החיסכון נמצא בפרטים הקטנים

גברים רבים נוטים להקל ראש בחשיבות העצומה הקיימת להשוואת המחירים ולהשפעה של השוואת מחירים יסודית ומעמיקה על התקציב הביתי. במיוחד קיים זלזול רב בכל הקשור להשוואת מחירים של מוצרים שעלותם נמוכה יחסית. מעניין לגלות שדווקא המוצרים שעלותם נמוכה יחסית, כלומר מוצרי הצריכה הבסיסיים, הם אלו שגובים מאתנו את ההשקעה הרבה ביותר לאורך זמן.

 

כפועל יוצא מכך, דווקא במקומות האלו, באפשרותנו לחסוך לא מעט כסף, או במקרה הפחות טוב, להוציא לא מעט כסף לחינם. מיותר לציין כי מן הסתם עובדה זו לא זרה לרוב הנשים, שמטבען נוטות להעניק חשיבות גדולה גם לפרטים הקטנים.   

 

לאן הם כל כך ממהרים?

לא ברור אם זו הנטייה לתחרותיות ולתוצאות או עודף הטסטוסטרון, אבל דבר אחד בטוח – בכל הקשור להשוואת מחירים, גברים נוטים להאיץ את התהליך ולמהר להגיע למסקנות, שלא לומר לקפוץ למסקנות בנוגע לעסקה המשתלמת ביותר, לפעול יותר מהרגש ופחות מהשכל אפילו. מן הסתם כשזה מגיע להשוואת מחירים, הרי שהפתגם הידוע: "החיפזון מן השטן", עובד שעות נוספות.

 

רק כאשר משקיעים במלאכת ההשוואה את הזמן הראוי, ניתן לשים לב לאפשרויות שבכל מצב אחר היו נותרות נסתרות מהעין ורק כאשר מבצעים את המשימה עם המון סבלנות ואורך רוח, ניתן להיות בטוחים כי בסופו של דבר כל האפשרויות נסרקו וכל הנתונים הרלוונטיים נלקחו בחשבון.

 

בתחום הבנייה ישנו משפט לפיו בישראל משקיעים חודש אחד בתכנון ושנתיים שלמות בבנייה, כשחלק לא מבוטל מהן מוקדש לתיקונים ולטיפול בבעיות לא צפויות. בזמן שבגרמניה בדרך כלל משקיעים שנה שלמה בתכנון וחודשים בודדים בתהליך הבניה, שמתנהל בצורה חלקה וללא תקלות. נראה שבתחום השוואת המחירים, אנחנו הנשים נוקטות באופן טבעי בגישה הגרמנית.

 

לא מקבלות שום דבר כמובן מאליו

מעבר לכל מה שהוזכר לעיל, חשוב מאוד לציין כי גברים רבים נוטים לקבל את שנאמר להם כמובן מאליו, מבלי לברר פרטים חשובים נוספים. דוגמה טובה לכך ניתן למצוא בנושא ביטוחי הרכב. בדרך כלל גברים ימהרו לסגור עסקה עם חברה העוסקת בתחום ביטוח הרכב אם ירגישו שעשו את העסקה המשתלמת ביותר כשבמוח הגברי, המשמעות של צירוף המילים "המשתלמת ביותר" היא "הזולה ביותר".

 

נשים לעומת זאת מודעות היטב לכך שלא כל הנוצץ זהב וכי לעתים הניסיון לחסוך מעט כסף בטווח הקצר, עלול לעלות ביוקר בטווח הארוך. לפיכך מעבר לעלות הבסיסית של המוצרים השונים, נשים יטרחו לברר גם מה בדיוק אומר כל סעיף וסעיף בפוליסה, מה הם תנאי השירות, האם קיימים שירותים מסוימים שעל מנת ליהנות מהם יש לשלם סכום כסף נוסף ועוד.

 

כמו כן, בהקשר זה יש לציין כי גברים רבים נוטים להתפתות ל"הצעות של הרגע האחרון" ולחתום על חוזים או פוליסות ביטוח מתוך לחץ טהור. לעומת זאת, בקרב נשים, החשות כשמנסים להפעיל עליהן לחץ, ברוב המוחלט של המקרים נדלקת נורה אדומה שתפקידה להתריע שכדאי לקחת צעד אחורה.

 

כעת נסיים את הדברים ונשאיר אתכן עם המלצה חמה ונבונה – את מלאכת השוואת המחירים נכסו לעצמכן לאלתר, כי יש דברים שאנחנו פשוט עושות טוב יותר - הרבה דברים כאלו, אך זה נושא למאמר אחר כבר...