קיראן גנדי, המתופפת של הזמרת MIA ושל להקת Thievery Corporation, החליטה לרוץ את מרתון לונדון ללא טמפון. גנדי נתנה לדם שלה לזרום בחופשיות במטרה להעלות את המודעות לקיומן של נשים שאין להן גישה למוצרי היגיינה נשיים ולעודד נשים לא להיות נבוכות לגבי המחזור שלהן.

 

"רצתי מרתון השלם עם דם המחזור שלי נוזל במורד הרגליים שלי", כתבה גנדי בת ה-26 בפוסט בבלוג שלה. הפוסט והתמונות פורסמו בסוף אפריל אולם רק כעת זכו לתהודה בינלאומית.

 

גנדי, בוגרת בית הספר לעסקים של הרווארד, כתבה שהיא קיבלה מחזור בלילה שלפני המירוץ הגדול וחשבה ששימוש בטמפון פשוט לא יהיה נוח בזמן הריצה. אבל זו לא הסיבה היחידה שהיא החליטה לתת לדם לזרום.

 

 

 

"רצתי עם הדם נוטף במורד הרגליים שלי כי לאחיות שלי אין גישה לטמפונים ואילו אחיות אחרות מסתירות את ההתכווצויות והכאבים שלהן ומעמידות פנים כאילו המחזור שלהן פשוט לא קיים. רציתי לומר: "זה קיים, ואנחנו מתגברות על זה כל יום מחדש".

 

כשהיא לבושה בבגדי ריצה ורודים להעלאת מודעות לסרטן השד, גנדי סיימה את המירוץ בארבע שעות, 49 דקות ו -11 שניות. היא בילתה שנה בהכנות למרתון הזה. "כשזה נגמר, הרגשתי ש...כן! עשיתי את זה!", סיפרה בהתרגשות. בתום המרוץ, היא פרסמה את התמונות המדוברות עם המשפחה והחברים שלה, לבושה במכנסי ריצה מוכתם בדם וסת.  

 

"אם יש דרך אחת להתעלות מעל הדיכוי הנשי, זה לרוץ מרתון בכל הדרך שאת רוצה", כתבה. "איפה הסטיגמה על נשים במחזור כבר לא רלוונטית, ואנחנו יכולות לשכתב את הכללים כפי שמתאים לנו".