מספר הייצוגים התקשורתיים של טרנסג'נדרים נמצא במגמת בעלייה בשנים האחרונות. כעת, תכנית חדשה תציע ייצוג חשוב נוסף של "מה זה אומר להיות טרנס" - הפעם, מנערה.

 

עוד באון לייף:

 

ג'אז ג'נינגס רק בת 14, היא כבר פעילה טרנסית מוכרת. בקרוב תעלה סדרת ריאליטי חדשה בכיכובה - "כל הג'אז הזה"- בה תביא לקדמת הבמה את מציאות חייה. ג'נינגס היא סופרת וכוכבת הסרט התיעודי "משפחה במעבר". כעת המצלמות שוב יעקבו אחרי השמחות והקשיים של המתבגרת שמעוררת עניין.

 

התכנית הזו מגיעה בזמן קריטי, כהזדמנות אמיתית להעלות את המודעות הציבורית בכל הנוגע לנוער טרנסג'נדר: על פי דו"ח לאומי הסוקר אפליית טרנסג'נדרים שפורסם ב-2011, 78% מבני הנוער הטרנסג'נדרים והקווירים דיווחו על הטרדות והצקות בבית הספר, אשר עולים בקנה אחד עם שיעור גבוה יותר של שימוש בסמים ואלכוהול ומחלות נפש. את שנת 2015 פתחנו עם שורה של התאבדויות של נערות ונערים טרנסים שלא יכלו לשאת את תגובות החברה לשונותם. התכנית החדשה עשויה לסייע לבני הנוער הללו להרגיש לא לבד בעולם ולהילחם בבורות של חבריהם ושל משפחתם.

 

מה זה בעצם אומר, להיות נערה טרנסית? ג'אז ג'נינגס. צילום: רויטרס

 

ב"כל הג'אז הזה" יופיעו גם בני משפחתה של ג'נינגס, כולל ההורים שלה. שניהם תומכים בה בצורה מפורשת ומספרים על הקשיים שהיא נתקלת בהם לפעמים.

ספרה של ג'אז יצא לאור בסתיו שעבר. זמן קצר לאחר מכן התראיינה אמה, ג'נט, ואמרה ש"ילדים טרנסים הם בדיוק כמו ילדים אחרים", אך הוסיפה כי היא יודעת היטב שילדים בבית הספר מתייחסים לבת שלה באופן שונה בגלל מי שהיא.

 

"פעמים רבות ג'אז יושבת לאכול ארוחת צהריים בבית הספר ואנשים מתרחקים ממנה. היא עדיין בן אדם. אני מקווה שילדים יפנימו את זה," אמרה האם, "בואו פשוט נסביר לילדים האלה לפני שהם שומעים את כל השליליות ואז זה לא יהיה כזה עניין גדול... אין שום דבר רע בלהיות טרנסג'נדר. להיות ייחודי זה די מגניב".

 

הקומיקאי רד דרקין, שיצר את ההאשטגRealLiveTransAdult , אמר בתחילת השנה הנוכחית "אנחנו צריכים שאנשים שייקחו אותנו ברצינות, שיראו את המאבק שלנו, שיעבדו בתוך ביתם שלהם ובקהילות השונות למיגור הסלידה לטרנסים שעדיין שגור בתרבות שלנו".

 

בסופו של דבר, הימים יגידו איך תכנית מתארת ??את חיי טרנס. אבל שלא כמו הפיאסקו התקשורתי הנוכחי סביב תהליך שינוי המין של ברוס ג'נר, "כל הג'אז הזה" הוא הזדמנות מצוינת עבור הציבור האמריקאי להציץ לחיים לא-סנסציוניים ושגרתיים למדי ולהבין מה זה אומר להיות טרנסג'נדר. זוהי הזדמנות נפלאה לשמוע אדם טרנס מספר את הסיפור שלו בתנאים שלו.