באביב הזה, הולכי הרגל ברחובות וינה יראו כפול כשיחצו את הכביש. כדי לחגוג את תחרות האירוויזיון הקרובה ואת "כדור החיים", אירוע ההתרמה הגדול של אירופה להעלאת המודעות למחלת האיידס, החליפה הממשלה המקומית את הרמזורים המסורתיים בכאלה המציגים זוגות חד מיניים וסטרייטים.

 

עוד באון לייף:

 

מטרת המהלך היא להציג סולידריות עם קהילת הלהט"ב במהלך העונה הקרובה בה העיר תארח אירועים גדולים ומשמעותיים לקהילה. בעיריית וינה מתכננים עשרות רמזורים כאלה שיפוזרו ברחבי העיר וצפויים להישאר בה עד סוף יוני.

 

 

הרמזורים החדשים נאלצו, כמובן, להתמודד עם ההתנגדות הצפויה מצד קבוצות שמרניות מקומיות באוסטריה. מפלגות הימין הגישו תלונה פלילית נגד מריה ואסילקו, האחראית לענייני תעבורה בעיר, בטענה שהעיר בזבזה יותר מ- 70,000 $ עבור הרמזורים. ואסילקו טענה בתגובה שמדובר במחווה סמלית ושהייצוגים יוצאי הדופן ברמזורים עשויים לגרום הן לנהגים והן להולכי הרגל להאט ובכך להפחית את תאונות הדרכים.

 

מחוות התמיכה הקלילה של וינה בקהילת הלהט"ב של העיר היא תזכורת לתהליך הארוך והמתמשך שעברה יבשת אירופה עד שאימצה את זכויות ההומוסקסואלים. היום, מדינות כמו ספרד, צרפת, בריטניה והולנד כבר מכירות בנישואי חד-מיניים. יתר על כן, סעיף 14 לאמנה האירופית לזכויות אדם אוסר על כל סוג של אפליה כלפי להט"בים.