספיק כסף יכולה לקנות לעצמה". אאוץ'.

 

לרגע באמת היה נדמה שאפטון לעולם תשאר דוגמנית סוג ג', שמצטלמת בעיקר בבגדי ים זעירים ואף פחות מזה, אבל אז חלה התפנית הדרמטית בקריירה שלה: עורכי אופנה התחילו להתייחס אליה ברצינות – זה התחיל עם שערים למגזינים נחשבים, כמו "ווג" איטליה וה"ווג" הבריטי, עד שהיא טיפסה אל צמרת ההישגים של כל דוגמנית – שער והפקה ל"ווג" האמריקאי, בחסות אנה וינטור. בין תצלומי ההפקה, שנעשו בהשראת מרלין מונרו, סיפרה אפטון על ההתמודדות שלה עם הביקורות ועם העובדה שהגוף שלה לא עומד בסטנדרטים הבלתי אפשריים של תעשיית האופנה. "לדוגמנית בעלת חזה גדול מאוד קשה בתעשיית האופנה", שיתפה. "אני בטוחה שלכל מעצב אופנה יש דמות מסוימת בראש, שבאופן אידיאלי אוהבת ללבוש את הבגדים שלהם. הבעיה היא שכבר די הרבה זמן הדמות הזו לא מציאותית, אלא אם כן היא דוגמנית בת 15".

 

עוד סיפרה על הדרך שעשתה כדי להחשב לדוגמנית לגיטימית "בהתחלה זה היה קשה וחשבתי שאולי משהו לא בסדר אתי. הדברים שמבקרים אותי עליהם הם לא דברים שאני יכולה לשנות. אני לא יכולה לשנות את מידת החזייה שלי. החזה שלי טבעי. אז אני פשוט חיה את חיי. אני אוהבת את הגוף שלי. זה מה שאלוהים העניק לי. אני מרגישה בטוחה עם עצמי. ואם זה מהווה השראה לנשים אחרות ותורם לתחושת הבטחון שלהן – מעולה".

 

קייט אפטון. יפה גם בלי בגדי ים. צילום: Shutterstock

 

כעת, שנה וחצי לאחר אותו שער, נראה שאפטון סוף סוף הצליחה לגרום לאנשים להתייחס אליה לא רק כ"דוגמנית השופעת", אלא סתם כדוגמנית מצליחה ומאוד יפה. השינוי הזה בלט על רקע הזכיה האחרונה שלה, כשמרבית האתרים המובילים בארצות הברית פשוט לא הזכירו את הנכסים הבולטים שלה. כך, למשל, USA Today-ו Yahoo ,CBS התעלמו לחלוטין מהתייחסות לחלקי גופה השונים; "מקסים" לא דיבר על "החמוקים האייקוניים" שלה, כפי שהוא עשה בעבר וב-New York Daily News לשם שינוי לא כינו אותה "חושנית" אלא פשוט "יפה".

 

הצצה אל הנעשה בתעשיית האופנה המקומית השנה תחשוף התחלה של שינוי דומה גם כן, בעיקר בעקבות הקמפיין של אלמה דישי להלבשה תחתונה. אמנם מדובר בצעד זעיר של תעשיית האופנה, אבל נראה שאנחנו צועדות אל עבר שינוי משמעותי יותר בתפיסת מודל היופי. או שאולי זו תעשיית האופנה שמתחילה להבין שקהל היעד העקרי שלה מורכב מנשים שאוכלות.   

 

אם כך, אני חוזרת בי: הזכיה של אפטון רחוקה מלהיות צפויה - היא הראתה עד כמה התקדמנו השנה. עם זאת, כנראה שעוד לא מספיק התקדמנו. אחרי הכל, אנחנו עדיין מתעסקים בתארים כמו "האישה הסקסית ביותר".