כשמבקשים המלצה על רופא-מוהל טוב לברית מילה מתל אביבים-גוש דנים רבים אחרים מקבלים (כך לימד אותי ניסיוני הדל בכל אופן) שלושה שמות: ד"ר גונן (מומחה בכירורגיה כללית), ד"ר דולברג (מומחה ברפואת ילדים ומנהל מחלקת ילודים ופגים בליס – איכילוב) וד"ר ג'קסון (נוירוכרורג ורופא בכיר בבלינסון פתח תקווה ובמדיקל סנטר הרצליה).

מה הפלא, אם כך, שלפחות שני הראשונים (את השלישי לא בדקתי אישית) מספרים באתרים שלהם שהם אחראים כבר לאלפי בריתות כל אחד.

 

עוד באון לייף:

 

ממש כמו בבנקים, הריכוזיות הזו מובילה כמובן למחירים הזויים בעבור עבודה של חמש דקות (כן, אני יודעת, יש ביקור שני לבדיקת המצב ואפשר גם טקס הלכתי... המחיר הוא 3000 שקל (אצל גונן) או 2400 שקל (אצל דולברג). נכון מדובר בעבודה חשובה מאוד ורגישה מאוד אבל כזו שאפשר לבצע גם ב-1000-1500 שקל ולראיה אפשר לבדוק עם הרב שטרן מבני ברק שמסתפק ב-1000 שקל וגם מגיע הביתה או עם ד"ר קנדליס מחיפה שהבנתי מחברה שלוקח גם הוא מחיר סביר יותר מרופאי המרכז. ולא נראה לי ששני האחרונים עשו פחות בריתות משלושת הראשונים.

 

אז איך אפשר להסביר את הפופולאריות המטורפת של הרופאים הבכירים והיקרנים האלו? את העובדה שלפעמים אפשר לקבוע אליהם תור לברית רק שבוע מראש? או את העובדה שלפעמים הם עובדים בשני חדרים בו זמנית?

 

זה די פשוט נראה לי. איזה מן הורה אתה אם אתה מתקמצן על ברית המילה של הבן שלך ולא לוקח את הרופא הכי בכיר שיש ? מה, לא תביא את מנהל מחלקת הפגים של איכילוב לעבודה עדינה שכזו? על כזה דברים חוסכים???

 

יש אנשים שעושים אחלה כסף מהפחדים שלנו. ככה הפכה הרפואה הפרטית בישראל למפלצת, לא?