חלקן של המנהלות במשק הוא 32%, בהייטק מועסקות 35% נשים, רק שליש מהעצמאים בישראל הן נשים! כל זאת, בזמן שקיים שוויון כמעט מוחלט בנושאי השכלה. מזה למעלה מ-20 שנה מספר הסטודנטיות לתארים גבוהים גבוה ממספר הסטודנטים, ואולם, בסגל האקדמי נשים מהוות פחות מ-20%.

 

ליבי מתרחב כשאני צופה בכן – אתן עדות אחת מיני רבות לכך שנשים מסוגלות לעשות הכל. אני רוצה לחלוק אתכן חוויה אישית שלי מהחודש האחרון: לקחתי חלק בתכנית המנהלים של קרן וקסלר לעמיתים בשירות הציבורי, מטעם בית הספר הרווארד, במסגרתו עברנו לא מעט סימולציות מרתקות של מו"מ ומנהיגות.

 

הנשים בתכנית, וזה לא יפתיע אתכן, תמיד הובילו לטובה ולא בכדי. אני מאמינה שהסיבה לפער היום היא האפשרויות. כולנו כאן, נשים בעמדות מפתח, הן הוכחה לכך. נשים רבות מאמינות שאינן מסוגלות, שאין להן את היכולת לנהל, ושגם היום אישה מוצלחת לא חייבת להיות אישה מצליחה. אנחנו רואים היום נשים בפסגת התרבות, ההייטק, הפוליטיקה – אבל הרוב פשוט לא מגיע לשם ולא כי אין להן את היכולות, אלא כי פעמים רבות הן עצמן פוסלות את מועמדותן לתפקיד.

 

אני גאה להיות שותפה, שנה שנייה ברציפות בוועידה זו, שמייצגת הישגיות נשית ויחד מוכיחות שאף תקרה ומכשול לא עומדים בדרכינו. בשנים האחרונות, בעידוד ניר ברקת ראש עיריית ירושלים, אנו מובילים מסגרות לעידוד נשים, מעורבות קהילתית, פורום עסקי ששם לו למטרה להיות מסגרת תומכת לנשות עסקים בירושלים.

 

התפיסה שלנו היא שמדובר באחד המנועים המשפיעים ביותר לצמיחה כלכלית. העסקים הקטנים הם חלק מאופי העיר, נדבך חשוב מתוך כלל המגזר העסקי. על בסיס הבנה זו אנו פועלים כדי להשקיע, לתמוך ולעודד עסקים קטנים בעיר בכלל ואת נשות העסקים בעיר בפרט.