ידוע לכל כי גברים מרוויחים יותר מנשים בממוצע, אך כעת גם מתברר כי ישנם גם לא מעט פערים בין המינים בכל הנוגע להתנהלות הבנקאית. לפי סקר שנערך לאחרונה על ידי בנק TD האמריקאי, גברים מסתמכים, לדוגמא, יותר על כרטיסי האשראי ומשקיעים יותר כספים מאשר נשים. מנגד, נשים הן אוהדות גדולות יותר של בנקאות במובייל - ומשלמות יותר עמלות לבנקים מאשר הגברים.
 
גברים משתמשים הרבה יותר בכרטיסי אשראי. צילום: shutterstock
 
אז מי משתמש יותר בכרטיסי אשראי? מהסקר עולה כי כמעט מחצית מהנשים (כ-48%) מעדיפות להשתמש בכרטיסי חיוב עבור הרכישות היומיומיות לעומת 38% מהגברים בלבד. 66% מהנשים טוענות כי כרטיס חיוב הינו חיוני עבורן, בעוד שרק 53% מהגברים חושבים כך. 28% מהנשים מאמינות כי כרטיס החיוב הוא המוצר הבנקאי בעל הערך הגבוה ביותר למילוי הצרכים הבנקאיים שלהן, לעומת 22% מהגברים בלבד.
 
אך למרות כל זאת, הגברים עדיין מחזיקים במספר רב יותר של כרטיסי אשראי לעומת הנשים. גם למספר הגברים שמחזיקים בכרטיס אשראי גבוה ממספר הנשים שעושות כן (62% למול 72% בהתאמה). מבחינת בנקאות במובייל, נשים נוהגות לבצע פי 2 יותר עסקאות באמצעות בנקאות מובייל מאשר גברים. 70% מהנשים מדרגות את הבנק שלהם כמצויין או טוב מאוד במונחים של תכונות בנקאות המובייל - לעומת 62% מהגברים בלבד. בנוסף, הנשים מעידות כי הן מרוצות יותר משירות הפקדת הצ'קים מרחוק.
 
בכל הנוגע לעולם השקעות, הגברים משקיעים יותר מנשים, בפער של למעלה מ-10%. בעוד 39% מהגברים משקיעים את כספם רק 27% מהנשים עושות זאת. בנוסף גברים נוטים יותר להשתמש במוצרים בנקאיים חלופיים - 14% מהם אומרים כי הם השתמשו לאחרונה בשירות לפדיון המחאות, לעומת 10% מהנשים בלבד.
 
גברים גם מוציאים יותר כסף מנשים על עמלות ושירותים בנקאיים, כשהם מוציאים בממוצע 42 דולר -  לעומת 25 דולר, ההוצאה החודשית הנשית הממוצעת. לעומת זאת נשים נוטות לשלם יותר דמי כספומט חוץ רשתיים, כמו גם דמי משיכת יתר.
 
נשים מעדיפות תשלום שיורד באופן מיידי. צילום: shutterstock
 
בעוד שחלק מההבדלים הללו אולי נראה תמימים, הם עלולים לשקף לא מעט סוגיות עמוקות יותר והבלים של ממש בין המינים. למשל, התעללות פיננסית מתרחשת ב-98% מהמקרים של אלימות במשפחה, ולרוב כנגד נשים. אחת הסיבות שהנשים מחזיקות בפחות כרטיסי אשראי יכולה להיות בגלל שבני הזוג אוסרים עליהן להחזיק כרטיס אשראי בכדי להפגין שליטה פיננסית.
 
מהצד השני, השימוש הרב בכרטיסי האשראי אצל גברים יכול לשקף גישה רגועה יותר כלפי חובות, אשר עלולה לגרום לצרות. לפי סקר אחר, סביר יותר ב-7% כי גברים יאחרו בתשלום המשכנתא שלהם מאשר נשים.