זוג בגילאי 30+ עם שתי בנות ורצון לעוד ילד, רכש דירה בשטח של 98 מ"ר בגבעתיים בקומה שנייה, בבניין בן 40 שנה. אחת הדרישות המרכזיות של הדיירים הייתה חלל סלון מרווח ונעים: חלל ציבורי עם פינת אוכל, סלון שהינו מרכז הבית בו ניתן לארח, לשחק, לבלות ולהיות יחד על חשבון חדרי שינה קטנים ופונקצינאלים לשינה ופינות עבודה לבנות.

 

עוד באון לייף:

 

 

הזוג גם ידע בדיוק אילו גוונים הם אוהבים:  גווני אדמה, לבן שבור, עץ בגוון אלון, גוונים של כחולים / ירוקים. מעצבת הפנים ענת סודרי ניגשה לעבודה: "אחד הדברים שבלטו בדירה הוא אלכסון שהפך את התכנון שלה לבעייתי. בנוסף לכך, הדירה לא הייתה מוארת כלל. מחלון הסלון נשקף עץ גדול, אשר היה מוסתר חלקית על ידי שלבי תריס מיושנים. 

 

 

בשלב ראשון הוחלפו  שלבי התריס בחלונות הזזה גדולים מזכוכית, אשר אפשרו מבט מלא החוצה, כמו גם הכנסת אור לתוך חלל המגורים. חלונות ההזזה הגדולים עם פרופילי אלומיניום בגוון בהיר הגדילו את חלל המגורים, הכניסו פנימה הרבה אור ואפשרו תחושה של טבע, בזכות צמרת העץ שנשקפת מהם.

 

 

טיפ: בסלון אין וילונות כלל מתוך החלטה, היות שהאלומיניום יפה ומרשים, וגם העץ הנשקף מהחלון מוסיף. אם גם מחוץ לחלון שלכם קיימת צמחיה – אפשר להתקין גוף תאורה בחוץ שיאיר את העצים, ולהוסיף ממד נוסף של עיצוב ועניין בשעות הלילה.

 

 

כדי ליצור עניין בחלל הציבורי, נעשתה עבודת נגרות סביב מסך הפלזמה שכללה יצירת  מדפי ספרים, אקססוריז ומקומות איחסון מתחת לטלויזיה.

 

טיפ: חשוב לשים דגש על חללים לאיחסון. נושא האיחסון נשכח, לא אחת, בעת התכנון. בעוד שבדירות הישנות היה קיים בוידעם שענה על צורכי האיחסון, בדירה הזאת תעלות המזגן תפסו את מקומו של חלל האיחסון העילי ונוצר צורך ברור במקומות אחסון.

 

 

חדר הרחצה

למשפחה היה חשוב שחדרי הרחצה יהיו מרווחים ונוחים לשימוש. בדירה נבנו 2 חדרי רחצה. אחד להורים ואחר לילדים. גם פה נושא האיחסון נלקח בחשבון בעזרת ארונות ונגרות סביב הכיור. שימו לב, הארונות ה'צפים' אשר נראים מדהים בקטלוג הם למעשה בזבוז שטח שכן הארכת הארון עד הרצפה מאפשרת יותר שטח איחסון.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

טיפ: כדאי לא ללכת שבי אחר מה שרואים בקטלוגים. לעתים קרובות מה שנראה יפה על גבי דפי הקטלוג אינו שימושי ונכון במציאות.

 

עוד דבר חשוב: כדאי לקבוע את הברזים בקירות חדר האמבטיה שלא יוצאים מתוך הכיור או האמבטיה מכיוון שכך אפשר להצמיד את הכיור לאחור ולהרוויח מקום. למרות שאנשים רבים ממהרים לוותר על האמבטיה ולהסתפק רק במקלחת, ענת סודרי סבורה כי האמבטיה חיונית בבית במיוחד אם יש בו ילדים. "יש חזרה לאמבטיות הרגילות" מציינת סודרי "וימיו של הג'קוזי כבר עברו מהעולם".  אגב, מומלץ לבחור אמבטיות אקריליות ולא מפח. גם בחדרי האמבטיה, יש חשיבות גדולה לחלונות - הן כמקור אור והן כמקור לאיורור. מומלץ לבחור בחלונות שיאפשרו לכם פתיחה לאוורור מלא או חלקי.

 

טיפ:  בחדרי הרחצה אפשר לבחור בחיפוי קיר אחד בפסיפס לכל אורכו המשתלב היטב עם רצפת פרקט סינטטי המתאימה לחדרים רטוביםרצוי לבחור לחלונות זיגוג חלבי שמאפשרים כניסת אור אבל שומרים על הפרטיות.

 

והמטבח, לא פחות חשוב: בעלת הבית התעקשה על דלפק במטבח. בקיר שמולו נבנתה נישה הכוללת מדפים לספרים  ומאפשרת למי שיושב ליד הדלפק לא לראות מולו קיר חלק אלא מדפי ספרים ומקום לאקססוריז אחרים.

 

 

לרצפה נבחר ריצוף שאינו מונוטוני אלא בדיוק בגוונים האהובים על בעלי הבית וכן עם קצת משחק - גרניט פורצלן בגודל 80/80 בגוון חול עם פסים עדינים בעוביים משתנים בגווני אדמה.  ואילו בחדרי השניה בחדרי השינה יש פרקט אלון טבעי.