גם במשקפי ראייה יש טרנדים, וזה ידוע. אלא שמשקפי ראייה הם אביזר שמומלץ להשקיע בו בחירה מדוקדקת, ולו רק כי בכל זאת מדובר בבריאות העיניים שלנו. מתלבטות האם להחליף מסגרת? עזבו אתכן מטרנדים, לפניכן המשקפיים הקלאסיים שילכו אתכן בכל עונה.

 

עוד באון לייף:

 

חשוב לזכור: בבואנו להתאים מסגרת משקפיים למבנה הפנים חשוב שנדע מספר דברים חשובים. הראשון, המסגרת אמורה להיות מונחת על האף באופן שאינו מכביד עליו או משאיר סימנים. השני, תפקידה של מסגרת המשקפיים היא להעניק איזון למבנה הפנים, וזו סיבה נוספת מדוע לא מומלץ להתפתות לטרנדים. לעיתים דווקא הדבר החם ביותר, לא מתאים למבנה הפנים שלנו. 

 

משקפי הספרנית

משקפי קסארה מאופטיקה הלפרין

 

יצירות רבות נכתבו על ספרניות והמשקפיים שלהן, ואכן יש משהו במבנה המרובע והצר של משקפי הספרנית שהוא מאוד פרקטי ונוח עבור אנשים שראשם טמון מרבית שעות היום בתוך ספר, או בתוך מסך המחשב.

 

למי מתאים? משקפי הספרנית מתאימים כמעט לכל צורת פנים וזה היתרון בהן, ובמיוחד עבור אלה שהתברכו במבנה פנים אובאלי. במידה ואתן זקוקות בעיקר למשקפי קריאה, אמצו את משקפי הספרנית, הם יישארו אופנתיים לנצח. 

 

משקפי ג'ון לנון

 

 

איך באמת לבחור משקפיים

לדעת איך לבחור את המשקפיים הנכונים ביותר היא לרוב משימה לא פשוטה, גם כשאתם יודעים בדיוק איזה מספר אתם צריכים. איכות העדשה, המסגרת וסוג המשקפיים הם רק חלק מהדברים שאתם חייבים לדעת כשאתם ניגשים לבחור את המשקפיים החדשים שלכם

 

היכנסו כדי לגלות את השאלות שאתם חייבים לשאול לפני שאתם בוחרים משקפיים. לחצו כאן

 

 

כבר ארבעים שנה (ואולי יותר), שמשקפי ג'ון לנון המכונים בעגת הרחוב גם "עיגולדים", מסרבים לצאת מהאופנה.

 

משקפי ג'ון לנון הם יותר מאופנה, וזה בהחלט כבר לא טרנד חולף, אלא דגם שנכנס לפנתאון הדגמים הקאלסיים של משקפי הראייה.

 

בעבר נהגו לאמצו בעיקר גברים (רפי רשף, לדוגמא), אם כי בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר נשים שמעדיפות את זוג המשקפיים הקליל והכמעט בלתי מורגש הזה (דיאן קיטון למשל).

 

למי מתאים? משקפי ג'ון לנון אינם מתאימים לכולם, והם דורשים מבנה פנים מרובע או אובלי על מנת שיעניקו פרופורציה מושלמת לפנים. 

 

להיות כמו סופיה לורן

 

משקפי ראייה עבים וכהים, או בגרסתם הקלאסית: מנומרות. הן לא טרנד חדשני בניגוד למה שאולי נהוג לחשוב. משקפי הראיה האישיים שלי הראשונים, אלו שקיבלתי בחיל ורעדה בגיל 15 היו בדיוק כאלה. אין ספק שהמראה הקלאסי הנשי והחזק של נשים בעלות שם דבר ברחבי העולם, הולך כמעט יד ביד עם זוג משקפיים דומיננטיים, שלעולם לא ייצא מהאופנה. הדגם הקלאסי הזה מתאים כמעט לכל מבנה פנים, כשיש להקפיד שגודל המסגרת לא ייצא מגבולות מבנה הפנים. 

 

נשיות מתפרצת

 

משקפיים עם זווית בצורת מתומן המעניקה מראה "חתולי", מתאימים לנשים בעלות מבנה פנים מעוגל או אובלי, ותפקידם לרכך את זוויות הפנים ולהעניק להן מראה נשי ורך. משקפיי ראייה עם אפקט חתולי, היו נפוצים בשנות השישים ולא ירדו מאז ועד עצם היום הזה מהמדפים. נשים רבות מאמצות את המראה הסקסי לא רק בחדרי השינה בזמן קריאת ספרים, אלא גם כפריט אופנתי המתאים לכל סגנון לבוש. 

 

הדגם הקלאסי

לכל אחד ואחת יש את הדגם הקלאסי בבית, בין אם לאמא, לאבא, לסבא או לסבתא. בעבר הם היו שולפים אותם כך סתם מהכיס בדרכם לעבור על מסמך כלשהו, לעיתים הם היו תלויים בנונשלנטיות על החולצה המכופתרת ולעיתים שמורים היטב בתוך קופסא מרופדת. המשקפיים הקלאסיים בעלי מסגרת הכסף השקופה, מרובעים או אובלים (תלוי במבנה הפנים), מתאימים לכולם, בכל גיל, בכל מעמד ולכל סגנון. מסגרת מרובעת רצוי לבחור במידה ויש לכן מבנה פנים אובלי, מאורך, צר. מסגרת אובלית מתאימה לבעלות מבנה פנים מרובע או רחב. 

 

הרואה ואינו נראה

 

הדגם הקלאסי של עדשות ללא מסגרת, הומצא ככל הנראה במיוחד עבור אותן אנשים המתקשות לקבל את העובדה שחפץ זר עומד להיות מונח להם על האף. הפתרון אם כן, היה לייצר זוג משקפיים בלתי נראים, שמטרתן להעניק לעונדים אותן את תחושת ה-"ללכת עם ולהרגיש בלי". אלא שגם במקרה הזה כדאי להתאים את גודל העדשות וצורתן למבנה הפנים.

 

לסיכום, כשבוחרים משקפיים, רצוי להתייעץ עם חבר טוב ואמין, וחשוב לזכור את העיקרון שכבר הסברנו לעיל: למבנה פנים אובלי- מתאים הכל, למבנה פנים מרובע ורחב מומלצת עדשה אובלית (יותר מעוגלת), למבנה פנים צר- יחמיאו יותר עדשות מרובעות וצרות. הרי במחירים של היום, שווה לשקול את האופציה לקנות יותר מזוג משקפיים אחד, ולא לשכוח שאמנם האופנות משתנות, אבל גם הטעם שלנו.  

 

*צילום: יונתן הלפרין. הדגמים המוצגים נלקחו מאתר אופטיקה הלפרין