53 ימים – זה כל מה שטארין ברומפיט היתה צריכה כדי לגייס כסף בפלטפורמה kickstarter עבור החלום שלה. כנראה שככה זה כשהחלום שלך נוגע בבטן הרכה (תרתי משמע) של מיליוני נשים בעולם. כעת, עם הסכום הדרוש ועוד אקסטרה של חמישים אחוז נוספים, היא יוצאת לצלם את הסרט התיעודי שלטענתה יכול לשנות את הדימוי העצמי של כל אחת ואחת מאתנו.

 

ברומפיט, אמא לשלושה מאוסטרליה, עלתה לפני כשנה לכותרות, אחרי שהעלתה תמונת 'לפני ואחרי' שלה לפייסבוק. לפני שאתם מתחילים לתהות מה כל כך מיוחד בתמונה של עוד מישהי אחרי דיאטה מאסיבית, אז נכונה לכם הפתעה קטנה: ברומפיט לא העלתה תמונה של אישה כבדת ממדים שמחמיצה את פניה למצלמה כשלידה תמונה של אישה רזה, חטובה ומאושרת. במקום, בתמונת 'הלפני' שלה רואים אותה בביקיני ובגוף שרירי ושזוף, ואילו בתמונת ה'אחרי' היא יושבת עירומה וגדולה בכמה קילוגרמים, ללא ספרי שיזוף וללא מחטבים.

 

 

מיותר לציין שהתמונה הזו הפכה את ברומפיט למיני-סלבריטי, כשמצד אחד עטפו אותה בתגובות המהללות את האומץ שלה, ומצד שני לא חסרו גם אנשים שהתעצבנו משום שלדעתם היא מעודדת השמנה ומהווה דוגמה רעה לילדים.

 

באופן אירוני לטיעון האחרון, המהפך של ברומפיט הגיע בדיוק מתוך החשיבה איזה מין מודל היא מהווה עבור ביתה. ברומפיט, שהיתה אז אחרי שלוש לידות, עמדה בפני סדרה של ניתוחים פלסטיים שהיו אמורים לעזור לה להעלים את השנים והלידות שחלפו ולהדק את הירכיים ולעלות את השדיים. אבל אז היא ראתה את הבת שלה משחקת. "היתה לי התגלות", היא מספרת. "אם אני אעבור את זה, מה יהיה המסר שאעביר לבת שלי על דימוי הגוף? איך אגרום לבת שלי לאהוב את הגוף שלה?".

 

 

באותו רגע החליטה ברומפיט לבטל את הניתוח, אבל היא בכל זאת עדיין היתה 'תקועה' בתוך גוף שהיא לא אהבה. בשלב הזה היא החליטה להירשם לתחרות בודי-בילדר. "הקפדתי על דיאטה עתירת חלבונים שכללה בעיקר עוף וברוקולי והתאמנתי כל יום, לפעמים אפילו פעמיים ביום. אבל במקום להרגיש יותר טוב עם עצמי, הרגשתי כמו אמא אנוכית, שמתעסקת רק בעצמה במקום להיות עם הילד שלה". אחרי 15 שבועות כאלו, החליטה ברומפיט לאמץ – אולי לראשונה – דיאטה מאוזנת. "ואז עלתה במוחי מחשבה", היא משחזרת. "מה אם? מה אם אני אוכל לחיות בשמחה עם הגוף שלי? האם זה בכלל אפשרי?".

 

 

זה היה הרגע בו החליטה ברומפיט לפתוח את "תנועת דימוי הגוף", שמטרתה "ללמד, לחנך ולצעוק לעולם שלאהוב את הגוף שלך יכול לגרום לך לאושר, ואם תלמדי איך לעשות את זה, חייך ישתנו לתמיד".

 

 

על פי ברומפיט, אנחנו הנשים עברנו שטיפת מוח. "נשים ונערות כל הזמן נדחקות הצידה וגורמים להן להבין שהן לא טובות כמו שהן אמורות להיות, למה?משום שכל יום אנחנו נשפטות על סמך המראה שלנו וכמה הוא רחוק מאידיאל בלתי מושג. להוריד במשקל, להפחית קמטים, להילחם בצלוליט: כל הזמן אומרים לנו להילחם כדי שנהיה אחרות מכפי שאנחנו. פוטושופ מוגזם, סקסיזם בתקשורת והשימוש שפרסומות וקמפיינים עושים בחוסר הביטחון שלנו – אין פלא שאנחנו חיים בתרבות שבה תיעוב הגוף ובודי שיימינג הפכו למגפה עולמית".

כאמור, נגד כל אלו מבקשת ברומפיט להילחם, על מנת לאפשר נשים לקבל את עצמן, בכל גיל ובכל מידה. או כפי שהיא מנסחת את זה במשפט מעורר ההשראה: "היום שבו התחלתי לאהוב את הגוף שלי ללא תנאים, היה היום בו נהייתי בלתי ניתנת לעצירה".