אחד הדברים המרתקים שיש הוא הקשר בין אם לבת. יש דברים שגם מילים לא יצליחו להסביר בכל הנוגע ליחסים האלו: האחווה וההבנה ההדדית, האמון, השיתוף, ההזדהות, הסודות הקטנים והגדולים. ואם הקשר ממש מוצלח, או במקרה ורוצים להעמיק אותו (ומתי לא רוצים להעמיק אותו?), יש מקום לבילויים משותפים המגשרים על פערי הגיל. הנה 5 המלצות לבילויים של אם-בת:

 

1. כדי להתלהב ביחד

אחת העצות האימהיות הכי טובות ששמעתי הוא תרקדי ותשירי כמו שאת אוהבת, כאילו אף אחד לא צופה בך. ומה יותר טוב מלעשות את זה בהופעה כייפית, קיצית ומשחררת? המחזמר הבינלאומי MAMMA MIA, שכבר ביקר ב-400 ערים גדולות בעולם, מגיע הקיץ לישראל ל-16 הופעות. המחזמר המבוסס על שירי להקת ABBA האגדית ובמרכזו סיפור של אמא ובת, נחשב למחזמר המצליח בכל הזמנים. כדאי, אם הבת שלך לא מכירה את שירי ABBA, לקחת שבוע של אימונים משותפים על כל השירים הכי גדולים, שזה בעצמו כיף גדול. במופע, אגב, אפשר ואפילו רצוי לרקוד כאילו אין אף אחד באולם ואתן שם לבד.

 

המופעים יתקיימו  בתאריכים 20.8-5.9 במשכן לאמנויות הבמה, בית האופרה, תל-אביב.

 

 

2. כדי לזהור ביחד

אירועי הביוטי סיטי של סופר-פארם הם כבר מסורת לכל מי שאוהבת טיפוח, זוהר ופינוק. השנה ייערך האירוע היוקרתי בסימן הוליווד – איך להרגיש כוכבת גם את לא אנג'לינה ג'ולי. בילוי קלאסי לאימהות ובנות באשר הן. מומלץ להגיע לאחת (או יותר) מההרצאות המרתקות העוסקות בהעצמה נשית, בטיפוח ובסטייל: לינור אברג'יל, מיס עולם לשנת 1998, תספר על חייה ואין עין שתישאר יבשה; ליאת אשורי תדבר על סטיילינג ועל איך להתלבש כמו כוכבת; מיקי בוגנים יעניק המון טיפים ועצות על איפור מחמיא כדי להיראות לא פחות טוב מכל כוכבת הוליוודית כי חשוב להיות מעודכנת בכל הטרנדים; מיכאלה ברקו תספר על עברה כדוגמנית-על בינלאומית ועל דרכה לצמרת ועוד. במתחם תוקם חנות פופ-אפ ענקית שבה תוכלו לקנות את מוצרי הקוסמטיקה האהובים עליכן במחירי מבצע, וגם לשמוע על טרנדים חדשים בתחום. בידיים ריקות אף אחת מכן לא תחזור.

 

 

3. כדי לקנות ביחד

שופינג הוא אולי הבילוי האולטימטיבי של אמא ובת. אבל כדי להפוך את הבילוי למשהו יותר ערכי, עם ערך מוסף, אפשר לערות אותו במקום שיש בצד ההנאה גם ערכים של נתינה, צדק חברתי, קידום נשים וכדומה. מיזם "החצר הנשית" כולל כבר ארבעה מרכזים (ביפו, בחיפה, בנתניה ובקריית מלאכי) והרעיון העומד בבסיס הפעילות הוא לספק מרחב נשי, רב תרבותי, מגן ומעצים לנערות ונשים במצבי מצוקה וסיכון. לפני כ-12 שנה נפתחה החצר הנשית ביפו ושימשה מרכז לנערות ונשים צעירות תושבות האזור. גם אז וגם היום פועלים המרכזים מתוך ערכים של צדק חברתי ושוויון הזדמנויות ומאמינים בזכותה של כל אישה ונערה למימוש עצמי בהתאם לרצונותיה, שאיפותיה וצרכיה ללא תלות במוצאה הלאומי או העדתי.

 

כחלק מהפעילות הענפה להעצמה נשית, מפעילה החצר הנשית את החצר הנשית בנמל יפו – אאוטלט לבגדי ונעלי מעצבים, המשלב גם נתינה וקהילה. המוכרות בחנות הן נשים וצעירות המוצאות את פרנסתן במקום, ודרך המכירה מגייסים כסף להמשך הפעילות החשובה של המרכזים. בין המותגים הנפלאים שאפשר למצוא במקום ב-70% אפשר למצוא את גרטוד, גמלא, אלמביקה, חגית טסה, נעמה בצלאל, דורין פרנקפורט, דינה גלאס, עידו רקנטי ועוד רבים ואיכותיים.

 

 

אם מדובר ביום שופינג ארוך וערכי במיוחד תוכלו לפקוד את החנות הנפלאה "אחותי", שהקומה כדי לקדם נשים שקופות בחברה – מזרחיות, מהפריפריה, אתיופיות, בדואיות ורבות אחרות. מאחורי אחותי עומדות כמה יוזמות של קידום נשים, הבולטת שבהן, אולי בגלל הנגישות והערף המוסף, היא חנות "אחותי סחר הוגן", הנמצאת בשלמה המלך 4 בתל אביב. אפשר לרכוש בחנות כלי בית, שוקולדים, מוצרי טקסטיל, אמנות, קוסמטיקה, תכשיטים, מוצרי מזון, מתנות ועוד.

 

4. כדי להתפנק ביחד

"אין כניסה לגברים, תינוקות, מחשבים וטלפונים ניידים", מכריזים בספא המוקדש כל כולו לנשים בכל גיל- כולה בנמל תל אביב. עוד משהו שאהבנו בכולה הוא החזון: שכל אישה תיקח את הזמן לעצמה. באמת לעצמה.כך שכל המרחב ותפריט הטיפולים הוא ייעודי לנשים, בהם טיפולים לגיל המעבר, להקלה על כאבי מחזור, טיפול להתמודדות עם סטרס, טיפולי אנטי אייג'ינג, טיפולים לנערות, טיפולים לנשים בהריון ועוד שורה ארוכה של טיפולים ופינוקים לנשים בלבד.

 

 

5. כדי להתייפייף יחד

אחד הרעיונות המקסימים לבילוי של אמא ובת הוא יום צילומים על סט צילום מקצועי, שתוצאותיו יהיו עבורכן מזכרת לכל החיים. עם תאורה נכונה, איפור מחמיא, סטיילינג, סידור השיער ושירות של צלם מקצועי (שגם עושה אחר כך תיקונים קלים בפוטושופ, אם צריך כמובן) – תוכלו לקבל מזכרת נהדרת לכל החיים של רגע בזמן. יש חבילות שונות ומגוונות המציעות מגוון שירותים בסטודיו מקצועי, נשאר רק לבחור איפה ואיך אתן רוצות להנציח את הקשר הבין-דורי הנפלא שלכן ולזכות בסשן צילומים כמו של דוגמניות צמרת בקמפיין אופנה נחשב.