כולנו כבר יודעים שהדוגמניות המופיעות במגזינים ובפרסומות עוברות ריטוש מאסיבי. זה הרי כבר ממש לא סוד שכל סנטימטר בגופן נבדק בקפידה ועובר הצרה, הבהרה, החלקה וצביעה. עם זאת, כשבפנינו מוצגת רק התוצאה הסופית, קשה לנו להתעלם ממנה או לשכוח שהיא מגישה לנו תמונה מעוותת של המציאות, ומיד הדמות שמולנו הופכת לאידיאל בלתי אפשרי, בעוד שאנחנו – על שלל פגמינו וחוסר המושלמות שלנו – נשארים "בלתי מספיק".

 

הפרויקט הבא אולי יעזור לנו להבין עד כמה הפער בין התמונה שאנחנו רואים לבין המציאות הוא רחוק. אתר buzzfeed ומומחית הפוטושופ פרנססקה לינג בחרו 5 נשים "ממוצעות" על מנת להדגים עליהן עד כמה מהפך הפוטושופ שעושים המגזינים יכול להיות קיצוני.

 

קריסטן:

 

 

מה עבר עליה: הצרה של הירכיים; הגדרה מחדש של המותניים; הצרה של המותניים; הנמכה והקטנה של הכתפיים; הצרה של הצוואר; הענקת נפח וצורה לשיער; החלקת העור בזרועות, במחשוף ובצוואר והחלקת קמטים; החלקת העור על הפנים ומחיקת הקמטים; מילוי הגבות ושינוי המבנה שלהן; הגדלת העיניים והפיכתן לשוות יותר; הוספת ריסים וצלליות; הצרה של האף; ניפוח השפתיים ועיצוב מחדש של השפה העליונה כדי שתהיה יותר בצורת לב; יישור והלבנת שיניים; הצרת הפנים והקטנת של הסנטר והלסת; הורדת השיער מהידיים; ניקוי הציפורניים.

 

התגובה של קריסטן לתמונה המקורית: "אני בדרך כלל יותר מדי ביקורתית כלפי עצמי, אז מן הסתם אני אמצא דברים שהייתי רוצה לשנות (כמו מרבית האנשים). אבל בסך הכל זה נראה כמוני: קצת מגושמת ומקבלת הדרכה מכל הבנות האחרות לגבי מה לעשות עם הגוף שלי".

 

התגובה של קריסטן לתמונה שאחרי הפוטושופ: "כשראיתי את התמונה מיד חשבתי 'מה זה לכל הרוחות?'. אני נראית כמו בובות פורצלן שהתעוררה לחיים והתחילה לרצוח את כולם. השפתיים שלי גדולות יותר, המותניים קטנות יותר והעור לגמרי נקי. אני חושבת שמה שמוזר בכל הסיפור הזה, זה שאת גדלה כל החיים עם הרצון להראות בצורה מסוימת, אבל כשאת הופכת למי שנראית ככה – זה לא מרגיש שאת מסתכלת על עצמך. זה גרם לי להתגעגע לנמשים שלי, לגומחות שלי לכל הדברים הייחודיים שגורמים לי להיות אני. כמו כן, האצבעות שלי עבורו ניקיון וקוצרו, כאילו – למה?!".

 

מה חשבה על התמונות של הנשים האחרות: "כשאני מביטה בתמונות האלו, אני חושבת שהבנות נראות הרבה יותר טוב כשהן טבעיות. בגלל שהבנות האלו הן חברות שלי ויש להן קווי צחוק יפים, וגומות וחוסר מושלמות מושלם. בתמונות האחרות הן נראות כמו הגרסה הרובטית של עצמן – זה לא אותנטי".

 

 

לארה:

 

 

מה עבר עליה: עיצוב מחדש של הירכיים, הישבן והמותניים לכדי מבנה של שעון חול; הגוף שלה זז למרכז התמונה, כדי שהגוף שיראה רזה יותר; הכתפיים ירדו והוצרו; החלקת העור והבהרה של הצל על הידיים; החלקת העור על הצוואר ומחיקת הקמטים; החלקת עור הפנים; חידוד הלסת; עיצוב של האף; שינוי השפה התחתונה כדי שתהיה יותר בצורת לב, הבהרת העיניים והוספת ריסים; מילוי ועיצוב הגבות; השיער קיבל יותר נפח וצורה; החלקת הקמטים בבגדים; הקטנת הכפלים במקום בו הידיים משלובות".  

 

התגובה של לארה לתמונה המקורית: "זו לא התמונה האהובה עלי, אבל אני בהחלט נראית כמוני. אני בן אדם די מגושם ובדרך כלל לא יודעת מה לעשות עם הידיים שלי. סביר להניח שאם תסתכלו במילון תחת ההגדרה 'לארה', זו התמונה שתמצאו". 

 

התגובה של לארה לתמונה שאחרי הפוטושופ: "מי זו לעזאזל? כי זו בטח לא אני. מה קרה לפנים שלי? איפה הבטן הנפוחה שלי? של מי האף הזה? איך הגבות שלי נהיו כאלו עוצמתיות? חלק גדול ממני רוצה להגיד שזה גורם לי להעריך את הגוף שלי יותר – אבל אם לדבר בכנות, זה קשה להביט בתמונה מבלי לייחל לכמה מהשינויים האלו. אני רק רוצה להגיע למקום שבו אביט במראה ואוהב כל סנטימטר מהגוף שלי. אני עוד לא שם, אבל אני הרבה יותר קרובה לשם מאתמול. בשבועות הקרובים הולכים להיות לי סיוטים מלארה 2.0. היא נראית קצת משוגעת".

 

מה חשבה על התמונות של הנשים האחרות: "מי הנשים האלו? הן כל כך עוצמתיות, והעלימו להן את העוצמה. עכשיו הן נראות כמו בובות תצוגה. כשאני מביטה בתמונות המרוטשות של החברות שלי, אני מרגישה מאוכזבת. למה צריך לשנות בהן משהו?".  

 

 

קריסטין:

 

 

מה עבר עליה: הצרה של הגוף, הזרועות, הצוואר והפנים; החלקה של העור באזור הצוואר והזרועות; מחיקת צלקות וקמטים; תיחום, מילוי והדגשת שפתיים; ליבון קל של השיניים; שינויים קלים בצורת האף; הגדלת והבהרת עיניים; הוספת ריסים; הוספת צבע בעפעף; הוספת סומק; החלקת שיער; יותר נפח והגדרת הצורה מחדש; החלקת העור באזור הברך. 

 

התגובה של קריסטין לתמונה המקורית: "יש לי וידוי: אני ממש שונאת לחייך עם השיניים בחוץ. יש לי עצמות לחיים ממש גבוהות ומודגשות, אז אני מרגישה שבכל פעם שאני מחייכת, העיניים שלי שוקעות בתוך הפנים. אבל בחיים האמתיים אני צוחקת המון. אני חושבת שאם תוכלו לדמיין אותי עושה תנועות ידיים גדולות, מגוחכות ומוגזמות, זו תמונה די מייצגת לאיך שאני נראית". 

 

התגובה של קריסטין לתמונה שאחרי הפוטושופ: "זה כמו להסתכל על מציאות אחרת, שבה אני מתווכת שמככבת בפרסומת על אוטובוס. אני יודעת שמבחינה אסתטית אני נראית יותר טוב, אבל לעצמי אני נראית כמו חיה מפוחלצת. כלומר, בעקרון אלו הפנים (היפות) שלי, אבל זה לא מרגיש לי כאילו קריסטין נמצאת שם בפנים. כמו כן, הם החליקו את העור סביב הברך שלי – מה היה רע בו? מה שכן, לקריסטין המרוטשת יש דירת נופש בת שלושה חודשים בוורלי הילס שבדיוק יצאה לשוק ויכולה להתאים לכם בול". 

 

מה חשבה על התמונות של הנשים האחרות: כשהסתכלתי בתמונות חשבתי על כך שנכון, הנשים האלו לא נראות ככה במציאות, אבל ככה הן נראות דרך העיניים שלי. כשאני חושבת על אנשים שאני אוהבת, באופן טבעי אני רואה אותם נטולי פגמים. אז אני תוהה האם הפוטושופ זה בעצם ייצוג של התופעה הזו, שמראה את הזיכרון שלנו על אנשים שאנחנו למדנו להעריץ".

 

 

שרידן

 

 

מה עבר עליה: הצרה של הירכיים, המותניים והידיים; הכתפיים הוצרו והורדו; הצרה של הפנים; החלקה של העור בזרועות ובכפות הידיים; הסרת שיער; תיקון צבע החולצה; מחיקת הקמטים בצוואר; החלקת העור ומחיקת שומות; ניפוח השפתיים והפיכת לשוות בגודלן; צמצמום הסנטר הכפול למינימום; החלקת עור הפנים; עמעום ההברקות; הגדלת העיניים והוספת ריסים; הבהרת הגבות והפיכתן לשוות יותר; החלקת השיער והענקת נפח.

 

התגובה של שרידן לתמונה המקורית: "מבריקה כמו יהלום. אני רואה כמה פצעונים שהחליטו שהיום הוא היום הטוב ביותר להמית אסון על הפנים שלי. אבל אני לא חושבת שאני נראית גרוע. זו לא תמונה שמתאימה לפרופיל, אבל היא גם לא מזעזעת".

 

התגובה של שרידן לתמונה שאחרי הפוטושופ: "צחקתי בקול. העור שלי לא נראה כל כך טוב מאז שהייתי בת שמונה. זה מוזר, אני מביטה בתמונה ויודעת שזו אמורה להיות אני, אבל משהו לא מתחבר לי. זה כאילו שאני מביטה על מישהי שאני אמורה להיות. השרידן הזו נראית נטולת פגמים ללא מאמץ. כמו הבנות בחטיבה שאף פעם לא היה להן חצ'קון ואיכשהו הצליחו להפוך גם גשר בשיניים לאופנתי. גם למי יש ידיים כל כך חלקות ונטולות שיער? אני זוכרת שבגיל ההתבגרות הייתי מביטה בתמונות של נשים ותוהה למה אני לא יכולה להראות ככה. עכשיו אני יודעת – זה בגלל שאז הייתי צריכה להפשיט תינוק מהעור שלו כדי שיהיה לי כזה עור חלק ונטול פגמים".

 

מה חשבה על התמונות של הנשים האחרות: "אני די מתחלחלת, בעיקר בגלל שאני מכירה את הנשים האלו. זה דבר אחד לראות סלבריטאית מרוטשת על שער של מגזין – הרי לא פגשתי אותן, ככה שבאופן תיאורטי הן יכולות להראות ככה. אבל לראות נשים "אמתיות" מרוטשות עד לרמה של טירוף, מראה כמה מאמץ משקיעים על מנת להפוך אנשים ל'ראויים' לפרסומות. אנשים יפים בגלל כל מיני סיבות אחרות ומגוונות. ברגע שאנחנו מוחקים את מה שהופך אותנו לאנחנו – מה נשאר לנו?".

 

 

אליסון

 

 

מה עבר עליה: עיצוב מבנה הגוף לשעון חול ועיצוב של החזה; הצרה של הזרועות, הסרת שיערות והבהרה של העור; מחיקה של קמטים בכפות הידיים; הנמכת הכתפיים; הצרה קלה של הירכיים; החלקת העור בצוואר ובחזה; הצרה של הצוואר; החלקת העור בפנים ומחיקת כמעט כל הקווים והקמטים; הצרה של הפנים והלסת; הקטנת סנטר; ניפוח שפתיים; יישור שיניים והלבנה; הצרה של האף; הגדלה והבהרה של העיניים וכן הפיכתן ליותר שוות בגודלן; הוספת ריסים, מילוי ויישור של הגבות; הענקת נפח וצורה מסודרת לשיער.

 

התגובה של אליסון לתמונה המקורית: "זו לא התמונה האהובה עלי, אבל אני גם לא שונאת אותה. אני מעדיפה תמונות שבהן אני רצינית, אבל כן, זה נראה כמוני ואני שלמה איתה".

 

התגובה של אליסון לתמונה שאחרי הפוטושופ: "מי זו? היא כל כך חלקה ונטולת שיער ופצעונים. נראית כמו סוג של בובת מין. זה נראה כאילו מישהו החליט במקומי אילו ניתוחים פלסטיים אני צריכה וזה הרבה יותר קיצוני ממה שאי פעם דמיינתי. נהניתי מיישור השיניים והחלקת הגומות. אבל בלעדיהם אני נראית פחות אנושית והחיוך שלי נראה פחות אותנטי".

 

מה חשבה על התמונות של הנשים האחרות: "זה די מטורף לראות את התמונות של כל הנשים, בגלל שהן לא נראות כל כך שונה מהחיים האמתיים. אני בטוחה שכל אחת התחרפנה מהתמונה המרוטשת של עצמה, אבל זה רק בגלל שאנחנו בוחנות את עצמנו ומכירות כל חלק בגוף שלנו, ככה שכל שינוי, ולו הקטן ביותר, נראה לנו ענקי".