בנחישות מעוררת כבוד, דורון מטלון ממתגת את עצמה כ"בחורה שהיתה שם". תמיד היא נמצאת בלב המהומה, תמיד היא מייצרת מסביבה דיון וכמו שביונסה שרה, היא עושה הכל כדי שלרגע לא נשכח ש – she was here.

 

עוד באון לייף: 

 

עכשיו היא בכותרות בגלל תמונות שצולמו בהכנות לתחרות מיס יוניברס. דורון, שמייצגת את ישראל, הצטלמה יחד עם הנציגות של מצרים ושל לבנון."הצטלמנו ביחד לתמונה משותפת עם מיס סלובניה, מיס יפן ומיס לבנון", סיפרה מטלון ל-Ynet. "אחרי שהעליתי את התמונה, היא כנראה ספגה ביקורת מהמעריצים שלה בלבנון ועכשיו היא לא מוכנה לעמוד לידי בכל סיטואציה, וגם מיס מצרים ככה עכשיו".

 

סיי צ'יז. דורון מטלון מצד שמאל ומיס לבנון מימין לה

 

למיס לבנון, לעומת זאת, יש גרסה אחרת, ולטענתה דורון פשוט נדחפה לה לפריים. כל מי שמביט בתמונות יכול די בקלות להבחין שמטלון לא בדיוק תפסה את מיס לבנון, ובוודאי את מיס מצרים, לא מוכנות. מצד שני, לא בטוח שמישהו מאתנו היה יכול לעמוד במכבש הלחצים שהנציגות השכנות נאלצו לספוג אחרי שהתמונות התפרסמו בעולם, ולכן אפשר להבין מדוע הן בחרו להוציא את דורון כנודניקית שהתעקשה להידבק אליהן לאורך כל התחרות.

 

ומצד שני, יכול להיות שהן מספרות את האמת. כלומר, בערך. כשדורון נבחרה לנערת ישראל, היו כאלו שמיהרו לקטול אותה. לטענתם, מי שהתפרסמה כנלחמת בהדרת נשים, לאחר שחרדי תקף אותה משום שסירבה לעבור לחלק האחורי של האוטובוס, לא יכולה לקחת חלק באירוע שנחשב כמבזה את המין הנשי ומחפיץ.

 

 

דורון מטלון לא צבועה

העובדה שדורון מטלון משתתפת בתחרות יופי לא אומרת שמותר לחרדי לגרש אותה מקדמת האוטובוס ולדבר אליה באלימות

 

לכתבה המלאה...

 

מטלון, לעומתם, רואה בתחרות דווקא כמעצימה נשים, פותחת דלתות ומעניקה לנשים הזדמנות להגיד את דעותיהן. בתוכנית "חמש בערב", של תחנת הרדיו 103 FM, היא אף אמרה ש"זה יאפשר לי להיות שגרירה קטנה".

 

אני לא בטוחה שהקביעה כי תחרויות יופי מעצימות נשים היא נכונה, במקרה הטוב היא ילדותית ונובעת מניסיון לשכנוע עצמי. במקרה הרע זו אמונה עיוורת באופן שבו גברים ובעלי אינטרסים מציגים את תחרויות היופי כדי לתת להן לגיטימציה. הרי עם כל המילים היפות על הזדמנות להציג את הדעות, אני לא רואה שום סיבה למה נשים לא יכולות להציג את הדעות שלהן מבלי שהן יעמדו בתור לקבל ציונים – גם אם זה בלבוש מלא ולא רק בבגדי ים. עם זאת, אנחנו לא יכולים להתעלם מהמציאות שבה יופי עדיין פותח דלתות – הוא פותח דלתות לדוגמנות, לזוגיות עם ליאונרדו דיקפריו ואפילו לקריירה בהוליווד, אבל הוא גם פותח דלתות לקשר עם המדינות השכנות והאויבות שלנו, שכרגע זה פחות או יותר כל מדינה מלבד צרפת.

 

דורון מטלון עם מיס מצרים

 

אז אמנם הבחירה של מטלון ללכת לתחרות יופי אחרי שהיא הטיפה נגד הפליית נשים עלולה להראות תמוהה וצבועה, אבל אם כל מלכות היופי, נערות ישראל, מלכות החן ונערות המים שלנו יצליחו ליצור קשרים עם אלו שתופסים אותנו כאויבים – גם אם זו רק עם נערה אחת מסכנה – אולי אפילו התחרות המושמצת תתחיל להצדיק את קיומה.  

 

בינתיים, מטלון - האישה שתמיד שם - מצליחה לייצר כותרות בכל מקום שאליו היא מגיעה. נראה שהיא יודעת בדיוק מה שהיא עושה, - גם עכשיו, כשהצטלמה עם "האויבות". גם אם מטלון לא תצליח להביא שלום עולמי ולהאכיל את ילדי אפריקה, היא עדיין מישהי שלא מפחדת להגיד ולעשות את מה שהיא חושבת כנכון, ואי לכך זו העצמת נשים הכי פוטוגנית שאפשר לבקש.