בתור מנהלת שמראיינת מועמדות לעבודה, אני לא מסתכלת על הגיל אלא על הרקע, על היכולת המקצועית של הנשים שאני מראיינת, ועל היכולת להשתלב בסביבת עבודה דינמית. אלה גורמים קריטיים שהינם חלק מהאישיות  אבל גם נרכשים באמצעות הניסיון שבא עם הגיל. אני רואה על עצמי, שעצם היותי עובדת בתחום הרבה שנים הפכו אותי ליותר מנוסה ושקולה וזה מתאים למה שאנחנו מנסים לייצר כאן. הגיל אינו מהווה עבורי חסם והוא גם לא פקטור. אבל מה שכן, הוא בהחלט יכול להפוך ליתרון כשמסתכלים על דברים אחרים כמו רקע וניסיון, ידיעת התחום והתמצאות בו. 

 

עוד באון לייף: 

 

אני עובדת באינטל מעל 20 שנה. כן, עשרים שנה באותו מקום עבודה. הגעתי לאינטל בתור סטודנטית לכימיה שחיפשה עבודה סטודנטיאלית שקשורה בכלל בביטחון כי הייתי קצינה, אבל מהר מאד הפנו אותי למחלקת ההנדסה ומאז אני פה. בכל השנים האלה למדתי עוד תחומים הנדסיים וגם התפתחתי בתחומים הניהוליים – ממנהלת קבוצה בארגון ההנדסה התקדמתי להיות מנהלת אזור, והיום אני מנהלת מחלקה.

 

גם את בן הזוג שלי הכרתי בזמנו באינטל, ואינטל הייתה שם כשכל המשפחה שלי התחילה לקרום עור וגידים, ועד שהפכה להיות מה שהיא היום; בן זוגי ואני, ושלושת ילדינו. בכל הזמן הזה הצלחנו לשלב את הקריירות שלנו עם גידול משפחה בזכות כל מיני גורמים: המעבר לעולם שמתנהל בשלט רחוק הופך את הנוכחות הפיזית במשרד כלא משקפות בהכרח באופן בלעדי את התפוקה ומעניק גמישות. כמובן שגם העובדה שאנחנו מתנהלים מול עמיתים בארה"ב ובאירלנד ולעיתים הזמינות הנדרשת היא בשעות הערב ובלילה. גם המערכת יודעת לעזור כשצריך, וגם אני בתור מנהלת רגישה מאד לעובדה שחלק גדול מעובדי ועובדות החברה הם בעלי משפחות, ולכן מתאימים את צרכי המערכת והעובדים באמצעות כל מיני הסדרים כמו חזרה הדרגתית לעבודה לאחר חופשת לידה, שעת הנקה וניהול חופשות סביב חופשת ילדים.

 

כשאני מסתכלת היום אחורה - אני חושבת שחלק מהדברים שהיו לי באמתחתי, התכונות המזוהות כ"נשיות" השתכללו עם השנים ועם הניסיון. הקמת המשפחה שלי ותפעולה חידדו את יכולת המולטי טאסקינג, את ההכלה, את הראייה הרחבה. היום אני  יותר יעילה מקרן של לפני עשרים שנה. עם הזמן גם למדתי לאזן בצורה טובה ונכונה יותר בין הקריירה למשפחה.  מכאן השורה התחתונה הבלתי נמנעת: המשמעות בלקחת לעבודה אישה בגיל ארבעים היא שיש לה יש לה את היכולות הללו והן שיתרמו לכל ארגון וכל צוות.

 

הניסיון הופך אותך לעובדת יותר משוכללת ומתוחכמת

אחת הסיבות שנשארתי במקום עבודתי הנוכחי לאורך כל השנים היא שאינטל הוא מקום עבודה מרתק שכל הזמן מתקדם ומתפתח. אנחנו נחשפים לדברים החדשים ביותר שקורים, ולי תמיד היה מעניין לעבוד בסביבה כזו. זוהי טכנולוגיה במיטבה והעבודה במגוון טכנולוגיות במהלך השנים הפכו אותי למהנדסת יותר טובה שיודעת להתמודד עם דילמות ולפתור בעיות, וניסיון הוא פקטור חשוב עם בעולם המורכב הזה.

 

עוד יתרון גדול שיש לרקורד עשיר הוא היכולת לבוא במגע עם מחלקות ודיסציפלינות עבודה אחרות ולהכיר את התחום מכיוונים שונים. אני בחרתי במסלול הניהולי שזו למעשה קריירה נוספת בפני עצמה, במיוחד כשמדובר בניהול ארגון גדול בסביבה מורכבת וטכנולוגית. זהו מקצוע מאד מרתק בעיני, היכולת להוביל אנשים ולהשפיע, להשיג יעדים ומטרות וכל זאת בסביבה דינמית ומשתנה בחזית הטכנולוגיה.

 

התהליכים המתרחשים בעולם הזה הם מאד דינמיים וככל שאת רוכשת ניסיון את הופכת לעובדת יותר אפקטיבית. את גדלה בתוך הארגון ויכולה למצוא עצמך משנה תפקידים כפי שקרה לי – הן בתור מהנדסת והן בתור מנהלת. היכולת לעבוד בעבודה בתחום שמעניין אותי במקום מאתגר שמציע עניין תמידי בשילוב עם מתן מענה לצרכים האישיים שלי בתור אמא ובעלת משפחה, עושה אותי עובדת טובה יותר ומרוצה (העובדה שאני כאן עשרים שנה היא ההוכחה שהשילוב הזה עובד). יחד עם הניסיון שרכשתי, היכולות שפיתחתי לצד ההתפתחות האישית שלי, אני ושכמותי, הופך אותנו לעובדות מצוינות להיי טק ובכלל.

 

זה לא ענין של גיל אלא של יכולת וניסיון

לשמחתי, לא רק אני חושבת כך; כשמסתכלים על הארגון, מהטופ דאון קיימות נשים עם וותק וניסיון בכל השכבות כולל בהנהלה הבכירה. הנשים נמצאות פה בכל הדרגים הן ההוכחה לזה שזה אפשרי וקורה. זו פשוט המציאות כאן.

 

העולם שאנו חיות בו הוא מאד דינמי מבחינות שונות. גם החברה בה אני עובדת, במקביל לחברות  נוספות בעולם, נמצאות במירוץ – להיות מובילים, להתמודד עם שינויים, להתפתח טכנולוגית.  אנחנו, הנשים, עובדות טוב בעולם של שינויים, מפנימות ומיישמות אותם. אלו חלק מהדברים שאנו מביאות כנשים וזהו יתרון גדול שאירגון יכול להרוויח ממנו. אני חושבת שהדברים האלה טבועים בנו ואני רואה את זה בא לידי ביטוי בעבודה. שילוב נשים מנוסות במקומות העבודה הופך את השלם לטוב יותר ולשילוב מנצח.