האזור שמסביב לעיניים (איזור השקיות, בשפת העם) הוא אחד הראשונים להסגיר את אורח החיים שלנו. אבל ישנן עוד הרבה סיבות להופעתם של עיגולים שחורים, שקיות ובעיות נוספות בעור שמסביב לעיניים שגורמות לנו להיראות עייפות ומבוגרות בכמה שנים טובות.

 

עוד באון לייף: 

מוצרי הטיפוח שיחסכו לך זמן

כל הדרכים להראגיע מעי רגיז

לעצב גבות מושלמות מבלי לצאת מהבית

 

"האזור סביב העיניים מציג כמה בעיות עיקריות: פיגמנטציה או התכהות, מה שאנחנו מכנים 'עיגולים שחורים', שקיות עור ושקעים וקמטים", מסבירה ד"ר בת שבע מרקוס, מומחית לרפואת עור ומין בקופ"ח מאוחדת. מסבירה לכל אחת מן התופעות האלו יש סיבות שונות וגם פתרונות שונים.
 

התופעה הנפוצה ביותר היא השקיות מתחת לעיניים. לעיתים מדובר בעניין של גיל, בגלל הגרביטציה והיחלשות הרקמות התומכות (דבר שקורה לרוב משנות הארבעים המאוחרות), לעיתים מדובר בבצקות שנגרמות ממחלות שונות, אבל זוהי גם אחת מהתופעות שמושפעת במיוחד מאורח החיים שלנו. "היעדר שינה, תזונה לקויה, שתיית אלכוהול - כל אלה עשויים להביא להופעתן של שקיות מתחת לעיניים", מסבירה מרקוס.

 

תופעה נוספת היא הכתמים הנובעים, על פי מרקוס, מכמה סיבות: העור שמסביב לעיניים הוא דק מאוד, וניתן לראות בו בקלות את השתקפות כלי הדם. אחד הפתרונות לתופעה, אם כי פתרון חלקי בלבד, הוא פשוט לשתות יותר. "כששותים יותר הדם הוורידי פחות כהה וכך רואים פחות את ההתכהות", מסבירה מרקוס. הסיבה השנייה היא המבנה האנטומי של השקעים, דבר שיכול להיות עניין גנטי או לנבוע מכך שהשומן שמתחת לעיניים פשוט גולש כלפי מטה ויוצר שקע. סיבה נוספת היא פיגמנטציה - הצטברות של מלנין בתוך העור. "במקרה זה ניתן לעשות פילינג כימי או טיפולי לייזר שמבהירים את האזור, או להשתמש בתכשירים מבהירים" אומרת מרקסו.

לבסוף, ישנם הקמטים, בין אם מדובר בקמטוטים מסביב לעיניים או בקמטי הבעה של ממש.

 

אז מה עושים?

בכל אחת מהבעיות שהזכרנו ניתן לנסות ולטפל בעזרת טיפולים אסתטיים כמו הזרקות של בוטוקס, טיפולי לייזר ופילינג כימי. אך לפני שבוחרים בדרך הזו, מומלץ קודם כל לבדוק את האופציות הקימות בשוק, שמאפשרות טיפולים פחות חודרניים ולפעמים אפקטיביים לא פחות.  

 

"אחד הדברים שעוזר לשפר את המראה של האזור סביב העיניים הוא ליחוח של האזור", אומרת רונית גילר, מנהלת הקוסמטיקה בסופר-פארם סניף דיזינגוף סנטר. ניתן לעשות את זה באמצעות שימוש בקרמים ייעודיים לאזור העיניים, שלדברי גילר הוא דק ועדין יותר ולכן קרם פנים רגיל, שהוא לרוב עשיר יותר, לא תמיד יתאים לו. לדבריה קרם ייעודי לעיניים מגיע לרוב במרקם של ג'ל, וזאת כדי לקרר את האזור ולכווץ אותו כדי שהנפיחות תרד.

השימוש בקרם עיניים, מדגישה גילר, צריך להיות יומיומי ובבוקר, ואם יש צורך אז גם בערב. השימוש הוא בטיפוף עדין מסביב לעין ולא במריחה, כאשר אין צורך להתקרב מאוד לאזור העיניים מכיוון שפעולת המצמוץ של העין מפזרת את הקרם. דבר חשוב נוסף הוא לנקות היטב את אזור העיניים: "חשוב לא ללכת לישון עם איפור ולהסיר את המסקרה במסיר איפור שאינו על בסיס שמן כדי לא לגרום לנפיחות נוספת", היא מציינת.

בקרם עיניים, אומרת גילר, מומלץ להשתמש כבר מגיל צעיר, "מכיוון שמדובר באזור דק ועדין שנוטה להיפגע מהר יותר ומצריך טיפול והגנה". עם זאת, בגילאים הצעירים כדאי להשתמש בקרמים קלים מאוד על בסיס של ג'ל. יש גם סרומים לאזור העיניים המיועדים לעור בוגר יותר, שבו צריך לטפל, מלבד הנפיחות, גם בקמטים. כמובן שיש גם תרופות סבתא, כמו הנחת מלפפונים חתוכים או שקיות עם תמצית תה על העיניים. אלו מכווצים את כלי הדם ומרגיעים את העור, ועל ידי כך מורידים את הנפיחות. ואם כל אלה לא עוזרים, ניתן להשתמש בקונסילר שמסתיר את העיגולים השחורים והנפיחות.

 

זה מתחיל מבפנים

כמו כמעט בכל בעיה אסתטית, גם במקרה של העיניים התזונה עשויה לעזור פלאים. כאמור, חשוב לשתות הרבה מים, דבר שיכול לשפר את מצב העיגולים השחורים וגם ליצור ניקוז טוב יותר במקרה של בצקות ולטשטש את השקיות. ישנם הסבורים שגם מחסור בוויטמינים מסוימים, ובמיוחד הוויטמינים C, K, A  ו--E עלול להביא להיווצרותם של עיגולים שחורים, ולכן כדאי לאכול מזונות שעשירים בוויטמינים אלה - ירקות כתומים, ירקות עליים, ברוקולי, מוצרי חלב, פירות הדר, גרעינים ואגוזים", אומרת גילר. גילר ממליצה להפחית צריכה של מזונות עשירים במלחים שגורמים לצבירת נוזלים, וכן להקפיד על שינה מספקת, רצוי על כריות מוגבהות.

 

 

הנה המוצרים הנבחרים של און לייף:

 

SUPER AQUA של גרלן

סרום לעיניים המבוסס על תאי צמח הוורד המדברי שמקורו בתימן, הפורח בתנאי קרקע קשים, בשילוב אצת ים-המכונה "זהב כחול". אלו מעניקים לעור לחות שמגינה עליו מפני תהליכי הזדקנות והאטת זרימת הדם לעזור. הסרום עצמו קליל ונעים, נספג במהירות ומעניק תחושת לחות נעימה באזור העיניים.

 מחיר: 573 שקל.

 

 

ויטליסט 24 של סופט טאץ'

סרום לפנים ולעיניים המיועד למניעת סימני הגיל. הקופלקס המיוחד שלו מעניק לחות ל-24 שעות ומפחית עיגולים שחורים. הוא מאוד נעים על העור, מרווה בלחות לא שומנית ומעניק ריענון נחוץ לאזור העיניים.

מחיר: 90 שקל.

 

 

קרם עיניים מסדרת LYCOMEGA של לייף מבית סופר פארם.

קרם עיניים מזין מהסדרה המכילה קומפלקס ייחודי, שבין מרכיביו הפעילים גם זרעי חמוציות ועגבניות. הליקופן שבמרכיבים משפר את הקשרים בין התאים ובכך משפר את מרקם העור. כמו כן הוא נוגד חמצון שלו ובעל יכולת לחסום חלק מקרינת ה- UVA ובכך להקטין את נזקי קרינת השמש. הקרם מאוד נעים על העין ובאמת משפר את מרקם העור האזור.
מחיר: 110 שקל.

 

 

ANTI-PUFFINESS & DARK CIRCLES של קרליין

סרום עיניים שמגיע עם רול-און, המסייע להפחית כהויות וסימני עייפות. הוא מעושר בקפאין ובפרו-ויטמין B5. על פי הנסיינית הוא מאוד מרענן, והיא נהנית לשים אותו בתיק ולהוציא אותו במהלך היום לריענון חוזר והקטנת הנפחיות.

מחיר: 150 שקל.

 

 

קרם עיניים מסדרת רטיניו פלוס של דוקטור עור

קרם עיניים מצוין של מותג הדרמו-קוסמטיקה בפיתוח רופאי עור. הוא מבוסס על מיצוי תאי גזע צמחיים המסייעים בהתחדשות העור ובהפחתת מראה הקמטים ומכיל גם SPF15. נספג מהר ומעניק תחושת מיצוק כבר מהמריחה הראשונה.

 

 

 

 Eye Control Gel של קלרינס

ג'ל עיניים לטיפול ממוקד בתופעת הנפיחויות והעיגולים השחורים, המשלב בין תמציות צמחים (כמו אלוורה וחבצלות מים) לקפאין. ואל דאגה – הוא מתאים במיוחד לבעלות עיניים רגישות. המרקם שלו מרענן, הוא נספג היטב ומיד מגיעה תחושה של "פקיחת עיניים" וניכר צמצום בעיגולים השחורים.

מחיר: 278 שקל.

 

SOOTHING EYE CREAM של AVENE

קרם מרגיע לאזור העיניים של אוון המתאים לעיניים רגישות, נפוחות או מודלקות, בין השאר בעזרת קמומיל וויטמין E. נסיינית עם עיניים רגישות באופן מיוחד דיווחה באושר שהיא סוף סוף מצאה קרם עיניים שעוזר לה והיא יכולה להשתמש בו ללא חשש וללא תחושת גירוי.

מחיר: 205 שקל.

 

 

 

סרום ליקופן של ד"ר פישר

ד"ר פישר הולכת ומסתמנת כאחת החברות האהובות עלינו, עם מוצרים טובים ועדינים ובמחירים משתלמים (תמיד יש מבצעים). גם הפעם הם קלעו עם סרום לעיניים שמאוד נעים על העור ומיד מעניק אפקט מתיחה קל, כך לדברי אישה שכבר חגגה 80 והיתה מאוד מרוצה.

מחיר: 269 שקל (אבל כדאי להתעדכן במבצעים הדחופים).

 

 

 

סרום עיניים מסדרת 365 intense של לנקסטר

סרום לעיניים שמיועד לתקן את נזקי זיהום האוויר, הקרינה והרדיקלים החופשיים (שמאיצים את הזדקנות העור), על ידי תיקון ה-DNA של התא. בנוסף יש בו תמציות צמחים שפועלות לחיסול העיגולים השחורים והנפיחויות. הג'ל מבטיח תוצאות מהירות והוא גם מספק אותן – מיד לאחר המריחה מורגש שיפור קל והעור נראה ומרגיש בהיר ומתוח יותר.

מחיר: 449 שקל.

 

ג'ל לקונטור העיניים של סבוקלם

סבוקלם משיקה ג'ל שמפחית את הכהויות מסביב לעיניים. מכיל חומצות אמינו, תמציות צמחים ותה ירק שמנטרלים רדיקליים חופשיים, מזינים את העור ושומרים על הלחות בעור. הקרם המצוין נספג בקלות, נעים על העור (גם על עור רגיש) ושומר על לחות מרעננת כל היום. 

מחיר: 100 שקל.

 

 

ADVANCED G?NIFIQUE YEUX של לנקום

קרם שמנסה למנוע מסימני העייפות להפוך לסימני גיל קבועים, תוך שהוא משפר את מראה הקימטוטים ומעניק אפט של הרמה ומיצוק. יש לו גם פיגמנטים פנינתיים שמאירים את האזור החשוך. הקרם הוא במרקם קצת ג'לי, מה שאומר שהוא מרענן וקליל, עם זאת הוא שומר על האזור רווי בלחות לאורך כל היום.

מחיר: 355 שקל.

 

 

ADVANCED NIGHT REPAIR EYE של אסתי לאודר

חברת אסתי לאודר התחדשה לאחרונה בשני מוצרי טיפוח עיניים עם 25 פטנטים: סרום או ג'ל קרם. שני המוצרים פועלים בלילה, שהוא הזמן שבו העור משקם את עצמו, כדי להילחם בכל סימני ההזדקנות הניכרים לעין (כלומר קמטוטים, עיגולים כהים, נפיחות ומרקם בלתי אחיד), לעודד את העור לחדש את עצמו ולספק לחות והגנה מפני רדיקלים חופשיים. הג'ל שנוסה היו מצוין, מרענן אך עם לחות מורגשת ובאמת מפחית את מראה העיגולים השחורים.

מחיר: 380 שקל לסרום ו-239 שקל לקרם.

 

 

 

קרם עיניים אסנשיאל של גרנייה 

קרם עיניים מסדרת ESSENTIALS שמשתמשת מועשר בתמצית ענבים וויטמין E כדי להעניק לעור לחות לאורך כל היום ולהגן על העור מפני נזקים חיצוניים שמעודדים הופעת קמטים. הקרם מאוד מרגיע, נספג בקלות ומרענן את העור.

מחיר: 105 שקל.

 

 

 

קרם עיניים רימונים של WELEDA

קרם המיועד לעור בוגר ומכיל מרכיבים מן הטבע שעוזרים להזין את העור, להגן עליו מפני רדיקלים חופשיים ולמצק אותו. בין המרכיבים גם שמן זרעי רימונים אורגני ושמן אגוזי מקדמיה. אישה כבת 60 שניסתה אותו התלהבה מהריח הרימוני, מהספיגה המהירה ומתחושת המתיחה שהוא השאיר. היא אף דיווחה על שיפור במראה הקמטים. 

מחיר: 150 שקל.

 

 

 

FIRMING EYECARE ROLL-ON רול און ממצק של ג'יבנשי

רול און מתכתי העוזר למרוח על האזור של העיניים קומפלקס ייחודי שמסייע לחזק את העור ולעבות אותו, ועל ידי זה משפר את מראה העור ומפחית כהויות ועיגולים שחורים. הרול און מרגיש על העין כמו זריקת קופאין, שמעוררת וממריצה ומשפרת במיידי את העיגולים השחורים. 

מחיר: 407 שקל.

 

 

 

סרום OSMOTER™לעיניים של AHAVA

אחרי סרום הפנים וסרום הגוף מוסיפה אהבה סרום עיניים, שגם הוא מכיל את הנוסחה הייחודית של החברה, המעודדת את תאי העור להתחדש באופן דחוף יותר, כדי להעניק מראה עור צעיר יותר. בין מרכיביו גם תמצית מפרח המימוזה, תמצית צמח ציפור גן ותמצית מלפפונים. אלו עוזרים להפחית סימני עייפות, כהויות ושקיות סביב העיניים. 

 מחיר: 299 שקל ל-15 מ"ל.

 

 

קרם עיניים מסדרת HYDRA ESSENTIAL של ג'ייד

קרם המכיל תמצית צמח הסליקורניה, שמגביר את היכולת של העור לעלות את רמת הלחות בעור ולשמר אותה. בנוסף הוא מכיל מרכיבים המיועדים במיוחד לאזור העיניים, כמו קפאין, שמן שקדים ותמציות דרדר כחול, שאמורים להמריץ את הדם ובכך למנוע סימני עייפות. הקרם בעל ניחוח מצוין, נספג מהר ומשאיר את האזור רווי בלחות לאורך כל היום.

מחיר: 202 שקל.

 

 

 

 

למחירי המבצע של המוצרים ניתן להתעדכן בסניפי סופר-פארם או באתר החברה