מריון ברטולי היא אחת הכוכבות הגדולות והאהובות של עולם הטניס בעשור החולף. הטניסאית בת ה-31 מצרפת הביסה במהלך הקריירה שלה שלוש שחקניות שדורגו ראשונות בעולם, בין השאר ניצחה גם את סרינה וונוס וויליאמס, והגיעה לשיאה לפני שלוש שנים בדיוק כשניצחה באליפות ווימבלדון לנשים 2013. שישה שבועות אחרי כן ברטולי הודיעה על פרישתה – ובכך שברה לבבות של המוני אוהדים בעולם. היא התכוונה לעשות קאמבק זוהר בווימבלדון 2016, אבל היום נראה שהתוכנית הזו סוכלה: רופאי התחרות הודיעו לה כי לא תוכל להשתתף, בגלל מצבה הבריאותי.

אמנם מי שעוקב אחרי ברטולי מקרוב לא אמור להיות מופתע מהידיעה הזו. כדי להבין מה קרה בשלוש השנים שחלפו מאז שפרשה בשיאה, צריך רק לעבור ברפרוף על עמוד האינסטגרם של השחקנית ולראות את השינוי הדרסטי שהיא עברה במהלכן. כמעט בלתי אפשרי לזהות את ברטולי של היום, אחרי שירדה במשקלה לפחות 20 קילו.

עוד באון לייף:

מריון ברטולי לפני ואחרי

אי אפשר לזהות אותה. מימין ברטולי ב-2016, משמאל ב-2013. צילום: ויקיפדיה / Shutterstock

במהלך הקריירה הספורטאית שלה ברטולי תחזקה גוף בריא, חזק ושרירי מאוד, אך גם ספגה על מבנה גופה לא מעט הערות פוגעניות. ב-2013, בזמן שהתחרתה בווימבלדון, קריין רדיו בריטי התלוצץ ושאל את מאזיניו אם הם חושבים שאביה (שהיה גם המאמן שלה) אמר לה שהיא "לעולם לא תהיה חתיכה". בתמונות מהשנה שאחרי הפרישה, ניכרת אצל השחקנית דווקא עלייה במשקל. באותה שנה היא פנתה אל תחום האופנה והחלה לעצב קולקציות בגדי ספורט – דבר שהיא ממשיכה לעשות ולקדם עד היום. אולם תוך זמן קצר היה ניתן לראות שברטולי חוזרת למשקלה הקודם, ובחודשים האחרונים החלה לרדת יותר ויותר, עד שנראה שהיא פשוט לא מצליחה לעצור.

לצד הבגדים בעיצובה ותמונות עם חברים וחברות (ביניהן גם סרינה וויליאמס), הטניסאית החלה להעלות יותר ויותר צילומים שלה בחדר הכושר, שחשפו את גזרתה החדשה והשדופה שהולכת ומקצינה במהרה. עם השינוי הגיעו גם תגובות נדהמות ומעודדות, אבל מתישהו המעריצים הבינו בעצמם שברטולי חצתה את גבול הטעם הטוב. יותר ויותר מגיבים טענו שהיא אנורקטית, הביעו את דאגתם וביקשו שתשמור על עצמה.

מריון ברטולי הפרעות אכילה

העוקבים דואגים לבריאותה. צילום מסך מסרטון שברטולי העלתה לאינסטגרם

"חזרתי אל הגזרה הטבעית שלי"

במהלך השנה השחקנית חזרה להשתתף כאורחת במשחקים שונים, אך השמחה על שובה למגרשי הטניס נעכרה כשהנוכחים הבחינו בירידה הדרמטית במשקלה. היא התעקשה לא פעם שצורתה הנוכחית היא גזרתה הטבעית, אמנם לפני חודש היא הודתה שאותה גזרה טבעית מתוחזקת בדיאטה שגרמה לה להוריד 20 קילו. "אני נקייה לחלוטין מגלוטן, מסוכר, ממוצרי חלב וממלח. הכל אורגני. אני אוכלת ירקות מאודים, סלטים, מלפפונים", היא סיפרה. "יש קינוח טעים שאין בו חלב, סוכר, שומן או חמאה – הוא מורכב משמן קוקוס".

ברטולי היתה אמורה להשתתף במשחק ראווה בשבוע השני של ווימבלדון, ולדברי מקורביה היא כועסת מאוד על ההחלטה הרשמית להחליף אותה בשחקנית הבריטית מלאני סאות'. היא השתתפה בבדיקה בת חודש שלם שבדקה את הסיבולת הפיזית שלה, וכללה שחייה, ספינינג, ריצה, הליכה וטיפוס, ולבסוף קיבלה את ההודעה על ביטול השתתפותה בשעות האחרונות. גורמי התברואה של התחרות לא פירטו על הסיבה להחלטתם מעבר ל"סיבות רפואיות".

מריון ברטולי ב-2013

וכך היא נראתה בשיאה, עם גביע ווימבלדון ב-2013. מתוך האינסטגרם של ברטולי

נראה שברטולי לוקחת רחוק מדי את המוטו שרשום בראש עמוד האינסטגרם שלה, גם בהקשר של משקלה: "תגידו לי שאני לא יכולה, ואני אעשה זאת". אפשר לקוות בכל זאת שההחלטה של נשיאי ווימבלדון תדליק את הנורה האדומה אצל הטניסאית ותגרום לה לעצור, לבחון את מצבה ולמצוא טיפול במידת הצורך – כדי שתוכל לשוב ולהיות אלופת טניס בגוף בריא וחזק.