75 אלף דולר - זה הסכום שחברת United Bible Fellowship המספקת דיור וטיפול לאנשים עם מוגבלויות תאלץ לשלם לעובדת שפוטרה כשגילתה להם שהיא הרה.

 

עוד באון לייף:

 

העובדת, שמירה ג'ונסון, הועסקה בחברה כטכנאית משאבי טבע. כשנכנסה להיריון פוטרה בהתאם למדיניות החברה לפיה "אין נשים בהיריון במקום העבודה". מדיניות זו מכוונת לכל מי שמתכוונת להיכנס להיריון בקרוב ולכל מי שנכנסה להיריון במהלך עבודתה. החברה הודתה שהעובדת לשעבר אכן ביצעה את תפקידה על הצד הטוב ביותר לשביעות רצונם וכי לא היו שום הגבלות רפואיות כתוצאה מההיריון שיימנעו ממנה להמשיך למלא את תפקידה. בכל זאת, הוחלט לפטרה, בטענה שבטיחותה, בטיחות עוברה ובטחון הלקוחות עומדים בראש מעיניהם.

 

ג'ונסון הגישה תביעה על ידי נציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה (EEOC) וטענת החברה, כמה לא מפתיע, לא ממש התקבלה בבית המשפט. שופטת בית המשפט המחוזי בארה"ב ונסה גילמור מצאה כי החברה נהגה בפזיזות וכי מדיניות האנטי-היריון בה מנהלים מחזיקים מנוגדת לחוק זכויות האזרח האוסר על אפליה בתעסוקה על בסיס מין, גזע, דת, ומאפיינים אחרים. בית המשפט קבע כי החברה לא הצליחה להוכיח שכל הנשים בהריון אינן מסוגלות לבצע את תפקידן בצורה בטוחה. השופטת פסקה לטובת ג'ונסון 25,000 דולר - השכר שהפסידה בתוספת ריבית בחזרה ו- 50,000 דולרים נוספים כפיצוי על סבל רגשי ונפשי.

 

"החלטה זו היא בשורה נוספת בה בית המשפט הפדרלי דוחה מדיניות מעסיק המבוססת על הנחות וסטריאוטיפים לגבי חוסר היכולת של אישה בהריון להתמודד לאורך זמן עם עבודה" אמרה עו"ד קלאודיה מולינה האחראית על המקרה, בהודעה לעיתונות. "מעסיקים לא יכולים לכפות את הדעה הפטרנליסטית והבלתי מבוססת על הסכנות לכאורה של הריון". חברת United Bible Fellowship לא הגיבה.

 

נכון, מדיניות נוסח "היריון לא בבית ספרנו" היא בוטה ויוצאת דופן בעולם המערבי אולם אפליית נשים בהיריון בעולם העבודה שכיחה מאוד. נשים רבות מספרות כי הן פוטרו מסיבות שונות ומשונות כמעט מייד לאחר שאמרו למעסיקיהן כי הן נכנסו להריון ורבות אחרות פשוט לא התקבלו לעבודה מלכתחילה, בלי קשר לכישוריהן.בראיונות עבודה נשים נשאלות שאלות אישיות רבות שכל קשר בינן לטיב המשרה המוצעת הוא מקרי בהחלט. חלק מהשאלות קשורות בהיריון עתידי ואחרות סתם סקסיסטיות. מיותר לציין שגברים לא נשאלים שאלות דומות.

 

בפרויקט ויראלי ביקש משרד עורכי דין לענייני עבודה 20 בוגרות אוניברסיטאות בריטיות לחלוק את השאלות המעליבות ביותר שהן אי פעם נשאלו בראיונות עבודה. 4 התמונות הבאות מוכיחות שהסקסיזם בעולם העבודה חי ובועט למרות שהוא מנוגד לחוק.