אם אתן לא בנות עשרה או הורים לכאלו יכול להיות שהשמות נוי והדר לא אומרים לכן כלום. מדובר בתאומות זהות, בנות 16.5, שהפכו לתופעה חברתית של ממש בקרב בנות ובני הנוער הצעירים. בארה"ב התופעה קיימת כבר שנים, עם שוק שלם שמכוון במיוחד ל"tween"- גיל הביניים של 10-12 - כבר לא ילדות ועדיין לא מתבגרות (למרות שגם על זה אפשר להתווכח). מדובר בכוח הקנייה הגדול ביותר בארה"ב, אלו שכבר העלו לגדולה כוכבים כמו ג'סטין ביבר, מיילי סיירוס והרבה לפניהם את האחיות אולסן, שהיו הראשונות להרוויח מכוח הקנייה העצום והחיפוש אחרי דמויות להזדהות איתן בגיל הזה.

 

עוד באון לייף:

·         האם עולם הפרסום מוותר על מסרים סקסיסטיים?

·         אישה שמנה היא לא אכזבה. בר רפאלי כן

·         אל תשלחו אותן לפרסומות

 

נוי והדר התחילו לדגמן כבר בגיל 6, ובשנים האחרונות מתחזקות חשבונות פייסבוק, אינסטגרם ויו-טיוב עם עשרות אלפי עוקבים ועוקבות. יש להן סדרה על חייהן, הופעות ברחבי הארץ ושני קליפים מקוריים שלהן. נערות ונערים מזדהים איתם והורים אוהבים אותן, ומראיונות שנערכו עמן הן נשמעות אינטליגנטיות, בטוחות בעצמן ובעיקר מאוד מודעות למיקום שלהן ולצעדים שהן בוחרות בקריירה.

קסטרו השכילו לזהות את הכוח שלהן בקרב בנות ובני נוער וידעו שהן ייצרו באזז עצום.

 

לפני כמה ימים עלה קמפיין גדול לבגדי ים בכיכובן לקסטרו. לכאורה שום דבר חדש. חברות אופנה תמיד ניצלו את הגוף ואת הפרסום של נערות - ראינו את זה עם יעל בר זוהר בת ה- 15לחברת פלפל,  עם כוכבות דיסני האמריקאיות ובוודאי נמשיך לראות את זה עוד.

ועם זאת, עדיין לא יכולתי לא לעצור בהשתאות מול הפוסטרים בתחנת האוטובוס הקבועה שלי. מולי היו שלושה פוסטרים שונים שנראו בדיוק אותו דבר, אישה (או נערה) בבגדים שנעים בין ביקיני לשמלה קצרה מאוד, שפתיים פסוקות ומבט מצועף בעיניים. אם אני עוברת הלאה אחרי שאני מסתכלת על הדוגמניות הרגילות, הפוסטר של קסטרו גורם לי לעצור באי נוחות אמתית. גיל 16 זה גיל צעיר, ונוי והדר נראות אפילו צעירות מגילן. אבל יש משהו עמוק יותר מהתחושה הלא נעימה של לפגוש גוף כמעט ערום של נערה והוא המסר שהקמפיין הזה מעביר. מסר שאומר משהו ברור מאוד - אין גיל מוקדם מדי בשביל שאנחנו, המפרסמים, נרוויח עליו כסף.

 

מתוך הקמפיין של קסטרו. צילום: דודי חסון

 

קסטרו מרוויחים כסף על תהליך ההתבגרות של התאומות; מצד אחד הם נותנים להן כרטיס כניסה לעולם המבוגרים ולפרסום בקנה מידה רחב הרבה יותר משהשיגו עד כה, ומצד שני הדרך לעשות את זה היא רק בביקיני. כי בואו נדבר בכנות, קמפיין בכיכובן לבושות לא היה משיג רבע מתשומת הלב. ומה עם הנערות והילדות שרואות את זה? הן נחשפות מדי יום ביומו לעשרות שלטי חוצות, פרסומות ותכניות שמציגות נשים באותה הצורה, שנראות אותו הדבר ועושות את אותם הדברים. עכשיו יש להן את הכוכבות שהן עוקבות אחריהן, אלו שכמעט בנות גילן, בביקיני ננסי ממש מול הבית. מה הן מבינות מזה? שכדי להיות מפורסמת את צריכה להתפשט או שהפסגה של הפרסום שלך היא לקבל חוזה כזה?

 

זהו הגיל שנמצא על קו התפר בין ילדות לנשיות, הכול לא ברור, פיזית ונפשית. ובתוך כל זה מגיעות חברות האופנה וממש מנצלות את הבלבול הזה. קסטרו, כמו חברות אחרות מעבירים לנו מסר לנו מסר שאין גיל צעיר מדי מכדי להתחיל. להפך, חיי המדף שלך, כאישה כל כך קצרים ובלתי אפשריים אז כדאי מאוד שנקטוף אותך בגיל צעיר. הרי בכל מקרה רק בנות 16 יכולות להיראות כמו מה שהם רוצים. אל תטעו, לא מדובר במהלך תמים בו חברת הבגדים מזהה את מי הצעירים אוהבים ולוקחת אותו לקמפיין. מדובר במהלך שקסטרו, במקרה הזה, ידעו שיטריף את כולם, את הנערות, הנערים ואת המבוגרים – ועל זה הם בנו. זה מה שיוצר באז, קסטרו יוצאים מגניבים, ההורים והפמיניסטיות יוצאים מיושנים ופוריטנים ובדרך מי שמשלמות את המחיר הן ילדות, נערות ונשים.

 

נוי והדר נראות לי כמו שתי נערות מוכשרות, אינטליגנטיות ובעיקר כאן כדי להישאר. אם זה בביקיני או טרנינג זה גם ככה קשה להחליט כשאת מוצפת מכל כיוון במסרים סותרים. אני מקווה שהן יוכיחו לקסטרו ולכולם שיש בהן הרבה יותר ממה שעולם הפרסום מנסה להגביל אותן אליו.