במשך כל גיל ההתבגרות (וכמה שנים טובות אחרי, אני מודה), אחת ממשאלות ליבי הכמוסות ביותר היתה לקנות חזיה עם הדפס הלו קיטי מחנות צבעונית ברחוב אלנבי. כמו רוב נשות ישראל השופעות, גם אני, אי שם בגיל בת מצווה, השתרכתי בבושה אחרי אמי לאורך כל הדרך אל חנות ההלבשה התחתונה האיזורית. הבנתי שמשהו בי פגום כשהוסבר לי בגסות על ידי המוכרת שאני חייבת חזיה לתמיכה במה שכונה על ידה "ציצים של אישה", לא כדי להתהדר בה כאקססורי מגניב המעיד על בגרות פיקטיבית, כמו שאר חברותי לכיתה. בלית ברירה, עמדתי מול מראה ישנה והשתחלתי לתוך חזיית סבתא חסרת צורה וחן שהמוכרת זרקה לעברי בקוצר רוח. מתפלצת למראה האוהל בצבע גוף שהוצג בפניי כחלק בלתי נפרד ממלתחתי מאותו היום ואילך, מיררתי על מר גורלי כחריגה והתחננתי לאופציה אחרת, אחת שלא היתה קיימת בזמנו.

 

עוד באון לייף: 

 

עם חלוף השנים ושיתוף סיפורי האימה עם נשים אחרות, למדתי שאני לא לבד במערכה. העונש שנגזר בזמנו על יחידות הסגולה שהתברכו בחזה גדול החורג מטווח ה"נורמלי" (מידהE  ומעלה) לא היה פשוט. חווית הצטיידות בהלבשה תחתונה בסיסית לנערות ונשים כמונו היתה שלילית, אם לא טראומטית – שידוך לא הוגן בין בחורות צעירות נטולות אפשרויות בחירה לבין חנויות המחזיקות בסחורה שיועדה לגיל הזהב, כשכל הטוב הזה תומחר במחיר כפול, משולש ולפעמים גם מחומש ממחיר החזיות ה"רגילות" בשוק.

 

הישועה, בדמות רשת החנויות "woman only", נוסדה בשנת 2003, כדי לתת מענה לנשים בעלות החזה הגדול שהיוו בזמנו פלח מתוסכל ומדוכא באוכלוסיית הצרכניות בארץ. צמד היזמים שינו את תפיסת עולמי ועולמן של נשים רבות באותה התקופה – הם הציגו בפנינו אלטרנטיבה. ברשת החנויות, שמאז ועד גלגולה הנוכחי תחת השם "ליה לונדון", התפארה בהתאמה אישית של מידת חזייה מדוייקת על ידי מוכרות מיומנות, לרוב בעלות חזה גדול בעצמן, נמכרו חזיות ממספר מותגים מובילים בחו"ל, בניהם המותג "Freya" המצליח ברחבי העולם.

 

סלוגן הרשת דאז ,'C cup and up', עזר להפוך את הקנייה ברשת לחוויה אקסקלוסיבית  – מקום בו נשים שזכו כל חייהן למבטים עקומים ממוכרות ברשתות שסיפקו דגם בודד של אותה החזיה בשחור, לבן וצבע גוף, התקבלו בחום וקיבלו בחזרה את הלגיטימציה שנשללה מהן על ידי תעשיית האופנה בארץ. רובן נחשפו לראשונה להיצע הצבעים, הגזרות והדגמים שהיו כל כך חסרים עד הקמתה של הרשת. המחדל היחידי שנותר כשהיה ואף החמיר הוא סוגיית המחיר. בזמנו, כשלחלוצים בתחום לא היו מתחרים, מחירי החזיות נעו בין 350 במקרה הטוב ל-550 כשחפצה נפשך בדגם שאינו בייסיק. במקרים חריגים המחירים אף נסקו לכיוון האלף ומעלה. כיום, יותר מעשור בו קהל היעד התפקח וההיצע של החנויות הפונות לחזה גדול עלה בהתאם, המחירים אמנם לא שערורייתיים כבעבר, אך עדיין אינם שווים לכל נפש – מחיר חזייה מתוצרת מוכרת עדיין נע סביב 350 שקלים.

 

 

במציאות בה בעלי רשתות הלבשה תחתונה בארץ ממשיכים לתמחר חזיות במידות גדולות כפריטים אקסקלוסיבים לבעלות אמצעים בלבד, עלתה השאלה איך נצליח להפוך את הצרכים שלנו לברי השגה, לפחות במידה בה נוכל לתמרן בין תשלום מיסים לסיפוק מערכת תמיכה איכותית לחזה בו בורכנו? התשובה פשוטה להפליא – דרך קניות ברשת.

 

לקנות חזיות בשליש מחיר

"את ההרגל החדש יחסית של קניית הלבשה התחתונה דרך אתרי אינטרנט מחו"ל סיפחתי לעצמי לפני קרוב לשנתיים, בתקופה בה גיליתי את האתר אסוס", מספרת ל', שהזדקקה לחזיות בקאפG  כבר מגיל 14. "באסוס אפשר להשיג פריטי הלבשה תחתונה של אותם המותגים האיכותים הנמכרים בחנויות בארץ ובמחירים נעים בין שליש לחצי מהמחירים בחנויות."

 

את השמועה על הגילוי המרעיש דאגה ל' להפיץ בין חברותיה, שבדיוק כמוה קידשו עד אותו הרגע את חוויית הקנייה הייחודית בחנויות היעודיות בארץ. "שבורות לב, ראינו במו עינינו את אותן החזיות שעלו לנו מאות שקלים מתומחרות אונליין בחצי המחיר ומטה. לנוכח הראיות לא היתה לנו ברירה ונאלצנו לבחור להשאיר את הנוסטלגיה מאחור ולוותר על החנויות בארץ, שמשום מה לא מתביישות לדגול במדיניות על פיה מידה גדולה מצדיקה מחיר מופקע".

 

 

ל' אינה היחידה שהתייאשה מהתפיסה הארכאית של חזיות איכותיות למידות גדולות כפריטי מותרות בארץ. אני באופן אישי קונה דרך האינטרנט כבר מעל לשנה, וכך גם חברותיי. החסרון היחידי בהזמנה בקליק של עכבר ולא מול מוכרת הוא עניין המידות, אבל גם אותו אפשר לפתור. "הדרך היחידה להזמין חזייה ולפגוע בול מבחינת המידה היא למדוד, מה שאפשר לעשות בחנויות בארץ. כשאני מרגישה שעליתי או ירדתי במידה, או במידה ואני מזמינה דגם שונה מהדגמים אליהם אני רגילה,  אני ניגשת לחנות הקרובה למקום מגורי, מודדת חזיה שמתאימה לי, חוזרת הביתה, מוצאת את אותה החזיה בדיוק ברשת והיא אצלי תוך חודש במקרה הרע. זה יכול להישמע מנצל או לא הוגן כלפי בעלי החנויות, אבל ברגע ההוא שבו את נכנסת לאתר ומוצאת את אותו הדגם בדיוק בפחות מחצי המחיר, כולל משלוח לארץ, את נדהמת בכל פעם מחדש. הרשתות בארץ הפכו תמיכה איכותית לחזה, מה שהכרחי במידות גדולות, להוצאה שצריך לחשב ולעשות ויתורים למענה".

 

כמה עולה שירות טוב?

אחרי תקופה ארוכה של הימנעות מכניסה לחנויות, כדי לא להתפתות להשאיר מאחורי סכומי עתק, הלכתי עם ל' לבדוק האם הפערים במחירים משמעותיים כל כך. התשובה, לצערנו, חיובית באופן חד משמעי.

 

 

שנים מאז הקמת ליה לונדון, הקנייה שם עדיין נתפסת בעיניי כחוויה מתקנת שמפצה על חוויות ההתבגרות עם חזה גדול. המוכרת היתה מקצועית, אדיבה ומקסימה, וגרמה לי להצטער באמת ובתמים שאין לי את האמצעים לשלם את הסכומים שהם דורשים. ל' ואני נמדדנו שוב ושוב עד שהותאמו לנו חזיות מושלמות, ולמרבה האכזבה עוד בתא ההלבשה מצאנו ברשת את אותם הדגמים בדיוק בקרוב לשליש מהמחיר.

 

"אני מוכנה לשלם על איכות, ובטח שעל שירות טוב, אבל להמשיך לקנות חזיות בחנות כשבאותו המחיר תוכלי לרכוש כפליים לפחות ברשת, זו התנהגות פראיירית ולא נבונה כלכלית", סיכמה ל'. "אלו לא הפרשים שאנחנו יכולות לספוג, לא אם אנחנו מחליטות להפסיק להתנהל כלכלית כמו קורבנות של החברה המוגבלת ולהתחיל לקבל את מה שנהוג בכל העולם – לא אמור להיות שום הבדל בין המחיר של קאפ A לקאפ J, חשוב שנשים ידעו שיש אלטרנטיבה".

 

 

 

לא ברור מה עומד מאחורי ההפרשים האבסורדים בין התמחור בחו"ל ובארץ. כנראה שמישהו בהנהלת החנויות המובילות עדיין שוגה ותופס נשים בעלות חזה גדול כמיעוט חסר כח השפעה. מה שכן בטוח זה שקיימת אלטרנטיבה נקייה מאפליות, קלה לתפעול ושווה לכל כיס.

 

 

תגובת רשת ליה לונדון:
"ליה לונדון מבית Wacoal העולמית מביאה לצרכנית הישראלית קולקציות מרהיבות של מותגי עלית והיא אכן הרשת היחידה בישראל המוכרת למעלה מ-64 מידות חזייה.
יצוין כי בהשוואה לאיכות המוצרים, חומרי הגלם ומערך השרות המקצועי, מחירי הפריטים  שלנו הוגנים במיוחד ולא בכדי אנו מצויים בתנופת מכירות ומגייסים מדי יום לקוחות חדשות ונאמנות.
 
בדומה לשווקים אחרים גם בשוק ההלבשה התחתונה ניתן לרכוש באונליין מוצרים זולים יותר, אך הניסיון מלמד כי אין וודאות שהמוצר שהתקבל תואם
למוצר שהוזמן וכמובן שלא ניתן להחזיר, להחליף או לקבל שרות כלשהו. הדבר מקבל משנה תוקף כאשר מדובר בהלבשה תחתונה המחייבת מדידה פיזית כדי להתאים את הפריט בצורה מושלמת לגוף כך שהזמנה באינטרנט של פריט זול, עשויה להפוך בסופו של דבר ליקרה מאוד".