עד כמה שחופשה בחו"ל היא עונג צרוף ורגע שיא בחיי היומיום העמוסים של כולנו,  יש גם חיסרון אחד קטן. בתוך תוכי תמיד מנקרת המחשבה והחששות הקטנים והמציקים האלה של כמה קילוגרמים אעלה הפעם בסיום החופשה זה ,כמה יהיה "מה לתפוס"  בסיומה.

 

 

והפעם שבועיים איטליה.  בלה איטליה..  אנשים יפים, נופים עוצרי נשימה ואוכל אחחחח  האוכל.  אי אפשר פשוט לעמוד בפני האוכל האיטלקי.   הפיצות נוטפות המוצרלה, הפסטות ,הקינוחים המדהימים והגלידות, אחח הגלידות... 

 

 

לא פשוט, איך מתמודדים עם שבועיים באיטליה בלי לחזור במשקל עודף. או עם משקל עודף אבל לפחות בלי יסורי מצפון?

 

אצלנו במשפחה זה מעט בעייתי. בשבילי עבורינו כל חופשה בחו"ל היא גם מסע קולינרי.  בכל פעם האוכל המקומי מרגש אותי ומרתק אותי ולכן כל חופשה שלי נגמרת בכמה קילוגרמים עודפים.... מה עושים? 

 

אם להיות כנה, עד עכשיו זה לא הטריד אותי. אחרי כל חופשה, החזרה לשגרה היתה משילה ממני את הקילוגרמים העודפים  באופן טבעי. אבל עכשיו שנהייתי כזאת  מודעת ומורעלת לספורט ,לכל חופשה משפחתית מתלווה מן פחד קטן כזה מנקר והעובדה שאני לא מתאמנת בכלל במהלך החופשה גורמת לי להרגיש קצת שמנמנה...  

 

כמה ימים לפני הנסיעה נתקלתי באפליקצית ZUZU.  האפליקציה הזאת נותנת מנות קטנות של אימונים לפי הנסיבות, 7 דקות אימון, 14 דקות אימון וכו'.  כאלה שאפשר לעשות גם בבית או במלון. כמובן שהחלטתי לנסות. מקסימום אם לא נרוויח מזה גם לא נפסיד הרבה. לפחות רגשי האשמה יהיו מזעריים.

מה אני אגיד לכם,  האפליקציה הזאת עשתה לי את החופשה משמינה פחות.  או משמינה פחות בראש אבל מה זה משנה לפעמים גם להרגיש יותר טוב זה מספיק.

בבוקר הראשון כעסתי על עצמי שאני תמיד חייבת להתעורר מוקדם ולחכות שכולם יתעוררו. שכבתי במיטה וחיכיתי.

 

בבוקר השני ראיתי כבר את היתרון, את הלימון הופך למנוצ'לו. קמתי מהמיטה עשיתי לי קפה טורקי חזק כזה שיתן לי מרץ ואנרגיה להתאמן (הבאתי איתי מהארץ למצבי חירום – ולא בגלל שאני מזלזלת בקפוצ'ינו האיטלקי הכל כך איכותי...) ועשיתי לי אימונים בהתאם לנסיבות הקיימות. במלון בדרום איטליה כשכולם ישנים.

 

ביום השני לחופשה פשוט התחברתי לאפליקצית ZUZU   וסידרתי לי אימונים קצרים גם הרחק מהמלון שלי. התחלתי בכמה דקות, 7 דקות אם לדייק. בחרתי באימון של חיטוב וניצלתי את זמן האיכות שלי עם עצמי כשכולם ישנים.

 

ביום השלישי בחרתי לי אימון יותר משמעותי אימון של 14 דקות- אימון שריפת בטן. מסתבר שאפשר גם אחרת. אחרי שנים של אימוני סטודיו מפרכים מצאתי את הפיתרון וככה יכולתי להתענג על האוכל האיטלקי עם מעט פחות רגשות אשם.  

ככה המשכתי גם בשאר ימי החופשה.

 

מה שטוב באפליקציה זה שאפשר להתאים גם את אורך האימון, את יעד האימון ואת האינטנסיביות שלו בהתאם לרצון האישי ובהתאם לנתונים האישיים.

אני אימצתי  את האפליקציה. והיא כנראה אימצה אותי חזרה. האמת?!  נראה לי שהיא כבר מכירה אותי מעולה.