חווית הלידה היא ללא ספק אירוע מרגש ומשמח, אך בו זמנית מפחיד ומלא חרדה עבור היולדת. בכל מקרה, מדובר באירוע סגור רק לבני הזוג, וכמובן לרופאים המיילדים והאחיות שנוכחים במקום. כנראה שתופעת הסלפי חודרת בהדרגה גם לחדרי הלידה, כיוון שמסתמנת לאחרונה ברשת תופעה מטרידה ומעצבנת של רופאים שמצטלמים ועושים תמונות ?סלפי? עם היולדות ללא ידיעתן, בעוד הן שרועות חסרות אונים. דניאל סנצ?ז, סטודנט מתמחה במחלקת יולדות, ספג לא מעט אש לאחר שהעלה תמונה כזו בעמוד האינטסגרם שלו.

 

עוד באון לייף:

 

 

סנצ?ז, יליד ונצואלה, העלה תמונה שלו לאינסטגרם הפרטי שלו (שכבר הספיק להיחסם על ידי סנצ?ז עצמו), כאשר ברקע אישה הכורעת ללדת (ועירומה מהמותניים ומטה), וניכר שהיא נאבקת ונמצאת בשיאה של הלידה. הסטודנט המתלמד לא הסתפק בלהעלות את התמונה, אלא גם הוסיף תיאור לסיטואציה: ?גברתי, אני יכול לילד את התינוק שלך, אבל קודם תני לי לעשות סלפי?. בהמשך הוסיף: ?אני מביא ילדים לעולם ומשחזר איברי מין נשיים?, מתגאה בכך שהוא מתמחה בתיקון וריפוי של איברי מין נשיים. ?הם כמו חדשים, כמו מכונית עם קילומטרז? שמראה אפס על השעון.

 

התמונה שהרגיזה את הגולשים, ואותנו. סנצ?ז בחדר הלידה. צילום: אינסטגרם

 

זו אינה הפעם הראשונה שרופאים מעלים תמונה עם נשים מחדר הלידה. התופעה המטרידה היא כמובן לא עצם התמונה, אלא על התנאים והטיפול של נשים במצב כל כך רגשי, הן נפשי והן פיזי. הסיטואציה הקשה מנוצלת בברוטליות על ידי הרופאים המטפלים, שעושים את ההיפך מהתפקיד אותו נשבעו למלא. 

 

תחילתה של תופעה מדאיגה? תמונה נוספת מחדר הלידה ללא ידיעת היולדת. צילום: Vice

 

ונציה היא המדינה הראשונה שבה נחקק חוק שמכיר במושג ?אלימות מיילדים?, שקובע כי כל החלטה של המיילד, שפוגעת בגופה, במיניותה, ומשפיעה לרעה על חייה של האישה היא עבירה על החוק. ההחלטה אמורה לתת תקווה לנשים נוספות ברחבי העולם, אבל במציאות העצובה, גם בונצואלה החוק לא נאכף.