זה לא סוד שכושר גופני הוא דרך חיים. הוא תורם לשיפור לחץ הדם שלנו, מחזק את השרירים, את הלב ועוזר לנו לשמור על משקל תקין. ועד שמישהו ימציא את האפליקציה שגם תתאמן במקומנו, כנראה שנצטרך להשקיע זמן ומאמץ כדי לעשות את זה בעצמנו.

אבל מסתבר שלמספר סוגי פעילות גופנית יש כמה אפקטים מאוד מהירים, שפועלים עלינו כבר מהפעם הראשונה. אספנו את טובי המאמנים ובדקנו איתם את סוגי הספורט האפקטיביים והמהירים ביותר.

 

עוד באון לייף:

 

ריצה: שיפור מצב הרוח

צחי כנען, דיאטן קליני, מומחה בהרזיה, מטבוליזם ותזונת ספורט, ממליץ לרוץ או לשחות: "אם את מרגישה דכדוך קל, עייפות או חוסר חשק כללי, נסי לרוץ. ריצה קלה באוויר הפתוח או על ההליכון, עשויה לרומם את מצב רוחך ולגרום לך לתחושה של הקלה. הריצה היא הפעילות הספורטיבית שמעלה את הדופק באופן משמעותי וגורמת, בשל הקושי הפיזי, לשחרור אנדורפינים. בסוף פעילות כזו תחווי תחושת הקלה ותשישות שפשוט תוריד את 'הווליום' בגופך".

 

 

-כתבה פרסומית-

 

רוצה אימון כושר מוצלח? מה הם 9 הדברים שאת חייבת לעשות לפני אימון? לכתבה המלאה

 

 

 

 

 

חשוב: אם אינך עוסקת בריצה באופן קבוע, מומלץ לרוץ באופן הבא: 2 דקות הליכה, דקה ריצה ושוב. כך תוכלי לבצע פעילות ספורטיבית כ-20 דקות בעצימות יחסית נמוכה

 

גם ריצה אחת יכולה לגרום לשיפור במצב הרוח. צילום: Shutterstock 

 

בקצב שלך: סיבוב אחד מסביב לבית

עם יד על הלב: כמה זמן בילית בישיבה היום? אם התשובה היא "יותר מידי", כדאי שתקומי. ריצה היא לא התשובה עבור כולן, תנסי לצאת לפארק או הקיפי את הבית בקצב שלך, לא חשוב מה. אנדריי זליקמן, מאמן כושר בכיר במועדון הכושר "בראשית", מסביר שמיד לאחר ביצוע הפעילות, את צפויה להרגיש טוב יותר. פשוט כך.

למה זה קורה? האימון גורם להפרשת האדרנלין בגוף ולשחרור אנדורפינים, הידועים כחומרים משפרי מצב רוח, ממש בדומה לחומרים כימיים הפועלים על המוח

 

פלדנקרייז: העלמת כאבים

נאוה בית-און, פיזיותרפיסטית מוסמכת, מורה לפלדנקרייז, בעלת "סטודיו נאוה":

אם קמת בבוקר עם צוואר תפוס או כאבי גב, שעור פלדנקרייז הוא המקום עבורך. מתאמנים שהתאמנו בפעם הראשונה מדווחים כי חשו בהקלה עצומה, ולעיתים אף בהעלמה מוחלטת של כאבים גופניים כבר מיד לאחר השיעור. 

איך זה קורה? "השיטה מבוססת על תנועות קטנות מאוד המתחברות לתנועה גדולה. מי שסובל מכאב צוואר למשל, עשוי להיות מופתע לגלות שמקור הכאב נובע דווקא ממקום אחר בגוף ש'נתפס'. בנוסף, במהלך השיעור קיים דגש רב על מערכות השליטה השונות המשפיעות על התנועה והיציבה ועל הקשבה לגוף וליכולותיו", מסבירה בית - און. 

 

שחייה: שקט נפשי
בדומה לאמבטיה, השכשוך במים מסייע לשחרור שרירי ונפשי. כשאת מרגישה רעש סביבתי ופנימי לאחר יום עמוס, המקום הטוב ביותר להיות בו הוא במים. רחשי המים ורחש התנועה בתוכם, יקנו לך את השקט הכמעט מוחלט והאפשרות להיות ברוגע עם עצמך ולשחרר את הגוף ואת הנפש. אידאלי לאחר יום עבודה עמוס טרדות וממש מעולה ליום קיץ לוהט.

 


השחייה משרה שקט מוחלט ורוגע. צילום: barnaby_s, flickr

 

קיקבוקסינג: העלאת מודעות ובטחון עצמי

שלום סלטו, מאסטר קיקבוקסינג בשיטת פיירבוקס, מייסד האקדמיה הישראלית לקיקבוקסינג, ממליץ לך להוציא קצת עצבים ולשחרר מתחים בשיעור קיקבוקסינג או לחלופין לנסות שיעור קפוארה.

מדובר באימון שכבר מהרגע הראשון מעלה את הביטחון של המתאמנת,  אשר לומדת לנצח את עצמה ולכבוש יעדים כבר מהתחלה. אנשים מגיעים לאימון ראשון שבו הם מרגישים בשינוי בהרגשה, בשיפור בקואורדינציה, בטווח התנועה  ובביטחון העצמי. גם במקרה של פציעות זה עשוי לסייע מאוד, ע"י שיפור היכולות המנטליות הנפשיות והפיזיות של הגוף.

 

קפוארה: שיפור הריכוז (וכיף!)

קפוארה היא אמנות לחימה המשלבת תרגילי אקרובטיקה שתורמים לשיפור הריכוז. "ההקשבה למוסיקה מפתחת את הקשב כבר מההתחלה והמודעות של המתאמנת לגופה משתפרת", אומר סלטו. בנוסף, את צפויה ליהנות מקצב טוב, להכיר אנשים חדשים, ולהרחיב את המעגל החברתי שלך. 

 

רכיבה על סוס: העצמה אישית

מירי רוזנברג, מדריכת רכיבה על סוסים בחוות "קבליירו":

ברגע שתעלי על הסוס ותיקחי את המושכות לידיים, תביני פשוטו כמשמעו - מדוע נוהגים להשתמש בביטויים האלה בהיבט מעצים. החיה המדהימה הזאת שנמצאת תחת השפעתך, הנחייתך ושליטתך, גורמת לך להרגיש על גג העולם. הרוח בגבך, האנרגיות והחופש שתרגישי כבר בפעם הראשונה, יגרמו לך לרצות לחזור על החוויה. אה כן, על הדרך תשרפי גם לא מעט קלוריות. נחמד, לא?

 

הביטויים שקשורים לעולם הסוסים הם תמיד בהיבט מעצים. צילום: Shuttestock