השמש ללא ספק מתעתעת בנו. מצד אחד היא כל כך חיונית לקיומנו, מעודדת יצירת ויטמין D ובעלת השפעה חיובית על גופנו. מנגד, נזקיה הם רבים וחשיפה ממושכת לשמש יכולה לסכן את העור לטווח הקצר והארוך. כל זה לא חדש עבור תעשיית היופי, שכן בשנים האחרונות חברות הקוסמטיקה שוקדות מדי עונה להעניק לנו שפע של חידושים להשגת המראה השזוף, מבלי לצאת מהבית.

 

עוד באון לייף: 

 

"ישנן לא מעט אפשרויות להשגת המראה השזוף ללא חשיפה לשמש", מגלה רונית גילר, מנהלת מחלקת קוסמטיקה בסניף סופר-פארם בדיזינגוף סנטר. "קרמים וג'לים הנמרחים על העור, מגבונים לשיזוף עצמי, ספריי שמהווה מעיין מייקאפ לקבלת גוון שזוף ועוד. כמו כן, ישנם מוצרים לשיזוף אזורים ספציפיים – שיזוף לפנים, שיזוף לרגליים ושיזוף לכל הגוף".

 

המשותף למגוון המוצרים הללו הוא שחייבים לשמור על כמה כללים בסיסיים, לא קשוחים במיוחד, לפני השימוש על מנת להשיג את התוצאות האולטימטיביות, כפי שמסבירה רונית:

"ראשית, מומלץ לעשות פילינג על האזור הרצוי – עדיף לא עם פילינג על בסיס שמן. לחילופין ניתן לשפשף היטב את האזור עם ליפה וסבון, זאת על מנת שתוכל להתקבל תוצאה יפה ואחידה. לאחר השימוש יש לשטוף היטב את הידיים בכדי שלא יישאר עליהן צבע".

 

עוד כלל חשוב הוא לבחור בגוון כמה שיותר טבעי לגוון העור שלך כשהוא משתזף. על מנת להיות בטוחה (וגם כדי למנוע תגובה אלרגית), מומלץ לפני הכל למרוח מעט מן התכשיר על חלק לא חשוף בעור, לחכות כמה שעות ולראות את התוצאות, או אם נוצרה במקום אדמומיות. עוד מומלץ להימנע מהורדת שיער או מפילנג כיום-יומיים לאחר השימוש במשזפים, משום שזה עלול להוריד את הצבע.

 

בדקנו מהתכשירים המובילים היום בשוק וחזרנו עם תוצאות:

 

Avene, תחליב לשיזוף עצמי

מרגיש ונראה כמו קרם לחות נעים בעל ניחוח נפלא. בעזרת החומר הפעיל DHA העור מקבל מראה שזוף בגוון המתאים לו. מאחר והקרם לא בגוון של שיזוף, הוא מעט מתעתע - יש להיזהר בעת המריחה ולא למרוח כמות גדולה מדי.

התוצאה: ניתן לראות רק כיממה לאחר מכן, נראה מאד טבעי ובמראה אחיד.

מחיר: 129 שקל ל-100 מ"ל.

 

 

 

שיסיידו, ג'ל לשיזוף עצמי

ג'ל שקוף לשיזוף עצמי, נעים למגע (קריר משהו) ולא דביק. גם כאן עניין היותו שקוף עלול לבלבל ויש למרוח באופן אחיד בכדי לא ליצור כתמים. הריח מעט רפואי.

התוצאה: העור מבריק, מואר ובעל גוון עדין ולא כהה מדי.

מחיר: 99 שקל ל-100 מ"ל.

 

 

לייף, מגבונים וקרם לשיזוף עצמי

מגבונים המעניקים גוון שזוף טבעי, עם ויטמין E ואלוורה. בעלי ריח עדין ונעים, מתאימים לכל סוגי העור, היפו אלרגניים ונבדקו דרמטולוגית.   

התוצאה: אם מקפידים היטב על האחידות שבמריחה, העור הופך שזוף בגוון טבעי.

מחיר: מגבונים: 24.90 שקל לחבילה של 10 יחידות. קרם:70 שקל.

 

 

 

קליניק, Self-Sun Tinted Lotion

קרם ג'ל, פרי אהבתם האסור, ובכן, של הקרם והג'ל – מעניק מריחה נוחה, לא שמנונית וקלילה.

התוצאה: הצבע מעט "זוהר" מדי, אבל ללא ספק בגוון הנכון. נראה כאילו מרחנו זה עתה קרם גוף מבריק.

מחיר: 155 שקל ל-125 מ"ל.

 

 

 

לוריאל, Sublime Bronze

תחליב קליל ועדין שמזכיר קרם לחות.

תוצאה: מאד טבעית. התחליב אמנם נמרח באופן אחיד אבל במקלחת ירד ככתמים-כתמים.

מחיר: 92 שקל ל-150 מ"ל.

 

 

לנקסטר, bronzing beauty

תחליב שיזוף לרגליים, נעים למריחה, בעל ריח נהדר באופן מפתיע, ונוח לשימוש. הוא בגוון שמנת, ובתוכו קפסולות פיגמנטים המשתחררות במגע עם העור.

התוצאה: הגוון שהתקבל דומה לגוון השיזוף האמיתי מהשמש, פחות כתמתם ויותר אדמדם – גוון ומראה אחיד. הוא יורד במהירות במקלחת, כך שמתאים למי שמחפשת מראה שזוף לאירוע או ליום-יומיים.

מחיר: 99 שקל ל-125 מ"ל.

 

 

גרלן, TERRACOTTA SPRAY

תרסיס בעל פיגמנטיים קריסטליים המדגישים את הגוון.

התוצאה: עם כל החשש של התזת ספריי על הגוף בעיצומו של חום יולי אוגוסט – הצבע המתקבל נראה טוב, ולא "מזיע" את עצמו החוצה. הספריי יורד בקלות במקלחת, כך שגם כאן מתאים לשיזוף עבור אירוע. חשוב להיזהר ממגע הספריי עם הבגדים, עד שהוא מתייבש הוא סכנה אופנתית של ממש.

מחיר: 278 שקל ל-75 מ"ל.