הנה, שוב מגיע הזמן הזה בשנה שקולקציות החורף המצומצמות נדחקות למדפי סוף העונה והמדפים מתפנים כדי להציג את קולקציות האביב של הרשתות והמותגים המובילים. נכון, עונת האביב הישראלית היא בעצם המצאה שיווקית ופריטים שהם חלק אינטגרלי בקולקציות אביב בחו"ל בכלל לא עוברות את משוכות הטעם המקומיות, אבל עדיין מדובר בעונה הכי מעוררת השראה בארון הביתי. ובימינו, קצת השראה לא תזיק. קיבצנו עבורך כמה מהמגמות הבולטות לאביב הקרוב. אין צורך לאמץ את כולן, אפשר לערבב סגנונות והכי מומלץ – לערוך פשיטת על הארון במסגרת ניקיון חורף ולגלות שיש לך כבר את כל הפריטים, בשינויים קלים.

 

עוד באון לייף: 

 

1. יותר מדי צהוב

מה זה: הצהוב לימון ערך ניסיונות חדירה כבר בעונות קודמות, אבל באביב 2015 נראה כי הכיבוש הצליח מעל למשוער ובלי לקחת שבויים. פריטים צהובים – מנעליים ועד חליפת טוטאל לוק – כבר הופיעו בווריאציות שונות אצל מעצבי העל וזכו לתרגום מהיר ברשתות ואצל המעצבים הישראלים. איך אומרים אצלנו? לרוויה.

איך לובשים את זה: פריט צהוב הוא פריט דומיננטי, על כן כדאי לשדך לו חברים שלא יריבו איתו על תשומת הלב. ג'ינס בויפרנד קצת דהוי, חצאית טניס לבנה או מכנסי ברמודה בכחול נייבי או חאקי.

שימי לב: עם כל הכבוד לטרנדים עולמיים, צהוב לימון לא מחמיא לכל גווני העור ובמיוחד לתת גוון הצהוב של רוב הישראליות. אם את מודדת וזה גורם לך להיראות כמו מארג' סימפסון ביום רע, ותרי על המחווה.

פריטים מומלצים (מימין): מייקל קורס בפקטורי 54 , מחיר: 1,490 שקל; LAKA, מחיר: 34 שקל; אמריקן וינטג', 345 שקל; twentyfourseven, מחיר: 160 שקל.

 

 

 

2. שנגחאי זון

מה זה: זה התחיל לפני כמה שנים, כשסופיה קופולה התייצבה לטקס הוליוודי כלשהוא עטופה בפיג'מת סאטן וקצרה מחמאות ומשם זרמנו היישר לתצוגות של פיג'מות, חלוקים ומכנסי פלנל שהפכו להיות לגיטימים במרחב הציבורי. העונה חלוק הקימונו מקבל את רוב תשומת הלב ומאפשר לשמור על התחושה הביתית גם בתור לסופר.

איך לובשים את זה: כדי לא ליפול למראה ה"כרגע סיימתי ספונג'ה, בחייאת תנו לי להירדם מול הטלוויזיה", כדאי לשלב את הקימונו דווקא עם פריטים מחויטים. מכנסי סיגר שחורים בגזרה גבוהה או שורט ממשי. המתוחכמות ילבשו אותו מעל שמלה אלגנטית לבילוי לילי. 

שימי לב: כאמור, הדרך ממראה אלגנטי לעובדת ניקיון היא קצרה ומהירה. הקפידי שהפריט יהיה באיכות טובה ובתפירה מעולה.

פריטים מומלצים (מימין): H&M, מחיר: 119 שקל; מוסימו דוטי, 895 שקל; רנואר, 130 שקל. 

 

 

 

3. הקיץ הזה (שוב) תלבשי לבן

מה זה: אין קיץ שבו הפריטים הלבנים לא זוכים למקום של כבוד. הם יכולים להיות חגיגיים או יומיומיים, הם נראים נפלא עם (כמעט) כל דבר והם שימושים להחריד. העונה ישנו דגש מיוחד על שמלות תחרה לבנות בלוק בוהו-נונשלנטי, שיכול ללוות גם מסיבת טבע בצפון וגם ארוחה עם חמותך. הגזרות הרבה יותר רחוקות מהגוף וכמובן, מחמיאות לשיזוף.

איך לובשים את זה: עם הלבשה תחתונה בצבעי גוף, כדי לצמצם נזקים ופריטים צבעוניים כדי לצאת מהאזור הבטוח – נעלי עקב כחולות, סנדלים זהובים וקרדיגנים אדומים. רוצה לקחת את זה שלב נוסף למעלה? שלבי עם מעיל עור ופוזה קשוחה.

שימי לב: הלבן, כפי שלימדו אותנו עשרות פרסומות לאבקות כביסה, הוא לא תמיד לבן צחור. אפשר לחרוג גם מהנקי-נקי הזה למחוזות השמנת הבהירה ולהרגיש לגמרי בסדר.

פרטים מומלצים (מימין): גולף, 700 שקל; זיפ, 239 שקל; H&O, מחיר: 100 שקל.

 

 

 

 

4. המזרח הפרוע

מה זה: פרנזים, רבותיי. פרנזים כמו בכל סדרות המערב הפרוע, כמו בכל תחפושות האינדיאנים מפורים, כמו שהיינו בסבנטיז. חוטים הולכים ונשרכים אחרינו בכל אשר נלך ומוסיפים טאץ' בוהימייני גם לג'ינס וטישרט הבנאליים ביותר.

איך לובשים את זה: קודם כל מתאפקים. פרנזים נראים טוב בעיקר על אקססוריז ובאקססוריז אנחנו מדברות על תיקים ונעליים. מתעקשת להרכיב עם זה מלתחת יום? לכי על עליוניות שקופות שמזכירות פונצ'ו וחברי אליהם פריטים אורבניים מובהקים, כמו סקיני שחור וטישרט וינטג'.

שימי לב: ראינו שורט ג'ינס עם פרנזים שמגיעים עד לברכיים ואנו מבקשות להוציא נגדו אזהרת מסע רשמית: מכוער, מיותר ולא מחמיא.

פריטים מומלצים (מימין): עדיקה, 169 שקל; אלדו, 500 שקל; גולברי, 250 שקל; זארה, 269 שקל. 

 

 

 

5. חופשה מקומית

מה זה: העונה נראה שכולם רוצים שנצא לחופשה. המעצבים המקומיים יצרו מיני קולקציות שמקבלות את הרפרנסים העיצוביים שלהם מחופשה מדומיינות בסאן טרופה, סיני, פאלם ספרינג והקריביים. בתפריט: המון גלביות, סנדלים רקומים וחולצות שקופות באובר סייז. בקיצור, תל אביב באוגוסט.

איך לובשים את זה: בלי להתרגש ובלי להגזים. נצמדת לגלבייה מפוארת? תוסיפי מגפונים מאווררים ששרדו את החורף. החלטת על חולצה רוסית עם רקמה עדינה? צרפי לה חצאית קפלים תכולה.

שימי לב: הגלביות אמנם כאן כדי להישאר, אבל לא ירגישו בנוח בנסיבות משרדיות מחמירות. שמרי אותן לשעות אחר הצהרים, או שדרגי לערב עם התכשיטים והנעליים הנכונים.

פרטים מומלצים (מימין): עלמה, 420 שקל; סאקס, 720 שקל; יפו-תל אביב, 70 שקל. 

 

 

 

6. חי, צומח, דומם

מה זה: פרחים, קקטוסים, ציפורים וצמחייה פראית טיפסו על כל חלקת בד אפשרית והפכו את כולנו לפרסומת מהלכת לחברה להגנת הטבע. בין אם את בעניין של שרכים, אננסים או סחלבים צחורים, הקיץ כנראה תלבשי צמחים של אחרים.

איך לובשים את זה: משתגעים. מערבבים הדפסים כאילו אין מחר ומשדכים שמלות, ז'קטים, חולצות, מכנסיים ונעליים בצבעים שונים וחושבים שיק.

שימי לב: אם את כבר מערבבת, כדאי לוותר כליל על האקססוריז. את מכוונת לבלגן חינני, לא לכאוס עוקצני.

פריטים מומלצים (מימין): גולף, 200 שקל; ואנס, 329 שקל; פרופיל, 150 שקל; איפנמה, 139 שקל. 

 

 

 

7. איטס סבנטיז בייבי

מה זה: אחרי שבקיץ האחרון זכינו לקבל תזכורת מנעורינו הלא-כל כך פוטוגניים ולהתעטף בפריטי ניינטיז כאילו קורט קוביין וד"ר מרטינס עדיין בחיים, העונה נראה שדווקא הסבנטיז חוזרים לסיבוב ניצחון. חצאיות עיפרון באורך מידי, חולצות וולנים מתעופפות, פרנזים (ע"ע), שיער גולש ומכנסי קורדרוי. לאמץ, אבל בזהירות.

איך לובשים את זה: מתאפקים ומעדיפים את הפריטים היותר סולידיים במלתחה. פחות חצאיות חרדל מקטיפה ויותר חולצות מכופתרות עם שרוולים מודגשים וחצאיות נאות. אפשר ורצוי לשלב עם סניקרס, למראה עדכני ורלוונטי.

שימי לב: יש לעמוד בפיתוי לעלות על הפלטפורמות ששמרת מקיץ שעבר כדי לסגור את פינת מופע שנות השבעים. פורים בדיוק נגמר.

פריטים מומלצים (מימין): קרייזי לין, 290 שקל; אמה, 419 שקל; טומי הילפיגר, 900 שקל. 

 

 

 

8. אוברול וסיימנו

מה זה: שנים הצלחנו לעמוד בפרץ! כל פעם מישהו אמר שהאוברולים חוזרים ואנחנו התנגדנו, הכחשנו, בזנו למאמצות ועמדנו על האידיאלים האינדיבידואלים שלנו. ובכן, לא עוד. האוברולים עומדים לכבוש כל חלקה טובה בעונה החמה, בשלל וריאציות מחמיאות יותר ופחות. כדאי לקחת נשימה עמוקה ולקוות שזה יעבור מהר.

איך לובשים את זה: עם חולצת טי לבנה, נעלי בנסימון והגישה הנכונה. הגישה הנכונה, אגב, היא "אני קולית מדי ולא אכפת לי שזה לא מחמיא".  

שימי לב: אוברול הוא לא פריט מחמיא באופן כללי, אבל אם את נמוכה או עם חזה גדול, הוא לא מחמיא לך באופן ספציפי.

פריטים מומלצים (מימין): קסטרו, 259 שקל; לי, 700 שקל; פרואבר, 130 שקל.